Ga naar inhoud


Vraag over opname paden - VTI Image


Jürgen

Aanbevolen berichten

Omdat de TS in OpenPLI niet naar wens functioneerde heb ik vandaag de laatste versie VTI (8 febr. 2012) geïnstalleerd en inderdaad de TS werkt hiermee beduidend beter.

In feite heb ik nu alles weer kunnen installeren maar ik heb een probleem met de Opname paden.

De nieuwe opnamen moet op mijn NAS MYBOOLIVE in de share Movie terechtkomen want daar staan ook de onder OpenPLI gemaakte opnamen.

 

Ik heb het juiste pad in in Menu 'Opname paden' ingegeven en wel /media/net/MYBOOKLIVE/movie.

Als ik een opname start komt die ook in deze map terecht, althans dat kan ik via mijn laptop in deze map zien.

 

Klik ik echter via de AB op de toets 'Bestandenlijst' dan zie ik geen nieuwe of oude opnamen want bovenin het scherm staat het Opname pad /mnt/media/MYBOOKLIVE/ zonder de toevoeging /movie terwijl die toch echt via het Menu is ingegeven en ook bestaat.

Via Menu - Mediaplayer zie ik de nieuwe en oude opnamen wel in deze map staan.

 

Doe ik iets fout?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mogelijke moet je voor de tweede keer nog eens op bestandlijst knop drukken (mappen struktuur) en met de boeketten knop - naar de onderste helft van het scherm en bij alle movie mappen een markering (blauwe konp, zo even uit mijn hoofd) maken. Nu moet je wel in de movie map(pen) kunnen komen.

VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0

VU+ Duo, OpenPLI.

Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin.

iPad met Dreambox live.

Link naar reactie
Delen op andere sites

via telnet even kijken...

  Welcome on your Vu+ !
root@Ultimo:~# cd /
root@Ultimo:/# mount
rootfs on / type rootfs (rw)
ubi0:rootfs on / type ubifs (rw,sync,relatime)
proc on /proc type proc (rw,relatime)
sysfs on /sys type sysfs (rw,relatime)
udev on /dev type tmpfs (rw,relatime,size=2048k,mode=755)
devpts on /dev/pts type devpts (rw,relatime,gid=5,mode=620)
usbdevfs on /proc/bus/usb type usbfs (rw,relatime)
/dev/mtdblock2 on /boot type jffs2 (ro,relatime)
tmpfs on /var type tmpfs (rw,relatime)
tmpfs on /tmp type tmpfs (rw,relatime)																				 
tmpfs on /dev/shm type tmpfs (rw,relatime,mode=777)																	
10.0.0.101:/Multimedia/ on /media/hdd type nfs (rw,relatime,vers=3,rsize=32768,wsize=32768,namlen=255,hard,nolock,proto=tcp,port=65535,timeo=70,retrans=3,sec=sys,local_lock=all,addr=10.0.0.101)											  
nfsd on /proc/fs/nfsd type nfsd (rw,relatime)																		  
root@Ultimo:/#

 

Ik heb het juiste pad in in Menu 'Opname paden' ingegeven en wel /media/net/MYBOOKLIVE/movie

Ik heb het juiste pad in in Menu 'Opname paden' ingegeven en wel /media/net/MYBOOKLIVE/movie

 

zelf heb ik in het pad naar de NAS /movie niet vermeld en toch neemt ie er altijd standaard in op. (heb echter geen ingebouwde hdd)

misschien is dat dubbel op dat je /movie ingegeven hebt?

ciao

Stay Awhile

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

via telnet even kijken...

Als ik via Telnet (Putty) wil inloggen wordt om een wachtwoord gevraagd.

Ik heb echter nooit een wachtwoord ingegeven en weet ook niet welk wachtwoord voor de UNO standaard is.

Dus dit schiet niet op.

 

Ik heb het juiste pad in in Menu 'Opname paden' ingegeven en wel /media/net/MYBOOKLIVE/movie

 

zelf heb ik in het pad naar de NAS /movie niet vermeld en toch neemt ie er altijd standaard in op. (heb echter geen ingebouwde hdd)

misschien is dat dubbel op dat je /movie ingegeven hebt?

ciao

Ik had ook eerst het pad staan naar /media/net/MYBOOKLive/ dus zonder te toevoeging /movie maar dat leverde geen beter resultaat op.

Zo net nog eens geprobeerd maar dat helpt niet.

 

Op zich is dit nog geen al te grote ramp want via de Mediaplayer functioneert het wel maar het is toch vreemd dat de verwijzing naar het Movie pad prima binnen OpenPLI functioneert en niet via VTI.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat er niet helemaal op omdat ik de breedte van de DOS box niet groter krijg maar volgens mij staat datgene erop wat je wilt zien.

