Ga naar inhoud


Nieuwe sat-installatie hotel


mistralws

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Voor een hotel in België ben ik op zoek naar een installatie om de op de kabel verwijderde Engelse en Duitse posten terug beschikbaar te maken voor de hotelgasten van dit hotel.

Ons bestaand netwerk op basis van Telenet heeft ca.50 televisies die allemaal het huidige analoge aanbod kunnen tonen.

Mijn voorstel tot installatie kun je bekijken op de JPEG die ik attached heb.

 

Nu heb ik daar 2 vragen bij,

1° Mijn baas beweert bij hoog en laag dat er modulators nodig zijn om alles te sturen, terwijl ik erbij blijf dat als men de frequenties van de verschillende decoders een andere UHF-frequentie geeft dat dit geen probleem kan opleveren om op die manier de kosten te drukken.

2° Uiteraard is er een versterker aanwezig maar door de extra signalen die ik daardoor op het bedtaand netwerk zend, is het dan aan te raden om de versterker te vervangen of een bij te plaatsen? Of kan deze versterker in dienst blijven?

 

Hopend op een uitsluitsel op deze vragen

 

MVG

 

Mistralws

 

post-61938-0-22637400-1342493609_thumb.jpgpost-61938-0-22786500-1342493610_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


mistralwsx, ik vrees dat je baas gelijk heeft, volgens mij is het het eenvoudigste per sat-zender een sat-ontvanger , die een modulator heeft, te plaatsen.

 

groetjes

Dorus

Octagon 4K UHD SF8008 (OpenPli 8.3) (Oscam  )

 ( Vu+Zero)   (OpenPli 7.3) (Oscam  )
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ mistralws,

 

Welke decoders had u in gedachten ? En kunnen die "gewone" coax-uitgangen van die decoders dan ook nog "zéér selectief" ingesteld worden qua uhf kanalen ?

 

Grt,, Marc.

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de handleiding van dit ding te zien is het bereik voldoende: kanaal 21-69. Maar denk er wel aan dat dit soort modulatoren meestal beide zijbanden gebruiken (enkel zijband is te duur). Het signaal wat er uit komt is dus 2 videokanalen breed. Maar dan zouden die 12 kanalen dus nog steeds moeten passen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@mistralws,

 

De satontvangers met een ingebouwde (en regelbare) uhf-modulator zie ik eerder als een 'noodgeval' om een écht oude tv alsnog als monitor te kunnen gebruiken.

Een 'proefopstelling' kan je eventueel in overweging nemen met bijv. twee sattuners (in bruikleen ?) en dan uittesten op diverse (nabijliggende) uhf kanalen etc.

En zeker niet onbelangrijk is dat het signaal-'niveau' niet regelbaar is met dergelijk ingebouwd 'prut', enkel de kanaal frequentie.

Uit jouw posts meen ik te kunnen afleiden dat jouw kennis over die materie nogal ... ?? Stort je aub niet in een 'duur' avontuur.

 

Grt, Marc.

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Om geen storing te veroorzaken in de bestaande 50 kanalen zal je een bandplan moeten maken.

De kanalen die op dit moment leeg zijn kunnen niet zonder meer gebruikt worden.

 

Ingebouwde modulatoren van Sat-receivers zijn niet geschikt om in grote getalen bij een bestaand systeem te voegen, je krijgt gegarandeerd storing op bestaande kanalen.

 

Er zal gekeken moeten worden, of de gebruikte versterkers in de installatie nog 12 kanalen extra kunnen uitsturen.

De RF uitgangsspanning zal stijgen, en de maximum uitgestuurde spanning zal toenemen.

Het gevolg is onder meer ruis en kruismodulatie,

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@marc-sim: ik ben inderdaad een newbie in deze materie, en om mij niet in een duur avontuur te storten vroeg ik via deze weg om raad;

Bij deze de volgende vraag; hoe zouden jullie dit oplossen: note; de bazen van dit hotel wensen geen 10000 euro uit te geven aan dit project aangezien het om een familiehotel gaat.

Hopelijk kan ik leren uit jullie posts!

 

Mvg

Mistralws

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Heb nu een kleine test gedaan met 3 decoders op mijn thuisinstallatie;

Elke decoder kreeg een aparte kabel vanuit de lnb

Elke decoder zend via een ander uhf- kanaal uit

De eerste decoder was verbonden via de rf-loop naar de tweede, de tweede via de rf-loop naar de derde en de derde rf-uitgang was rechstreeks verbonden aan mijn televisie, zonder splitters en versterkers.

De tv heb ik laten zoeken naar alle sinkomende coax-signalen en hij vond 3 decoders allemaal afzonderlijk zonder enige storingen afkomstig van de andere decoders.

Het beeld zelf was voortreffelijk (uiteraard niet zo voortreffelijk als je via HDMI gaat natuurlijk maar zeker aanvaardbaar).

Dus Als dit lukt met 3 decoders naar 1 tv, zou dit toch ook kunnen lukken met 12 decoders naar 45 tv's,

Of zie ik daar iets over het hoofd?

 

Mvg en tot hoors

aangepast door mistralws
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En wat er ook tegelijk telenet aangesloten bij dit experiment?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...