Ga naar inhoud


zijn de mensen niet meer tevreden over TVV?setjes aan dumpingprijzen


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Dat telenet of belgacom kan zien wat ik kijk zal mij worst wezen, niets te verbergen.

Nu vind ik het jammer dat dit een satellietforum is, want de argumentatie "niets te verbergen" heeft niets, maar dan ook absoluut niets te maken met de nood aan privacy.

Maar goed, 't is een discussie die hier niet gevoerd kan worden. 4 jaar geleden werd dit http://forum.politics.be/showthread.php?t=106415 gepost, weet niet of het nog relevant is, maar het illustreert waarom ik ook niets te verbergen heb, maar toch gordijnen voor mijn venster heb en de WC deur dicht doe als ik naar het toilet ga... en TV kijk zonder pottekijkers :)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Winkels weten aan de hand van je klantenkaart ook welke produkten je koopt.

Iedereen die bij je bank werkt en in het systeem kan kijken weet hoeveel je loon is,

waar je geweest bent met je bankkaart, wat je betaald hebt... Hoeveel je deze maand tekort had.

Iedereen die bij je gsm-provider in het systeem kan kijken ziet naar wie je belt en sms't.

 

Zolang werknemers van bedrijven waar ik klant ben geen misbruik maken van mijn gegevens is het ok voor mij.

Tot nu toe heb ik nog nooit ondervonden dat er misbruik gemaakt werd... dus waarom je zorgen maken ?

 

Mensen gaan al steigeren als er op straat of in winkels camera's geplaatst worden. .

Ik geef de absolute voorkeur aan veiligheid ten opzichte van privacy. Eng-geestig geleuter allemaal !

Link naar reactie
Delen op andere sites

>> Winkels weten aan de hand van je klantenkaart ook welke produkten je koopt.

 

Ja, maar of je een klantenkaart hebt of niet is een keuze. En je kan kiezen om er geen te hebben. Dan ruil je de vermeende voordelen van een klantenkaart voor wat meer privacy, als je dat wil. Bovendien krijg je pakken minder reclame, spam, e.a.

 

>> Iedereen die bij je bank werkt en in het systeem kan kijken weet hoeveel je loon is, waar je geweest bent met je bankkaart, wat je betaald hebt... Hoeveel je deze maand tekort had.

 

 

Fout. Dit is zeer strikt gereglementeerd (en ik spreek uit ervaring met de interne banksystemen). Iemand die dergelijke gegevens opvraagt zonder officiele reden wordt op staande voet ontslagen. Het is trouwens niet mogelijk om dit te doen zonder dat de opvraging zelf en de identiteit van de opvrager wordt bijgehouden (spreek hier ook uit ervaring): bij vermoeden kan dit perfect nagekeken worden. Zelfs de mensen die aan het informaticasysteem hebben gebouwd kunnen dit niet omzeilen.

 

 

>> Iedereen die bij je gsm-provider in het systeem kan kijken ziet naar wie je belt en sms't.

 

Daarom kan je een prepaid kaart nemen in plaats van een abonnement, en dan is je telefoonnummer niet met jou persoonlijk geassocieerd. Daar ook ruil je de voordelen van een abonnement voor wat meer privacy, als je dat wil.

 

>> Ik geef de absolute voorkeur aan veiligheid ten opzichte van privacy.

 

Er was eens een tijd waar amerikaanse presidenten intelligent waren, en één ervan die veel intelligenter was dan ik schreef "They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety". Dit dateert van 1775, en in het woord "liberty" zit vandaag privacy verwoven (het concept van privacy als deel van individuele vrijheid werd pas expliciet gemaakt in de 19de eeuw, door het artikel van Warren and Brandeis). Ik heb mij altijd door die uitspraak laten leiden. Maar iedereen is vrij te doen wat hij wil en anderen te bestempelen als "mensen die iets te verbergen hebben" of de waarden en normen van die anderen te bestempelen als enggeestig geleuter...

Link naar reactie
Delen op andere sites

quote[='Samir' timestamp=1343667918' post='2097511]

>> Iedereen die bij je gsm-provider in het systeem kan kijken ziet naar wie je belt en sms't.

 

Daarom kan je een prepaid kaart nemen in plaats van een abonnement, en dan is je telefoonnummer niet met jou persoonlijk geassocieerd. Daar ook ruil je de voordelen van een abonnement voor wat meer privacy, als je dat wil.

