Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste bericht op dit forum. Al enige tijd ben ik aan het lezen over satellietontvangst. Op het werk werd onlangs allerlei oud materiaal verkocht per opbod voor het goeie doel. Hieronder ook een DM7000s welke ik zo voor een prikje kocht. Volgens een collega die al langer als ik bij ons bedrijf werkt zou die nog perfect werken maar ontbreekt de afstandsbediening.

Via een_of_andere_veiling_site kocht ik volgende afstandsbediening. Maar helaas: deze werkt niet, zelfs op de eenvoudige commando`s zoals power on/off wordt niet gereageerd door het toestel.

Zijn er daarom mensen onder jullie in de buurt van Gent die een DM7000s bezitten en waarbij ik eens zou mogen langs komen met mijn ontvanger? Zo kan ik nagaan of dit probleem aan de Dreambox zelf of aan de afstandsbediening ligt. Dit lijkt me de beste manier om verdere stappen te ondernemen (al zijn alle andere tips ook welkom natuurlijk)

aangepast door M_Z
commerciele link verwijderd

Geplaatst:

Je bent je er van bewust dat het een MPEG2 ontvanger is?

Dus een SD ontvanger die ook geen Nederlandse SD-zenders in MPEG4 kan ontvangen (dus de meeste )?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Hey Eduard,

Bedankt om me hierop attent te maken. Ik heb voor die ontvanger echt zo goed als niets betaald, kon ik echt niet laten liggen... Ik bekijk het als eerste stapjes in de hobby, en als het me bevalt koop ik wel eens een VU+ of zo...

Geplaatst:

ik heb nog nieuwe AB `s liggen voor een 7000 , mocht die kapot zijn

VU+ ultimo en ultimo 4K

Dreambox DM8000 ( stofverzamelaar )

Gigablue Quad HD ( stofverzamelaar )

Geplaatst:

Doet de AB het wel? Kijk eens dmv eenm digitale fotocamera of web-cam naar de IR-led terwijl je een knopjke indrukt. Je moet de led dan zien knipperen.

De camera kan nl het infra-rode licht voor je oog omzetten in zichtbaar licht.

P.s. De 7000 is nog steeds een prima doos, waar veel plezier aan te beleven is.

gr. Erik

Geplaatst: (aangepast)

Doet de AB het wel? Kijk eens dmv eenm digitale fotocamera of web-cam naar de IR-led terwijl je een knopjke indrukt. Je moet de led dan zien knipperen.

De camera kan nl het infra-rode licht voor je oog omzetten in zichtbaar licht.

P.s. De 7000 is nog steeds een prima doos, waar veel plezier aan te beleven is.

Bedankt voor deze tip! Werkt inderdaad voor alle afstandsbedieningen hier in huis, behalve voor de afstandsbediening die ik bijkocht voor de DM7000! Dat wordt terug sturen dus...

aangepast door 4DMD

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...