Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik sta in dubio tussen deze 2 ontvangers en wie kan mij helpen te beslissen ?

De Dreambox staat goed bekend en ik ken de VU+ niet maar die is wel veel goedkoper.

En wat zijn de belangrijkste verschillen voor het gewone werk ?

Wat zijn de kwaliteits verschillen van deze 2 ontvangers ?

Zo lees ik dat de DB veel beter beeld geef maar ik neem aan dat de VU+ toch ook wel zijn goede kanten heeft.

Geplaatst:

Je kunt met een gerust hart voor Vu+ gaan, sommige type´s worden al gekloond en dat doe je meestal niet met een slecht product

Zelf heb ik een Duo, 2 jaar en zeer tevreden. Moest ik aan vervanging toe zijn, wordt het weer Vu+.

Zelfs mensen met een DM nemen er een Vu+ bij of vervangen hun DM door dit merk.

De DM´s hebben zich bewezen, maar zeker ook Vu+, het is een kwestie van geld en niet van techniek.

Dit is wel mijn persoonlijke mening, tevens gebaseerd op het geen ik lees op de diverse forums.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

Wellicht heeft de nieuwste opendreambox 2 firmware ook nog enige invloed op de keuze. Meer mogelijkheden straks software technisch dan de vu+ of andere niet dreamboxes. Aan de andere kant dat goliath is ook in beweging en geen idee hoe dat android verhaal ook nog op andere huidige enigma2 stbs gaat draaien. Kortom de tijd zal het leren

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Geplaatst:

Die conclusie bekroop mij ook maar omdat ze beiden de "beste" zijn wordt de keuze moeilijker.

Is goedkoop geen duurkoop ?

@VU+

Als iets gekloont wordt wil dat niet altijd zeggen dat het goed is maar wel dat het een gevraagd object is.

Trouwens de VU+ clone is maar iets goedkoper dan de orginele. Ik zie een clone staan voor €180 en een orginele voor €210 Als je dat vergelijkt met de DB800SE dan is het verschil veel groter. Een orgineel voor €400 en een clone voor €200

Misschien trek ik nu een verkeerde conclusie maar ik denk dan dat er weinig verschil zit tussen de clone VU+ en de orginele en ik bedoel dan dat de kwaliteit bedenkelijk is. Maar zoals ik al schreef, ik kan het helemaal mis hebben.

Wat ik wel vreemd vind is het grote prijsverschil tussen de 800SE en de Solo

Is dat kwaliteit of spelen andere factoren hierin een rol ?

Geplaatst:

Aan de kwaliteit bij Vu+ is niks bedenkelijk. Zoals ik al schreef, veel DM adepten kopen er een Vu+ bij of vervangen een ouder type van DM.

Dat doe je niet als Vu+ slechter zou zijn.

Vergelijk het met een VW Golf, zou die nu echt beter zijn dan een goedkopere wagen met de zelfde specificaties.

Nee, je betaalt óók voor de naam.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

Dus, zo lees ik het, betaal je voor het DB merk 2 keer zoveel als de VU+ merk ?

Lijkt me toch erg veel verschil !

En als dat zo blijft dan loopt de omzet van DB dramatisch terug en daar zal bij DB toch ook over nagedacht zijn. ;)

Geplaatst:

Vu+ solo gebruikt andere chipset/processor vergelijken met de dreambox 800se. De vu+ solo gebruikt bijv. een processor die draait op broadcom mips processor 333mhz. En de dreambox 800se op een 400 MHz MIPS processor. Ook qua ram en flash verschilt de vu+ solo en dreambox 800se. Als u voor kwaliteit kiest en budget speelt geen rol, dan zal ik dreambox 800se nemen.

• Beheerder
Geplaatst:

Je hebt bij deze je eigen topic getorpedeerd. Hier worden discussies over illegale kopieën niet op prijs gesteld.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.