Dit is de situatie met het pad naar /media/net/MYBOOKLIVE/.

 

 

Date: Thursday, 19 July 2012 - 16:43:35

Architecture: mips

OS: Linux

Kernel: 3.1.1

Kernel build: #1 SMP Wed Feb 8 02:00:51 CET 2012

 

vuuno login: root

 

 

www.vuplus-support.org

home of

 

/$$ /$$ /$$$$$$$$ /$$

| $$ | $$|__ $$__/|__/

| $$ | $$ | $$ /$$

| $$ / $$/ | $$ | $$

\ $$ $$/ | $$ | $$

\ $$$/ | $$ | $$

\ $/ | $$ | $$

\_/ |__/ |__/

 

Welcome on your Vu+ !

 

root@vuuno:~# mount

rootfs on / type rootfs (rw)

ubi0:rootfs on / type ubifs (rw,sync,relatime)

proc on /proc type proc (rw,relatime)

sysfs on /sys type sysfs (rw,relatime)

udev on /dev type tmpfs (rw,relatime,size=2048k,mode=755)

devpts on /dev/pts type devpts (rw,relatime,gid=5,mode=620)

usbdevfs on /proc/bus/usb type usbfs (rw,relatime)

/dev/mtdblock2 on /boot type jffs2 (ro,relatime)

tmpfs on /var type tmpfs (rw,relatime)

tmpfs on /tmp type tmpfs (rw,relatime)

tmpfs on /dev/shm type tmpfs (rw,relatime,mode=777)

automount(pid675) on /autofs type autofs (rw,relatime,fd=4,pgrp=675,timeout=5,mi

nproto=2,maxproto=4,indirect)

//192.168.2.174/Public on /media/net/MYBOOKLIVE type cifs (rw,mand,relatime,sec=

ntlm,unc=\192.168.2.174\Public,username=username,uid=0,noforceuid,gid=0,noforceg

id,addr=192.168.2.174,file_mode=0755,dir_mode=0755,nounix,serverino,rsize=8192,w

size=8192,actimeo=1)

root@vuuno:~#

 

....en dit is de situatie met het pad naar /media/net/MYBOOKLIVE/movie

Schijnbaar is daar geen verschil tussen, althans ik zie er geen.

 

 

Date: Thursday, 19 July 2012 - 17:29:27

Architecture: mips

OS: Linux

Kernel: 3.1.1

Kernel build: #1 SMP Wed Feb 8 02:00:51 CET 2012

 

vuuno login: root

 

 

www.vuplus-support.org

home of

 

/$$ /$$ /$$$$$$$$ /$$

| $$ | $$|__ $$__/|__/

| $$ | $$ | $$ /$$

| $$ / $$/ | $$ | $$

\ $$ $$/ | $$ | $$

\ $$$/ | $$ | $$

\ $/ | $$ | $$

\_/ |__/ |__/

 

Welcome on your Vu+ !

 

root@vuuno:~# mount

rootfs on / type rootfs (rw)

ubi0:rootfs on / type ubifs (rw,sync,relatime)

proc on /proc type proc (rw,relatime)

sysfs on /sys type sysfs (rw,relatime)

udev on /dev type tmpfs (rw,relatime,size=2048k,mode=755)

devpts on /dev/pts type devpts (rw,relatime,gid=5,mode=620)

usbdevfs on /proc/bus/usb type usbfs (rw,relatime)

/dev/mtdblock2 on /boot type jffs2 (ro,relatime)

tmpfs on /var type tmpfs (rw,relatime)

tmpfs on /tmp type tmpfs (rw,relatime)

tmpfs on /dev/shm type tmpfs (rw,relatime,mode=777)

automount(pid675) on /autofs type autofs (rw,relatime,fd=4,pgrp=675,timeout=5,mi

nproto=2,maxproto=4,indirect)

//192.168.2.174/Public on /media/net/MYBOOKLIVE type cifs (rw,mand,relatime,sec=

ntlm,unc=\192.168.2.174\Public,username=username,uid=0,noforceuid,gid=0,noforceg

id,addr=192.168.2.174,file_mode=0755,dir_mode=0755,nounix,serverino,rsize=8192,w

size=8192,actimeo=1)

root@vuuno:~#

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

en

....en dit is de situatie met het pad naar /media/net

?

je verbindt eigenlijk naar //192.168.2.174/Public en hebt ergens ooit een symbolic link gemaakt naar

/media/net/MYBOOKLIVE

als je maar een externe mount hebt dan is /media/net als mountpoint in de gedeelde mappen genoeg

 

jij kijkt wellicht niet via die externe mount per mediaplayer maar per automount

automount(pid675) on /autofs type autofs (rw,relatime,fd=4,pgrp=675,timeout=5,mi

nproto=2,maxproto=4,indirect)

 

ik zou alles in die instellingen networkbrowser en gedeelde mappen wissen als ik jou was en een andere weg naar de NAS nemen

namelijk die van auto.network

Je gebruikt de auto.network welke te vinden is onder /etc/

 

Einvoudig de gedeelde mappen volgens dit patroon toevoegen en de VU herstarten per menu. En de mappen zijn allemaal verbonden.

 

code:

 

Muzieknas -fstype=cifs,rw,soft,rsize=8192,wsize=8192,user=USER,pass=PASSWORT ://192.168.2.174/Public/music

mybooknas -fstype=cifs,rw,soft,rsize=8192,wsize=8192,user=USER,pass=PASSWORT ://192.168.2.174/Public/movie

 

ik ga er dan vanuit dat je op de NAS onder de default share Public de map movie hebt staan

heb je echter een submap aangemaakt in Public moet er inder daad wel ://192.168.2.174/Public/MYBOOKLIVE/movie staan

dat pad dient overeen te komen als je deze weg bewandelt

ciao

aangepast door Tonskidutch

Stay Awhile

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou daar zat dus duidelijk iets niet goed want toen ik conform jouw advies via Netwerk - Verbindingsbeheer de Mountpoint verwijderde crashte de DUO.

Ik heb nu de Mountpoint via auto.network aangelegd en nu functioneert alles naar wens.

 

Mijn dank voor je hulp.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een volgende vraag.

Omdat ik straks als ik met de caravan op pad ga geen NAS bij me heb wil ik de opnamen dan ook op een 16Gb Voyager GT USB stick maken.

Ik heb deze USB stick in de onderste achterste USB poort geplaatst, de USB stick via VTI Device Manager als media/hdd gemount en hierna in Opname locaties als Standaard opname locatie als /media/hdd ingesteld.

 

Hierna een opname gemaakt en deze kwam ook correct op de USB stick terecht, dit gecontroleerd via /media/hdd/movie.

Ook het kopiëren (via FTP) van bestaande opnamen vanuit mijn NAS naar de USB stick gaat perfect.

 

...maar, ik kan de opnamen niet via de AB - bestandenlijst oproepen want daar staat nog steeds het oude pad naar de NAS en zie ik de oude opnamen.

Ik krijg het maar niet voor elkaar om het pad in 'Kies een opname' gewijzigd te krijgen zodat ik de opname op de USB stick zie.

Er bestaat immers naar mijn mening geen optie om het pad in de bestandenlijst te wijzigen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard had ik alle markeerpunten al aangemaakt.

 

Met jouw bovengenoemd advies klopt er iets niet althans zo werkt het hier niet.

Als ik via de AB met de knop Bestandenlijst naar de opgenomen bestanden ga (Kies een opname) zie ik onderin weliswaar de 4 geleurde rondjes maar alleen de rode heeft een beschrijving (Alles).

De overige 3 hebben geen beschrijving en doen ook verder niets, dus ook 2x indrukken van de gele toets levert de melding op 'Geen markeringen geplaatst op deze opnames'.

 

Doordat ik VTI opnieuw heb geïnstalleerd heb ik nu de USB stick als /HDD/movie/ in gebruik en dat functioneert prima.

 

Ik heb echter via Opname paden ook een markeerpunt geplaatst op mijn NAS en wel /media/net/MYBOOKLIVE/movie/ en deze wordt herkend want via Mediaplayer kom ik bij deze share en kan ook mijn opnamen vanuit de NAS afspelen.

 

Ondanks dat deze share als default in de Opname paden is ingesteld krijg ik de bestanden in /HDD/movie/ in beeld als ik op de knop Bestandenlijst druk.

Hierna heb ik geen optie om naar een ander Markeerpunt om te schakelen dus ook niet via 2x geel.

 

In OpenPLI kon ik dit wel.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uhm sorry Jürgen,

Hierna heb ik geen optie om naar een ander Markeerpunt om te schakelen dus ook niet via 2x geel.

dat met tweemaal geel gaat inderdaad nimmer

dat was voorheen onder VTI wel zo...

is aan m'n neus voorbij gegeaan die wijziging.

 

nu ja het ligt er misschien ook aan dat je de NAS ontkoppeld hebt

je kunt volgens mij enkel meerdere links aanmaken als je ook meerdere "live" mounts hebt

 

ik begrijp wel wat je wilt op vacantie zonder NAS, maar waarom de USB stick op /media/hdd en niet /media/usb, dan heb je bij terugkomst ook geen ellende over te stappen.

mounten en unmounten kan prima maar zomaar een filesystem overzetten is mij te riskant.

 

(als ludiek subtopic, ik heb wel eens mijn NAS + receiver meegesleept op vacantie, zonder wok :cool: werkt prima)

Stay Awhile

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...