 

Dus als je een prepaid toestel koopt, betaal dit toestel en opwaardeerkaart dus nooit met pin of de creditkaart. Alleen met contant geld betalen. Koop het ook niet in een zaak waar je vaker komt of in je eigen stad van wonen. Anders is het nog terug te traceren.

Bel niet van uit je eigen huis of naaste omgeving, anders kunnen ze traceren in welke omgeving er is gebeld en zodoende het gebied te verkleinen.

 

groet,

 

Inspector Columbo

aangepast door Amager95
Link naar reactie
Delen op andere sites

quote[='Samir' timestamp=1343667918' post='2097511]

>> Iedereen die bij je gsm-provider in het systeem kan kijken ziet naar wie je belt en sms't.

 

Daarom kan je een prepaid kaart nemen in plaats van een abonnement, en dan is je telefoonnummer niet met jou persoonlijk geassocieerd. Daar ook ruil je de voordelen van een abonnement voor wat meer privacy, als je dat wil.

 

Dus als je een prepaid toestel koopt, betaal dit toestel en opwaardeerkaart dus nooit met pin of de creditkaart. Alleen met contant geld betalen. Koop het ook niet in een zaak waar je vaker komt of in je eigen stad van wonen. Anders is het nog terug te traceren.

Bel niet van uit je eigen huis of naaste omgeving, anders kunnen ze traceren in welke omgeving er is gebeld en zodoende het gebied te verkleinen.

 

groet,

 

Inspector Columbo

We gaan hier zeer ver top offic,en heeft eigenlijk niks meer te maken met tvv setjes,maar die prepay kaartjes moeten in vele landen al geregistreerd zijn.ik weet van landen als frankrijk,spanje,als ik mij niet vergis duitsland enz.bij mij weten is belgië en nederland nog een van de weinige landen waar je anoniem een prepay kaart kan kopen.

en ik denk niet dat medewerkers zomaar gaan kijken op hun scherm,welke klant naar waar is gebeld,en ik denk zelfs dat dit niet is toegestaan,zoals dit zeer top offic bericht.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

>>>of je een klantenkaart hebt of niet is een keuze. En je kan kiezen om er geen te hebben. Dan ruil je de vermeende voordelen van een klantenkaart voor wat meer privacy, als je dat wil. Bovendien krijg je pakken minder reclame, spam, e.a.

 

 

--> Aanleiding tot deze posts was de stelling dat klanten van BGC of TN aan privacy inboetten en dat het ontbreken van het interactieve bij TVV dus zorgde voor meer privacy. Een stelling die enkelen steunden en belangrijk vonden en die ik als non-believer in de noodzaak om veel meer privacy na te streven, wou ontkrachten.

Of je tv kijkt of niet mag je ook zelf kiezen. Als je bij alles wat je doet en bij iedereen met wie je contact legt gaat denken dat Big Brother altijd naar jou kijkt in alles wat je doet heb je vast een moeilijk leven en maak je je veel zorgen.. Dat heeft een naam : Paranoia misschien ? Of een ziektebeeld / symptoom : achtervolgingswaanzin. Je bent vrij om dit een deel van je leven te maken zoveel als je zelf wil.

 

>> Iedereen die bij je bank werkt en in het systeem kan kijken weet hoeveel je loon is, waar je geweest bent met je bankkaart, wat je betaald hebt... Hoeveel je deze maand tekort had.

 

Fout. Dit is zeer strikt gereglementeerd (en ik spreek uit ervaring met de interne banksystemen). Iemand die dergelijke gegevens opvraagt zonder officiele reden wordt op staande voet ontslagen. Het is trouwens niet mogelijk om dit te doen zonder dat de opvraging zelf en de identiteit van de opvrager wordt bijgehouden (spreek hier ook uit ervaring): bij vermoeden kan dit perfect nagekeken worden. Zelfs de mensen die aan het informaticasysteem hebben gebouwd kunnen dit niet omzeilen.

 

--> Ik spreek ook uit ervaring. Bijna iedereen KAN zien wat etc etc..Niet iedereen ZAL zien. Bij VERMOEDEN kan nagekeken en ontslagen worden etc..

Jup. Nu zeg je het zelf. Het gebeurt toch in de bank, bij de politie, in een telecombedrijf, overal. Ook al is het zeer streng gereglementeerd

Maar als je zelf zegt dat alles zo fijn gereglementeerd is, heb je vast geen last van paranoia ?

