Gast mercury2001 Geplaatst: 18 juli 2012 Geplaatst: 18 juli 2012 Hallo, ik heb een vraag: gezien mijn heel beperkte kennis/ervaring met sat tv, had ik een me een meter willen aanschaffen om mijn 2 schotelantennes perfect af te regelen. Ik heb mijn oog laten vallen op de Satlink ws-6912 Wie heeft ervaring met dit toestel en is het aanbevelingswaardig? Waar kan ik dit toestel aan een goede prijs kopen in België? Alvast bedankt voor de respons, Alain
Psychosammie Geplaatst: 18 juli 2012 Geplaatst: 18 juli 2012 Als jij beperkte kennis hebt dan is dit apparaat helemaal niets voor jou. Daarnaast erg veel geld voor eenmalig gebruik lijkt mij. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Gast mercury2001 Geplaatst: 18 juli 2012 Geplaatst: 18 juli 2012 hoe regel ik dan mijn 2 schotels best af?
satencom Geplaatst: 18 juli 2012 Geplaatst: 18 juli 2012 Waar kan ik dit toestel aan een goede prijs kopen in België? mercury2001 Hier mogen geen links naar winkels of webshops worden geplaatst, denk daar wel even om . Lees dit maar even door, misschien staat er 1 bij Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Psychosammie Geplaatst: 18 juli 2012 Geplaatst: 18 juli 2012 Gewoon een beetje knoeien totdat je goed ontvangst hebt. Bij mijn schotel is nooit een meter gebruikt. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Gast mercury2001 Geplaatst: 18 juli 2012 Geplaatst: 18 juli 2012 knoeien wil ik niet doen, ik stel vast dat als je continue perfecte HD ontvangst wil, je schotel perfect moet staan afgeregeld! Zeker met het afgelopen weer. Vandaar dat ik op zoek ben naar een goede meter. Ik krijg de indruk op dit forum dat alles bij "knoeien" wordt gelaten en dat men als beginneling zeker geen deftige meter moet kopen! Meten is toch weten, of heb ik het verkeerd voor? mvg, Alain
youriy Geplaatst: 18 juli 2012 Geplaatst: 18 juli 2012 gewoon kijken naar de signaalkwaliteit op je ontvanger. clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
Gast mercury2001 Geplaatst: 18 juli 2012 Geplaatst: 18 juli 2012 hoy, ik wil wel 4 sat afregelen op 1 of max 2 schotels, vandaar mijn vraag om dit ter plaatse te kunnen doen,
Psychosammie Geplaatst: 18 juli 2012 Geplaatst: 18 juli 2012 Is een simpele satfinder van 15 euries dan niet goed genoeg? Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
stevie-v Geplaatst: 18 juli 2012 Geplaatst: 18 juli 2012 Ik heb nooit een meter gebruikt ik heb gekeken wat het signaal was op mijn ontvanger en ik heb bijna nooit uitval,door regen al helemaal niet maar bij heftig onweer verlies ik wel eens beeld maar daar kan een satmeter ook echt niks aan veranderen want bij heftig onweer valt bij de meeste het beeld weg VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.
Gast mercury2001 Geplaatst: 18 juli 2012 Geplaatst: 18 juli 2012 @ Psychosammie : nee, teveel problemen met perfecte ontvangst van HD en teletext, mijn echtgenote heeft ondertiteling nodig, slechte afregeling geeft enorm veel fouten, ik spreek dan nog niet van de talrijke onderbrekingen bij regenweer @ stevie-v : ik heb teveel onderbrekingen bij gewoon regenweer, ik heb nu 1 schotel met 4 lnb's, die ga ik ontdubbelen naar 2 lnb's/schotel, hopelijk stabieler resultaat
stevie-v Geplaatst: 18 juli 2012 Geplaatst: 18 juli 2012 (aangepast) @ Psychosammie : nee, teveel problemen met perfecte ontvangst van HD en teletext, mijn echtgenote heeft ondertiteling nodig, slechte afregeling geeft enorm veel fouten, ik spreek dan nog niet van de talrijke onderbrekingen bij regenweer @ stevie-v : ik heb teveel onderbrekingen bij gewoon regenweer, ik heb nu 1 schotel met 4 lnb's, die ga ik ontdubbelen naar 2 lnb's/schotel, hopelijk stabieler resultaat Door alleen regen heb ik in twee jaar tijd nog geen uitval gehad op de 13.0e 19.2e 23.5e 28.2e ik gebruik een Maximum e85 schotel ,het enige wat problemen op kan leveren is onweer bij mij en ik heb nooit een echte satmeter gebruikt ik heb gewoon naar de waardes in % gekeken op mijn vu duo. 18 juli 2012 aangepast door stevie-v VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.
Ventura Geplaatst: 18 juli 2012 Geplaatst: 18 juli 2012 Misschien is het handiger om een "professional schotel monteur" in te huren. Om eenmalig de schotels te kunnen uitrichten. Als u toch van plan bent om een satelliet meter te kopen en u hebt geen ervaring mee. Hou er wel rekening mee dat men veel tijd zal investeren, om de satelliet meter te begrijpen en gebruiken. Een bekende gezegde: "Het gaat niet over rozen".
Psychosammie Geplaatst: 19 juli 2012 Geplaatst: 19 juli 2012 Als ik dat zo hoor ligt een grotere schotel meer voor de hand. Wat heb je nu? Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Gast mercury2001 Geplaatst: 19 juli 2012 Geplaatst: 19 juli 2012 hoy, zie foto, het is dus een triax schotel van 88cm, die ga ik ongeveer een 40 cm verhogen en dan onderaan een 2de identieke schotel bevestigen. Daarna zal ik de bestaande LNB's uitsplitsen, denk aan 13,0 en 19,2 samen, en dan de 23,5 en 28.2 op de andere schotel, of ben ik verkeerd bezig? mvg, Alain
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen