Ga naar inhoud

vast slaan op telstar 12 15.0 west

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

op telstar 12 15.0 west frequentie 11518000 sr 374000 fec 7/8 als ik zoek op deze gegevens krijg ik beeld , alleen in zwart

en wit en het onderste gedeelte van het beeld gaat flikkeren als ik dan na een andere frequentie

wil gaan kan dat niet hij blijft op deze frequentie staan,pas als ik naar een andere sateliet ga krijg ik normaal beeld van de andere sateliet , of ik dit met een sd ontvanger doe of met een hd ontvanger

hij blijft vastslaan wat is hier aan de hand?????

aangepast door peterp

Geplaatst:

Als ik het goed heb zit op die frequentie de feed van NBC? Deze zendt uit in NTSC en niet in PAL, dus dat zal wellicht het probleem zijn.

Geplaatst:

Ik kan daar zonder problemen naar kijken met een DM8000HD op een nieuwe (?) tv.

[NBC feeds] [15.0W|11518(lo)|H|DVB-S|QPSK|3744|7/8|0001h/1d|NBC SATOPS|fta]

De stream is gewoon ouderwets mpeg-2, resolutie 528x480, framerate 29.970 fps (dus idd NTSC), normale subsampling 4:2:0. Audio is ook van het simpele mp2-formaat, stereo 2-kanaals 384 kbps 48 kHz.

Wat ik vang aan signaal is echter niet zo heel erg goed, rond de 7 dB, wat hier en daar wat blokjes geeft. Dat kan misschien je probleem zijn. En je TV/ontvanger kan misschien niet goed/correct de NTSC deïnterlacen, geen idee verder.

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen