Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zit met het volgende probleem.

We zitten hier op ons vakantieadres en heb een schotel meegenomen met een

X-trend ET5000. Goedvoorbereid dacht ik dus een scartkabel meegenomen er van

uitgaande dat het appartement een tv heeft met een scartaansluiting. Dat heeft het

dus inderdaad maar mijn ET5000 niet. Nu heb ik bij de lokale pcboer een component

(geel, rood, wit) naar scart gekocht.

Ik krijg nu wel beeld maar geen geluid. De tv heeft enkel een scartaansluiting, niet meer.

Op de Xtrend zit wel een oudere versie van PLI nl, de 2.1, kernel 2.6.31 van sept. 2011

Heeft iemand enig idee hoe ik geluid kan krijgen?

Geplaatst:

Misschien voor de hand liggende vraag, maar het volume staat toevallig niet op zacht? (van beide, tv en ontvanger)

HCO.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Geplaatst: (aangepast)

Wat bedoel je nu eigenlijk met de verloopkabel die je gekocht hebt?

Je hebt het over een component verloopkabel scart naar tulp (geel, rood en wit)

Component kabel is een scart naar 3 tulp (rood, groen en blauw)

Composite kabel is een scart naar 3 tulp (geel, rood en wit)(geel is video, rood en wit is audio L+R)

De ET5000 heeft zowel een Component als een Composite aansluiting.

Als je hem aansluit op de Component aansluiting heb je een extra audiokabel nodig (rood en wit), maar deze optie zal niet gaan werken op een wat oudere TV met een scartaansluiting.

Gebruik de Composite uitgang van de decoder (geel, root en wit)

Je had daarom beter een scart verloopadapter kunnen kopen met een schakelaar (signaal in/uit) en een losse 3 polige audio/video kabel, zie plaatje.

Als je wel de juiste kabel hebt gekocht zou je ook nog even naar de aansluiting van de scartplug kunnen kijken of de audio L+R op de juiste pennen is aangesloten, maar dan moet je wel een soldeerbout hebben. :D

Grts.

post-39238-0-73266000-1342604076_thumb.jpg

post-39238-0-65595800-1342604086_thumb.jpg

post-39238-0-52219200-1342604099_thumb.jpg

aangepast door mobieltje
Geplaatst: (aangepast)

Ach met een klein schroevendraaiertje kun je zo de pennetjes eruit wippen (blokkering ff aandrukken en je trekt hem eruit) en op de juiste plaats weer terug zetten.

Heb je geen bout voor nodig.

HCO.

aangepast door waterstofcyanide

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Geplaatst:

Excuses, het moet composite zijn maar deze kabel heb ik inderdaad ook gehaald dus dat is wel goed. Pinbezetting zal ik nog eens bekijken maar leek mij goed. Ik had dus al gekeken.

Geplaatst:

Het moet toch ergens in zitten, wellicht in de software of hardware van de ontvanger. Heb alle pinnetjes van de scart geprobeerd. Heb deze er uit gehaald en de audio en videopinnetjes recgtstreeks in de tv gedrukt. Wanneer audio op de goede plaats zit hoor ik wel iets van een aardbrom, wel zachtjes. Vanavond eens proberen met een nieuwere image.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...