Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Moderator
Geplaatst:

Op mijn laptop kon ik opeens een progje voor het programeren van microcontroller chips niet meer openen.

Hij gaf een melding dat het progje "arduino" niet gestart kon worden.

Omdat het gebruik maakt van java wilde ik java opnieuw installeren maar ook dit gaf een foutmelding.

Ik had eerst java gede-installeerd en toen weer ge-installeerd.

Na enkele mislukte pogingen heb ik het de-installeren met het progje "javara" gedaan. Dit progje haalt ook alle rest bestanden weg.

Plus ik heb de pc gecheckt op virussen, malware en rootkits maar het installeren van java wilt gewoon niet lukken. Ook een oudere versie van java niet.

De foutmelding die de java installer geeft is: "Installer:wrapper.CreateFile failed with error 5: access denied"

Wie weet hoe ik dit probleem kan oplossen want ik moet dat arduino programaatje werkend krijgen voor mijn hobby projecten..

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Geplaatst:

Kijk eens in je 'local settings\temp' directory, als het goed is staat daar een java_install.log file, misschien kan je daarin vinden wat het probleem veroorzaakt.

• Moderator
Geplaatst:

Heb ik net bekeken en daar kon ik niks vinden.

Nu heb ik java opnieuw van me systeem af gehaald en de temp leeg gegooid zodat ik een schone log krijg.

Maar ook nu zie ik daar geen fout in (maar kan ook door me beperkte kennis van de materie zijn).

Wel zie ik een foutmelding in de jusched.log:

Fri Jul 20 23:02:38 2012

:: No Old JRE Version found

Fri Jul 20 23:02:38 2012

:: No Old AU Version found

Fri Jul 20 23:03:09 2012

:: Msi file from URL=http://javadl.sun.com/webapps/download/GetFile/1.7.0_05-b06/windows-i586/jre1.7.0_05-c.msi, downloaded to=C:\Documents and Settings\Administrator\Application Data\Sun\Java\jre1.7.0_05\jre1.7.0_05-c.msi

Fri Jul 20 23:03:31 2012

:: First call to java_sp.dll returned: 0

Fri Jul 20 23:03:33 2012

:: MSICheckPendingFileRenameOperations: RegOpenKeyEx() failed with ERROR_FILE_NOT_FOUND: 2, Error Code: 127

Fri Jul 20 23:04:11 2012

:: The install error number is: 0

Fri Jul 20 23:04:52 2012

:: Executed: "C:\DOCUME~1\ADMINI~1\LOCALS~1\Temp\\fx-runtime.exe" /bs. Return Code: 0

Fri Jul 20 23:04:52 2012

:: The installer will display the Setup Complete dialog

Fri Jul 20 23:04:57 2012

:: The Setup Complete dialog is closed

Geplaatst:

Dezelfde foutmelding zie ik ook als de installatie wel goed gaat dus daar ligt het niet aan.

Wel jammer dat je niets aan de logfile hebt als ze niet eens de fouten daarin opslaan.

Misschien is een system restore nog een optie als je nog een restorepunt hebt toen het nog werkte.

• Moderator
Geplaatst:

Dat is net het vreemde..

Dit heb ik gedaan maar het hielp helemaal niets.

• Moderator
Geplaatst:

Toch ergens een fout gevonden .

In de java directory van arduino zit een policy tool en daar kan je ook de foutmelding zien.

Daar staat: "java.io.FileNotFoundExeption:C\Documents and Settings\Administrator\.java.policy(het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen