Ga naar inhoud


Jon Lord (71) van Deep Purple overleden


Crazy Sat

Aanbevolen berichten

Jon Lord verzorgde de intussen wereldberoemde orgelriff waarmee de hit "Child in time" begint. Lord bleef bij de groep tot hij in 2002 met pensioen ging. Hij werkte ook samen met groepen als Whitesnake, Paice en The Flower Pot Men.

 

Bron : de redactie

 

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/cultuur%2Ben%2Bmedia/muziek/120716_Jon_Lord

 

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=1slq_FwRN8o&feature=share

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Crazy Sat,

 

 

Vervelend om dit te moeten lezen, het was bekend dat hij ziek was, maar toch komt zoiets altijd weer onverwachts en altijd te snel. Wederom weer een uit de rij van groten die we de laatste tijd moeten missen.

 

Om nog eens lekker weg te duiken in een van zijn meester werken kan ik je Sarabande aanbevelen.

 

Jon R.I.P.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Zilverster

 

Ja , naast de albums van Deep Purple heb ik ook nog enkele solo albums liggen van hem met o.a. Sarabande.

 

Ben opgegroeid in de flowerpower periode , dus de 60's liggen me heel nauw aan het hart. :)

 

Wel kan ik Beyond the Notes aanbevelen zowel het album als de DVD , gewoonweg prachtig !

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had het vanavond al gelezen.

 

Kende Deep Purple al langer

Alleen werd Child in Time steevast Zondags 's nachts om 12 uur gedraaid in een kroeg waar we met regelmaat kwamen.

Blijven dus altijd herinneringen aan vast zitten

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Gene 1225,

 

Paradiso ? .........

 

Bij mij is het niet alleen de plaats, maar zijn dat ook andere herinneringen.

 

 

@Crazy Sat,

 

Dank voor de tip, zal de database er eens op na slaan.

Niet helemaal on topic, maar ze blijven altijd een link houden.

Misschien leuk om ook eens de versie van Child in time te horen in de uitvoering van Ian Gillan en wel van de studio CD Child in time.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Gene 1225,

 

Paradiso ? .........

 

Bij mij is het niet alleen de plaats, maar zijn dat ook andere herinneringen.

 

Zoals Alventali en Zilverster aangaven krijgen sommigen bij dergelijke berichten meteen oprispingen van nostalgie uit onze jeugdjaren . Spontaan wordt een oude LP van stof ontdaan en opgelegd en dan komen onze prachtige momenten van vroeger weer boven.

 

@ Gene

 

Ik denk dat Zilverster het bij het rechte eind heeft , ik geef je een linkje en een afbeelding van een album mee , maar verder blijven je jeugdherinneringen volledig persoonlijk , hebben wij niets mee te maken , alhoewel bij het horen van Hotel Paradiso ook bij mij spontaan iets opwelt ....

 

http://www.atthebebop.be/

post-37533-0-13397000-1342515750_thumb.jpg

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo jongens , ik wist wel zeker dat Crazy Sat het plaatje zou identificeren als zijnde een muzikale ontmoetingsplaats .

De locatie had eind '60 - begin '70 een iets andere functie :

het was namelijk de faculteitsbar "Politika" die toen op dat adres gevestigd was ( http://www.politika.be/politika/kaffee/ ) in leuven.

We hebben er , luisterend naar Deep Purple , Pink Floyd e.a. tot diep in de nacht alle wereldproblemen opgelost , afhankelijk van het aantal glazan bier en ons beperkt studentenbudget.

Tot we 's anderendaags wakker werden en weer opnieuw moesten beginnen ... Wat een tijden ...

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben jullie dat ook dat een bepaald album zo sterk gebonden kan zijn aan een bepaalde plaats ?

Voor mij zal dat voor altijd hier zijn :

Waar is dat?

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren nog even de DVD bekeken , enorm van genoten . Wat had deze man toch een talent en toch voor sommigen zo onbekend. ;)

 

Beyond the Notes -- Live , Live at Vulkanhalle, Köln (Cologne) -- 5 October, 2004

 

Even het tweede nummer uit de DVD.

 

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

. . . . Om nog eens lekker weg te duiken in een van zijn meester werken kan ik je Sarabande aanbevelen. . . .

 

Fraai. Maar in DP concert is ook niet te versmaden . . . (Royal Albert)

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Con,

 

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

" Fraai. Maar in DP concert is ook niet te versmaden . . . (Royal Albert)"

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

 

Poehhh, nog verder in mijn archief spitten, maar idd, en de Royal Albert Hall is jullie wel bekend (LOL).

 

 

@Crazy Sat,

 

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

" Wel kan ik Beyond the Notes aanbevelen zowel het album als de DVD , gewoonweg prachtig ! "

 

" Gisteren nog even de DVD bekeken , enorm van genoten . Wat had deze man toch een talent en toch voor sommigen zo onbekend.

 

Beyond the Notes -- Live , Live at Vulkanhalle, Köln (Cologne) -- 5 October, 2004

 

Even het tweede nummer uit de DVD. "

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

 

 

 

Inmiddels uit het archief boven water gekomen :

 

 

 

DVD's :

 

Beyond the notes

The hoochie coochie men

 

Hoochie coochie men ( uit de CD box )

 

 

 

CD's :

 

Sarabande

 

Before i forget

Beyond the notes

Gemini suite

Hoochie coochie men

Picture within

Windows

 

 

Zoals je ziet wordt dat luisteren ( en kijken ) de komende tijd.

 

Nog even het laatste nieuws, Jon Lord heeft zijn laatste opnames nog afgekregen in de studio, er zit dus nog materiaal aan te komen, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Inmiddels heb ik ook maar even "Beyond the Notes -- Live , Live at Vulkanhalle, Köln (Cologne) -- 5 October, 2004" bij de Duitse Dikke blauwe man besteld, € 5,99 (alleen jammer dat de verzendkosten € 8 zijn)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...