Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Voorheen kon ik dreambox in stopmodus zetten met commando:

mount /boot -o remount,rw

rm /boot/*

reboot

Dit werkt niet meer, er komt melding;

mount: can't find /boot in /proc/mounts

Heeft iemand een idee hoe dat nu moet?

DM8000SSSC | Popcorn Hour C-200 | Synology DS1512+ | Visiosat BigSat: 28-23-19-13-9-5-1w-5w | Panasonic TH-46PZ85

Control4 Home Automation

Gast Jeroensky
Geplaatst: (aangepast)

Toen ik Openpli gebruikte had ik in hun wiki een mooie pagina gemaakt met shell commands die werken in enigma.

Kijk maar eens, en probeer. Of vraag daar(openpli) eens of ze een alternatief weten. (dan kan je meteen de openpli enigma2 shellcommands wiki updaten, want die hou ik niet meer bij.)

aangepast door Jeroensky
Geplaatst:

Hier staat dezelfde shell commando, die helaas niet meer werkt.

Toch bedankt.

DM8000SSSC | Popcorn Hour C-200 | Synology DS1512+ | Visiosat BigSat: 28-23-19-13-9-5-1w-5w | Panasonic TH-46PZ85

Control4 Home Automation

Geplaatst:

@albertmol,

Kan je mij vertellen wat die stop modus inhoudt ? Ik heb in NL een 800HD en die was in de stress gegaan, wilde steeds Enigma opnieuw opstarten maar dat lukte niet... Mbv jouw commando's heb ik hem kunnen stoppen echter in het display blijft "stop" oid staan. Kan je mij vertellen hoe ik die Dreambox weer tot leven wek?

Geplaatst: (aangepast)

@albertmol,

Kan je mij vertellen wat die stop modus inhoudt ? Ik heb in NL een 800HD en die was in de stress gegaan, wilde steeds Enigma opnieuw opstarten maar dat lukte niet... Mbv jouw commando's heb ik hem kunnen stoppen echter in het display blijft "stop" oid staan. Kan je mij vertellen hoe ik die Dreambox weer tot leven wek?

Een tip gebruik niet deze commando die hierboven staat want dan kun je de box opnieuw flashen.

suc6.

aangepast door Loui (K)
Geplaatst:

Lijkt mij ook niet lekker. Als je hem uit wilt zetten, doe je een shutdown -h now. Dan sluit de box af. Moet je hem wel achter met de netschakelaar ook nog en weer aanzetten als je hem opnieuw wilt starten.

Je kunt hem ook gewoon in stand by laten...

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Geplaatst:

Een tip gebruik niet deze commando die hierboven staat want dan kun je de box opnieuw flashen.

suc6.

Het is juist de bedoeling om de box opnieuw te flashen.

Ja, het gaat handmatig heel gemakkelijk.

Maar als de box bijvoorbeeld netjes weggewerkt is in een afgesloten patchkast in een kelder, is het gemakkelijker om dat even op afstand met een commando te doen.

Control4 Home Automation

• 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...