Ga naar inhoud


Probleem met TimeShift


Jürgen

Aanbevolen berichten

Ik zal wel iets over het hoofd zien maar ik krijg het afspelen van de TS niet goed.

 

De TS locatie is gekoppeld aan een share op mijn NAS.

Als ik de TS via de pauze-toets aanzet zie ik op de ingestelde NAS locatie dat de TS (file) loopt en ik zie in der linker bovenhoek van de TV de teller lopen.

Wat me nu wel opvalt is dat zodra ik op de pauze-toets heb gedrukt (dus start TS) het beeld wegvalt maar de teller wel loopt.

Hierna of beter gezegd tijdens de TS kan ik echter niets meer mee, behalve dat ik d.m.v. de stop-toets de TS kan stoppen.

Dus ik kan niet terugspoelen of dergelijke, alleen maar stoppen.

 

Ik gebruik OpenPLi 2.1, Kernel 3.1.1 en de upgrade van 14 juli 2012

 

Misschien toch weer terug naar een versie van eind vorig jaar?

 

Iemand een idee?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


bedoel je niet permanent timeshift?

 

timeshift werkt hier met oude en met nieuwe images precies zoals voorheen

-pauze drukken TimeShift start en beeld staat stil (en met een vrije tuner kan ik andere dingen bekijken)

-play drukken en beeld loopt verder

 

-TV knop drukken en timeshift wordt per menu gevraagd om te stoppen

nadien is er niets aanwezig op de hdd en/of NAS

 

bij permanent time shift werkt dat anders.

ciao

aangepast door Tonskidutch

Stay Awhile

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik geen permanent TS, gewoon die binnen de software ter beschikking staat.

Bij mij gaat na het starten van de TS wel het beeld uit, dus daar is toch wel iets anders mee aan de hand.

 

Het lijkt me toch ook niet dat het aan het gebruik van de NAS ligt want de share op de NAS wordt herkend, de TS file is lopende en opnemen en afspelen op de NAS gaat ook prima.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

neen inderdaad moet ook stilstaand beeld blijven of op andere tuner doorzappen.

 

hoe is je instellingen geregeld betreffende opnemen

opnames gaan altijd voor TV?

heb je eventueel een specifieke tuner als voorkeuze tuner ingesteld

heb je wel de softcam goed ingesteld opdat die een tweede of extra pid / event kan starten.

heb je CCcam en EMM THREADS = meer dan 1 / dubbele van tuners geediteerd?

 

ciao

Stay Awhile

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonski, voordat ik nu verder ga, je hebt het over een 2e tuner maar ik gebruik een UNO en daar is maar één tuner van toepassing.

Dus ik denk dat een aantal van de opgegeven vragen niet van toepassing zijn.

 

Ik ben eerst even teruggegaan naar een update van 21 februari 2012, daar blijft het beeld wel stilstaand zichtbaar.

 

....maar ook daarmee kan ik tijdens het lopen van de TS verder niets bedienen, dus geen play-toets, alleen stoppen en verder niets meer.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is uiteraard een optie maar de TS is handig voor het moment dat je even niet kunt kijken zoals b.v. bij een binnenkomend telefoongesprek of als de bel gaat.

Daarna ga je weer verder waar je gebleven bent en aan het begin van de eerstvolgende reclame zet je de TS weer uit en ben je weer in het actuele beeld.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

PTS (zit gewoon in de PLI downloads) is echt beter dan die standaard timeshift. Je kan programma's zelfs achteraf via de opnametoets opslaan. De timeshift is wel permanent dus de hardeschijf is de hele tijd aan het opnemen.

Vu+ Duo 4K (OpenPLi 9.0) Visiosat BigBisat met een hele kermis aan LNB's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn Duo heb ik dit ook wel eens, je drukt op pauze, timeshift start en als je op play drukt gebeurt er niets behalve dat je rechtsbovenin een vierkantje met een schuine streep erdoor ziet (wat ongeldige toets betekend o.i.d.)

Als je daarna eerst een andere zender kiest en weer teruggaat dan werkt het ineens wel goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonski, voordat ik nu verder ga, je hebt het over een 2e tuner maar ik gebruik een UNO en daar is maar één tuner van toepassing.

Dus ik denk dat een aantal van de opgegeven vragen niet van toepassing zijn.

 

Ik ben eerst even teruggegaan naar een update van 21 februari 2012, daar blijft het beeld wel stilstaand zichtbaar.

 

....maar ook daarmee kan ik tijdens het lopen van de TS verder niets bedienen, dus geen play-toets, alleen stoppen en verder niets meer.

 

Hoi Jürgen,

ik denk dat dit met die nieuwe drivers te maken heeft...

 

enkelen waren er die het zus wilden en anderen die het zo wilden

 

indien je geen beeld hebt brand je display niet in + je schoonmoeder ziet niet welke natuur films je net bekijkt < (dat klinkt enigzins logisch, maar bij VTI blijf ik beeld houden, ook met nieuwe drivers updates)

 

ciao

Stay Awhile

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je daarna eerst een andere zender kiest en weer teruggaat dan werkt het ineens wel goed.

 

Inderdaad, dit lost het symptoom op, nu nog het probleem.

 

Hoi Jürgen,

ik denk dat dit met die nieuwe drivers te maken heeft...

 

..... maar bij VTI blijf ik beeld houden, ook met nieuwe drivers updates)

 

 

Misschien moet ik toch maar eens VTI proberen, ben ik ook weer van de straat.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...