janbroester Geplaatst: 15 juli 2012 Geplaatst: 15 juli 2012 Goedendag voor een tweede vraag, de definitie van streamen is toch het bekijken van (bv) dreambox services via het internet? Binnen mijn thuisnetwerk lukt dit. Kan dit ook van buiten mijn thuisnetwerk? ( als er een treffende FAQ is, stuur mij graag de link ) Groet, Jan
Gast Jeroensky Geplaatst: 15 juli 2012 Geplaatst: 15 juli 2012 (aangepast) zelfde antwoord als je ftp vraag. poort forwarden in je router. maar ipv poort 21 naar dreambox ip, nu poort 80 naar dreambox ip. (geef je dreambox vast ip tbv forwarding) Ik geef de tip om vanaf internet wan, niet poort 80 te gebruiken, maar stel je router zo in dat bv poort 8080 op wan(publieke ip) naar poort 80 dreambox verwijst. Dan heb je de webinterface waar ook op aarde toegankelijk. Streamen gaat alleen als je internet provider genoeg upload bandbreedte heeft, en indien de computer waar je op wilt kijken een goede internet lijn heeft (niet een tig gesharede wifi oid). Ook hier men kan misbruik maken van je enigma2 tuner en software(instellingen/opnames). Als men eenmaal je wachtwoord weet (want gebruikersnaam is zo te raden als Linux kenner) heeft men controle over je enigma tuner. Opletten dus.(niet huilen als je tuner z'n software/opnames/settings een zooi worden of weg zijn). Meest betrouwbare is resharen. dat je computer met http server gebruikt. wereld logt in op computer, en computer op zelfde lan als dreambox netwerk logt in op dreambox (zodat je dreambox niet toegankelijk hebt naar internet, maar reshare computer). dmv vlc kan je dan op computer naar internet streamen en tevens re-encoden naar een stream die compatible is met bandbreedte/client. 15 juli 2012 aangepast door Jeroensky
DDX Geplaatst: 15 juli 2012 Geplaatst: 15 juli 2012 Veiligste is poort 22 te openen (/door te sturen vanaf je router) en dan poort 80 en 8001 te tunnelen. Kan je daarna zonder problemen (mits je upload hoog genoeg is) streams kijken.
Gast Jeroensky Geplaatst: 16 juli 2012 Geplaatst: 16 juli 2012 (aangepast) Veiligste is poort 22 te openen (/door te sturen vanaf je router) en dan poort 80 en 8001 te tunnelen. Kan je daarna zonder problemen (mits je upload hoog genoeg is) streams kijken. Is poort 22 niet voor ftp data? Lijkt me niet dat je dan die poort gaat gebruiken voor http server van dreambox (webinterface). Ikzelf forward alleen naar 80 op drerambox, indien je streamt wordt in router toch automatisch 8001 geopent naar dreambox? 16 juli 2012 aangepast door Jeroensky
dagg Geplaatst: 16 juli 2012 Geplaatst: 16 juli 2012 Poort 20 is officiëel voor ftp-data, 22 is ssh secure shell. Voor streamen moet je ook poort 8001 forwarden .: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :..: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen