basman Geplaatst: 20 juli 2012 Geplaatst: 20 juli 2012 Hallo allemaal , `t gaat goed met installatie van 2 schotels 1- op nilesat 130cm gaat heel goed met signaal 2- Astra 19 met hotbird 13 en astra 23 (gaat ook heel goed ) als alle 2 schotels op èèn diseq sw 1.0 : a-Nilesat b-astra 19 c-astra 23 d-hotbird 13 gaat goed met alles behalve een paar transponders op nilesat is kwijt waarom ? na deep onderzoek blijkt als ik een nat stuif op astra 19 lnb zit kom goed met `t alle transponders op nilesat en kwijt transponders kom weer terug met goed signaal kan hiet iemand met ervaring waarom als lnb van astra 19 doet heet sterk invloed op signal van nilesat ???? hoe kan ik alle 4 satellieten met goed signal ontvangen ??? Note : ik heb vershilende diseq sw vervangen (blijft steeds zelfde probleem ) ik heb verschillende digitale onvangers gebrikt en ook (blijft steed zelfde probleem ) met alvast bedankt wie kan me helpen groeten
Sprietje Geplaatst: 20 juli 2012 Geplaatst: 20 juli 2012 Beste basman Jij hebt last van beïnvloeding van de signalen van de verschillende satellieten door een kwalitatief slechte diseqc-switch. Hieronder laat ik je de verliezen maar ook de isolatie tussen de verschillende satellieten zien van diverse merken diseqc-switches: Spaun SAR 411 F 4/1= 2dB verlies, isolatie min. 26dB Triax MFD41D 4/1= 2,5dB verlies, isolatie min. 40dB Venton DIWO-418P 4/1= 3dB verlies, isolatie min. 25dB Maximum 1216 4/1= 4dB verlies, isolatie min. 20dB EPM S4/1PCN-W1 4/1= 8dB verlies, isolatie min. 25dB Je zie dat de Triax MFD41D een uitstekende isolatie heeft van wel 40dB en een verlies van slechts 2,5dB. Ik zou die maar eens proberen.
basman Geplaatst: 20 juli 2012 Auteur Geplaatst: 20 juli 2012 ik ben met u eens dat insollatie tussen diseq porten is niet volledig , ik heb zelf diseq SKYMASTER 1x4 geprobeerde `t probleen is niet opgelost ook maximum is niet helemaal volledig maar doet is best ,die ik nu gebruiken , zelf ik ben niet helemaal tevreden over diseq systeem bewerken namelijk met het gemengte gebruiken met buitenland satelliten die zwaak signaal geeft , Eutelsat oorspronkelijk bedrijf van diseq geeft ook geen garantie met hum product die behandelt met buitenlands signalen binnen europe vice versa ik bedoel hier met ontvangen van heel zwaak signaal als nilesat in europ dat 0.5DB is heel belang voor onz in de tweede hand ,in de markt of internet ik kan moelijk vinden een diseq switch dat support met LED indicatie op de porten voor maakelijk testen dat `t systeem reageert goed of niet door op de diseq zelf ,ik weet niet zo maakelijk service nog niet in gebruiken ??? ik denk de beste is ,gebruik ik een quad LNB met vier o/p die naar external diseq (Spaun) wel duur maar is de beste 4x4 bedank voor u technishe info
Sprietje Geplaatst: 20 juli 2012 Geplaatst: 20 juli 2012 Beste Basman Spaun behoort absoluut tot de top van de diseqc-switches maar jij het een lnb (de Astra 19,2) die een heel sterk signaal geeft en een lnb die een zwak signaal geeft. Hierdoor krijg je overspraak en dit probleem kun je het beste oplossen met een switch die de hoogste isolatie geeft. Dat is niet de Spaun maar de Triax/Hirschmann. Ik zie die voor 36 euro op internet staan.
mebo870 Geplaatst: 21 juli 2012 Geplaatst: 21 juli 2012 die waarden gelden die ook voor poort 1 van de diseqc ? The key to happiness. Stay away from idiots
Ventura Geplaatst: 21 juli 2012 Geplaatst: 21 juli 2012 die waarden gelden die ook voor poort 1 van de diseqc ? Dit geldt voor elke op poort op de diseqc. Het maakt niet uit of het poort 1, 2, 3 of 4 is.
Emekli Geplaatst: 21 juli 2012 Geplaatst: 21 juli 2012 Blijft voor mij telkens weer de vraag, waarom heb ik (gelukkig) nergens last van?, zie handtekening onderaan. Hier knalt de Badr 26 oost binnen en toch geen schadelijke invloed op de ontvangst van Astra 3, 23.5 oost. Laatste komt zwakker door als bij jullie, daarom zeg ik altijd; stel de schotel(s) perfect af en let zéker op de skew, is verdraaiing van de LNB in de houder. Gebruik zelf "no name" switches en ook nog eens spotgoedkoop, maar nooit last van interferentie. Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV. Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat, ** is tijdelijk buiten gebruik.
Sprietje Geplaatst: 21 juli 2012 Geplaatst: 21 juli 2012 Beste Emekli Ik heb het volgende begrepen uit het eerste bericht van @basman: Als hij de Nilesat-schotel zonder diseqc-switch aansluit, heeft hij goed signaal op alle transponders. Sluit hij deze schotel aan op een 4/1 diseqc-switch, dan gaat dat ook nog steeds goed als de lnb van de Astra 19,2 vol met regendruppels zit dus een zwakker signaal afgeeft. Als de lnb van de Astra 19,2 droog is, ontvangt hij bepaalde transponders op de Nilesat niet. Mijn conclusie kan hieruit niet anders zijn dat op bepaalde frequenties de signalen van de Astra 19,2 ongeveer dezelfde frequenties van de Nilesat storen door overspraak. Ik kan hiervoor geen betere oplossing bedenken dan een diseqc-switch te nemen die een grote isolatie geeft tussen de verschillende lnb’s en dan natuurlijk ook nog met zo weinig mogelijk verliezen. Als jij een andere conclusie aan zijn probleem kan verbinden, dan hoor ik dat graag want ook ik wil graag elke dag nog wat leren over satellieontvangst. Het is misschien handig als @basman aangeeft, welke transponders hij van de Nilesat niet meer kan ontvangen als de lnb van de Astra 19,2 droog is en ook welk merk en type lnb hij voor de Astra 19,2 gebruikt.
Emekli Geplaatst: 22 juli 2012 Geplaatst: 22 juli 2012 Ja, meer info a.u.b., zeker van de frequenties. Overigens staat in mijn handtekening géén Badr meer, maar nu Nilesat. Dit omdat er op de Nilesat nog véél meer te ontvangen is. En..., hier in Turkije alle!! TP´s, H & V. Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV. Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat, ** is tijdelijk buiten gebruik.
basman Geplaatst: 27 juli 2012 Auteur Geplaatst: 27 juli 2012 Beste allemaal , ik wil jullie echt bedanken voor jullie tussenkomen , ik vergeet dat de freguency op nile site die blind word door astra 19e : 1-10758v 2-10777h 3-10796v 4-10853h 5-10973v 6-10930v als jullie zien dat boven frequency of transponders op nilesat staat ook op astra19 maar hier wil ik jullie ook iets belang vertellen , als alle drie satelliten op èèn schotel(3in1) 130cm (nilesat ,hotbird,Astra19 )op èèn diseq SW dan hier word andere spraak alle transponders op nilesat komt goed (geen invloed van andere satelliet op nilesat transponders) is wel een 3-4db verlies dat is normaal door Switch want ik denk de invloed van sterk signaal van astra 19 word hier in zo situatie minder db dus geen invloed geeft op nilesat door sw of diseq hier komt de vraag wie heeft zo ervaring welke is de beste (2 schotels of èèn schotel met 3in1 maar hier geen astra 23e want signaal word dood (of moet gebruik maken van een duur schotel of speciele schotel als (wavefinderschotel 160cm )(multifeed) opmerking : ik gebruik in alle gevallen een HAMA LNB 0.1 DB en een diseq SW 1x4 skymaster als ik de lnb`s veranderd geeft geen invloed op resultaat groeten basman
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen