Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben van plan om alle apparatuur buiten de woonkamer te plaatsen. Beeld en geluid verloopt dan via het netwerk. Dat kan bv met windows home server en ingebouwde sat kaarten.

Zelf wil ik liever een dreambox als TV/sat server in het netwerk plaatsen en opnemen op een NAS.

Ik ben erg benieuwd naar ervaringen......

Gast Jeroensky
Geplaatst:

Ik gebruik de webif om met computers/smartphones etc. radio/tv te streamen (openpli heeft ook streaminterface, dan kan je streamen zonder root access, enzonder toegang tot settings etc.)

Voor mediaserver toepassing (bestanden op opslagmedia van dm8000 als hdd,cf,bd,usb) gebruik ik dlna.

M'n bluray player + mediawekker hebben toegang tot dm8000 via dlna, rest gaat via webif.

Geplaatst:

Heb een ET9000 die streamt ALLES naar een et6000.[ en het lijkt of je gewoon op een echte satbox aan het zapen bent ]

En dat werkt perfect...

Opnemen dus op hdd van de 9000 en is overal te zien, zelfs op mijn htc...

Geplaatst:

Heb een ET9000 die streamt ALLES naar een et6000.[ en het lijkt of je gewoon op een echte satbox aan het zapen bent ]

En dat werkt perfect...

Opnemen dus op hdd van de 9000 en is overal te zien, zelfs op mijn htc...

Dat deden wij 10 jaar geleden al met een dreambox 7000 (met blauwe display) :-)

Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in woonkamer

Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in slaapkamer

Geplaatst: (aangepast)

Dat deden wij 10 jaar geleden al met een dreambox 7000 (met blauwe display) :-)

O ik wist niet dat dat de vraag was....

Heel erg fijn, ik heb pas 2 maanden een box ...

aangepast door Dylan12
Geplaatst:

Andere mogelijkheden zijn om je DM te laten streamen naar:

- een HTPC met bijvoorbeeld XBMC erop. XBMC heeft een module voor interfacing naar een Dreambox maar let op, je hebt dan geen EPG en kan niet van kanaal naar kanaal zappen

-Tablet met Android erop

• 1 maand later...
Geplaatst:

XBMC heeft overigens sinds kort wel Live/TV & EPG ondersteuning. Deze werkt al heel mooi. Er is nog een klein beetje werk nodig om het in de mainline XBMC release te krijgen maar je kan wel een oudere custom build downloaden:

Nu moet je even wachten totdat de plug-in is opgestart. Selecteer dan het Live TV menu vanuit het XBMC hoofdmenu en alles zou moeten werken. Er is nog een beetje werk aan de UI nodig maar vanwege de mooie en snelle GUI heeft dit de potentie om de DM8000 naar de meterkast te doen verhuizen en alleen nog maar HTPCs (of raspberry PIs) met XBMC aan TVs te hangen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...