Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben op zoek naar een nieuwe schotel.

Deze moet voldoen aan de volgende eisen:

moet minimaal 19 + 23 oost kunnen ontvangen( mag meer zijn )

het moet een vaste opstelling zijn

de lnb moet 2 aansluitingen hebben

mag max 90 cm zijn

welke schotel raden jullie me aan .

Vu+ duo2 Pli +Vti

it's to be or not to be

Geplaatst: (aangepast)

Ventura, goed verhaal, maar het mocht ook ietsje meer zijn.

Dan is een installatie die de 3 Astra´s, 19.2 - 23.5 - 28.5 en evt. Hotbird ook een tip.

Voor de toekomst van Astra 2, met het grote aanbod van BBC, ITV, Ch. 4, 5 en nog vele anderen, zou ik dan wel voor 90 cm. gaan.

Verder zou ik gaan voor 4 twin LNB´s , samen met 2 DiSEqC switches.

Met deze installatie heb je dan alle NL en Duitse zenders op Astra 1 en 3, Italiaanse en nog meer exotische op Hotbird en,

de Engelstalige op Astra 2.

Zie ook: http://www.sat4all.c...tleg-met-fotos/

De Triax 78 door een goede 90 cm. vervangen, dit omdat de "Engelse" Astra vervangen gaat worden door

een "spot-beam" satelliet.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

Beste blizteam

Ik zou zeker voor een Triax 88 gaan en niet voor een Triax 78. Bij een Triax 78 heb je twee smalle lnb’s nodig, bij een Triax 88 kun je allemaal gewone lnb’s nemen. Bovendien heb je nog wat meer regenreserve, iets wat je in Nederland tegenwoordig wel nodig hebt.

Geplaatst:
Bij een Triax 78 heb je twee smalle lnb’s nodig, bij een Triax 88 kun je allemaal gewone lnb’s nemen.

Ik zal gewoon een duo lnb twin nemen. Let wel op tijdens de aankoop dat deze duo lnb twin wel geschikt is voor schotel groter of gelijk aan 78cm.

Geplaatst:

Ventura,

Blitzteam schrijft het volgende, "moet MINIMAAL 19 + 23 oost kunnen ontvangen( mag meer zijn )",

dan ga je toch geen duo twin LNB adviseren?. Bovendien is het beter om in de Triax 88, 4 losse twin LNB´s te nemen met

2 DiSEqC-switches. Als hij nu alleen Astra 1 & 3 neemt en er toch nog later wat bij wil, zit hij met een LNB in zijn maag die hij niet meer gebruikt.

Daarom, geldt voor iedereen, wat wil je echt ontvangen?, er is zo´n grote keus dat je dat van te voren al moet incalculeren.

Zie voor de satellieten, waar van er velen in NL zijn te ontvangen, hier:

http://www.flysat.com/satlist.php

Hier een voorbeeld voor Astra 3: http://www.flysat.com/astra23.php

Als je daar goed kijkt, kan je er ook de footprints zien en bepalen of het een en ander is te ontvangen, in de plaats waar je woont.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

blitzteam,

-een duurdere maar die erg lang meegaat is de Kathrein Cas 90

+met een aangepaste feed beugel en LNB klem ook voor andere LNB's en minstens 4 sat posities geschikt

+had hem zelf (de 75) 6 jaar hangen en m'n broer heeft hem nog 4 jaar gehad geen spatje roest op de schotel

+zeer degelijk en stabiel

ga je na de rotor posities toch missen is de wavefrontier T90 natuurlijk een erg sterke keus en betaalbaar

ciao

Compulsion

Röyksopp

Geplaatst:

Neem geen duo-lnb,maar koop een triax-88 cm,en een rail waar 4 lnb's 4 op kunnen,kost 19 euro.

zet er dan in 1e instantie 2 twin lnb's op,dan kun je er later moeiteloos 2 bijplaatsen voor hotbird en astra 2.

vergeet niet om 2 4/1 diseqc switches erbij te kopen,deze kosten geen drol tegenwoordig. (emp of spaun)

als je een duo lnb koopt,en je wilt later toch uitbreiden dan krijg je geen moer meer voor die duo-lnb.

Geplaatst:

ik heb hier ook een vraag ik hop dat het mag .

als ik de moegelijkheid heb om te kiezen tussen primefocus of offste schotel bekend merken van diameter 150cm (voor nilesat) wat meot ik kiezen ????

Geplaatst:

Is het voor de ontvangst in Nederland of in het buitenland?

ik heb hier ook een vraag ik hop dat het mag .

als ik de moegelijkheid heb om te kiezen tussen primefocus of offste schotel bekend merken van diameter 150cm (voor nilesat) wat meot ik kiezen ????

Geplaatst:

Ik zou voor in Nederland altijd een offsetschotel nemen. Een goede aluminium 150cm-schotel voor een betaalbare prijs is de Gibertini OP 150 S, zie deze link:

http://www.gibertini.it/PDF/OP150_S.pdf

Er is ook nog een multifeed rail voor verkrijgbaar zoals je onderaan kunt lezen.

Ik zie de schotel in Duitsland al te koop voor 240 euro.

Daar een Inverto Black Ultra op en je hebt een formidabele ontvangst.

Heb je wat meer geld te besteden dan is de polyester Laminas AS-1500 natuurlijk een prachtige schotel. Die zie ik in Duitsland voor 449 euro te koop staan.

Zie hier de site van Laminas: http://www.laminas.eu/

• Like 1
Geplaatst: (aangepast)

Beste Hakim,

dan zou ik zéker gaan voor een Prime Focus, samen met een

Invacom universele single LNB (Flange - SNF 031 of Invacom met twin LNB Flange - TWF 031,

Hierbij hoort dan ook nog een Invacom te verstellen "feed horn" ADF 120,

Het is niet goedkoop, ongeveer € 50.--, post-59723-0-49551300-1342948411_thumb.jpgpost-59723-0-30711900-1342948433_thumb.jpgpost-59723-0-56669100-1342948605_thumb.jpg of €65.--, voor single of twin LNB.

Voordeel, met de flens-ring kan je de LNB exact afstellen op de grote van je schotel en de LNB kijkt naar beneden, kan dus nooit regenwater inlopen. Verder zeer goed voor ontvangst van Nilesat.

Op de grote foto zie je de flens LNB, rechts naast een gewone LNB.

Ik heb deze combinatie nodig voor Astra 1 en 3, Nilesat gaat hier al met 70 cm.

Ik spreek uit jarenlange ervaring en experimenteren.

aangepast door Emekli
  • Like 1

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen