Ga naar inhoud


mijn ervaringen met dvb-s/c/t en ip tv.


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

hi,

ik zal vrijblijvend mijn ervaringen vertellen,hoe het gebruik was van de signalen van dvb-s/c/t en ip tv.dit is mijn mening,en anderen kunnen gerust een andere mening hebben.er is eigenlijk geen vergelijking,want dan denk ik dat je appels met peren vergelijkt.

1.tv vlaanderen.

ik heb deze provider een hele tijd gebruikt,via een dreambox pvr 600,venton hd 200, en diverse philips'en.

eigenlijk,kan ik vertellen,dat ik weinig of geen problemen heb gehad.het enige,dat een probleem gaf,was dat ik geen update kreeg van de venton hd 200,en dat ik het kaartjes eventjes de dreambox in moest.van de dienst zelf,had ik geen klagen.mijn ouders kijken nu nog via tv vlaanderen,en hebben geen klagen via een philips.

2.mobistar.

van mobistar had ik ook geen klagen,het jammerlijk is,dat mobistar gesloten boxen gebruikt,en dat je verbonden bent aan hun hard en software.was wel een vervelende decoder,voor in je slaapkamer,die was "luidruchtig"

3.dvb-t norkring en TNT.

ik heb de belgische vrt en de TNT die ik ontvang.dvb-t is bij mij nogal storingsgevoellig bij bvb aan uit doen van licht,bij het aanzetten van een toestel e.d.TNT zenders zijn goed van kwaliteit.ook de hd's zijn perfect,enkel dat ik de ene keer meer signaal heb dan de andere keer.ik gebruik een binnenantenne,maar ik denk als ik een buitenantenne op een redelijke hoogte zou gebruiken,dat de ontvangst beter zou zijn.de vrt zenders zijn ook goed te ontvangen.

van teletenne,kan ik mij niet uitspreken,behalve dat de prijs hoog is,en dat er daar ook gesloten bakjes worden gebruikt,waar je,je aan vast hangt.mijn idee,is het nu nog niet interesant.

4 scarlet tv.

veel klagen over de hardware van deze vorm van uitzenden,maar ik moet zeggen,dat dit bij mijn 3 ontvangers goed meevalt,en dat ik nog meer één reset nodig had,in de 7 voorbije maanden.

beeldwaliteit kan beter,als je bvb ard vergelijkt van satelliet dan bij scarlet.nadeel ook weer de gesloten bakjes hard en software.en zeer onvriendelijk,als je bvb opname's staan hebt van een zender,en je zegt dit pakket met deze zender op,dat je de opgenomen opname's niet meer kan kijken,al staan ze op de hd.dus zeer onvriendelijk,en ook niet verplaatsbaar buiten dit telefoonnummer.

5.dvb-c

onze dvb-c aanbieder hier gebruikt eveneens gesloten bakjes,en dus weer beperkt,in doen en laten.het verschil hierin is wel,dat je ten alle tijde nog aan je opname's kan geraken,ook als je het pakket opzegt.de ontvangers zijn beperkt bruikbaar op andere locatie's binnen de dvb-c aanbieder.

ik had met de ontvanger van 2006 het meeste problemen,en ik heb al dikwijls stekker uit in moeten doen.

 

dat was mijn mening over de aanbieders,en misschien hebben anderen andere opmerkingen/ondervindingen,want in belgie heb je dvb-s/c/t aanbieders,maar in nederlands zijn ze al meer toegepast,en gebruiken ze minder gesloten bakjes :) dan in belgië :mad:

hopelijk heb ik niet teveel reclame gemaakt,en indien ja,gelieve mij te excuseren,het was niet de bedoeling.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...