Persoonlijk heb ik er voldoende vertrouwen in dat 'ze' alleen maar mijn gegevens inzien als het echt nodig is. En liefst ook niet om te zien welke produkten ik nog niet heb gekocht van bank x.. Ze bellen me nochtans jaarlijks in verband daarmee eens op :

Mij kan het niet schelen want ik vind privacy in de mate die ze door sommigen wordt gepredikt en nagestreefd overbodig en het zou een last op mijn schouders zijn. Maar die is het dus niet omdat ik ervoor kies om daar allemaal mijn broek aan te vegen. Jij je vrijheid : kies gerust om er veel behoefte aan te hebben. Ook daaraan veeg ik mijn broek want ik heb er niets mee te maken.

 

 

>> Iedereen die bij je gsm-provider in het systeem kan kijken ziet naar wie je belt en sms't.

 

Daarom kan je een prepaid kaart nemen in plaats van een abonnement, en dan is je telefoonnummer niet met jou persoonlijk geassocieerd. Daar ook ruil je de voordelen van een abonnement voor wat meer privacy, als je dat wil.

 

Je kan ook alleen maar DVB-T zien... Er is een alternatief voor satelliet. Je kan alleen video kijken...

 

>> Ik geef de absolute voorkeur aan veiligheid ten opzichte van privacy.

Er was eens een tijd waar amerikaanse presidenten intelligent waren, en één ervan die veel intelligenter was dan ik schreef "They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety". Dit dateert van 1775, en in het woord "liberty" zit vandaag privacy verwoven (het concept van privacy als deel van individuele vrijheid werd pas expliciet gemaakt in de 19de eeuw, door het artikel van Warren and Brandeis). Ik heb mij altijd door die uitspraak laten leiden. Maar iedereen is vrij te doen wat hij wil en anderen te bestempelen als "mensen die iets te verbergen hebben" of de waarden en normen van die anderen te bestempelen als enggeestig geleuter...

 

Je vindt jezelf toch wel erg intilligent hier. Een fijn gevoel moet dat zijn :-)

In die tijd waarin die presidenten intilligent waren.. waren er geen bewakingscameras waartegen anderen protesteerden alhoewel het een buurt (meestal van de verre buren) misschien veiliger kon maken. Protesten vaak gestoeld op het streven naar meer privacy trouwens. Toen was er geen probleem met de snelheid waarmee virussen en misdaad over de grenzen heen reisden : die snelheid is nu enkele honderden keren groter dan toen en veelvuldiger.

Privacy of safety ? Een beetje van het ene en een genereuze geut van het andere graag.

 

Dat in het woord liberty vandaag privacy verwoven zit wordt door jou zo aangevoeld. Dat is jouw interpretatie. Ik voel het zo niet aan.

 

Waarden en normen, zeg je ? Waar hebben we die hier gelezen ? Ga je een vorm van paranoia die je ook achterdocht kan noemen (of slechter) ineens verheffen tot een levenswijze, levenswijsheid of een soort mantra? In dat geval waarborgt de grondwet ook nog altijd Jouw vrijheid om dat te doen en die respecteer ik met plezier. Net als de mijne om er een mening over te hebben en die ook neer te schrijven. Ik moet het met die 'normen' niet eens zijn en ik moet dit gedrag niet steunen of kopiëren. Ik veeg er liever mijn broek aan.

Ik vind veiligheid belangrijk. Ik steun niet de mogelijkheid om me met mijn privégegevens te laten bestoken onder de vorm van reclame. Ik wil mijn leven niet vergallen met constante en ziekmakende achterdocht. Daarom aanvaard ik dat moderne technologieën deuren openen, voor anderen of voor mezelf. Ook de deuren die ik misschien liever gesloten had gehouden accepteer ik zonder me daar veel zorgen in te maken.

Met 'enggeestig geleuter voelde je je misschien teveel aangesproken. Para... ?

 

Tot slot een uitspraak van (ietsje dichter bij huis) Louis Paul Boon. Ook een intilligent iemand, net als de presidenten van Amerika, rond 1700 : 'Schop de mensen een geweten.'

Hier heb ik, vooral op fora, vaak naar geleefd.

OF :

Suspicion is not less an enemy to virtue than to happiness; he that is already corrupt is naturally suspicious, and he that becomes suspicious will quickly be corrupt.

 

Joseph Addison

Engels politicus, schrijver en dichter 1672-1719

aangepast door haelewyn
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...