dannyboy Geplaatst: 21 juli 2012 Geplaatst: 21 juli 2012 Hallo allen, ben verhuist en wil de BBsat die ik heb voor de boven vermelde sats installeren. Nou heb ik de software van Visiosat gebruikt. De lnb's exact zoals aangegeven gemonteerd? De elevatie ook zo gedaan en die andere waarde waarbij de schtotel naar links gekanteld wordt ook (de skew?). Maar ik krijg maar geen goed signaal op 7 oost! Kan t liggen aan mijn balkon? Zal zodra ik kan, een foto vh balkon uploaden. Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W
Sprietje Geplaatst: 21 juli 2012 Geplaatst: 21 juli 2012 Beste dannyboy Heb je de berekening gemaakt en daarbij de vijf satellietposities ingevoerd? Of heb je de berekening gemaakt voor de vier satellieten en er daarna de 7 graden oost erbij gehangen?
Ventura Geplaatst: 21 juli 2012 Geplaatst: 21 juli 2012 Klopt het dat u nog een smart smartmeter en een satlook digital in bezit hebt? Als het goed is, vertelt een van deze meter wat er eventuele mis is met de schotel opstelling.
dannyboy Geplaatst: 21 juli 2012 Auteur Geplaatst: 21 juli 2012 (aangepast) Hier volgen enkele foto's. Met mn smartmeter krijg ik het gewoon niet voormekaar. Heb op alle sats beeld, behalve t beeld op de 7 Oost is belabberd. Net wel/niet...enkele transponders ontvang ik ook niet. Kan t dus liggen aan mn balkon? 19 Oost is de centrale satelliet. 21 juli 2012 aangepast door dannyboy Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W
Marc-Sim Geplaatst: 21 juli 2012 Geplaatst: 21 juli 2012 @ dannyboy, Aub de onderkant van de schotel op hoogte brengen van de bovenste (metalen) reling. Zo te zien is die reling 'het' obstakel. Grt, Marc. 1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....
Ventura Geplaatst: 21 juli 2012 Geplaatst: 21 juli 2012 Meet eens met de satlook digital of u voldoende signaal meet via de "spectrum analyse" scherm. En krijgt u ook een "lock" op de 7 oost via "digital" scherm. Zo niet, dan belemmerd de balkon reling het satelliet signaal.
dannyboy Geplaatst: 21 juli 2012 Auteur Geplaatst: 21 juli 2012 (aangepast) Als ik boven die reling ga zitten, zit ik dan niet te ver uit het zicht vd "open lucht"? Ik kom dan namelijk dichter bij het plafond/afdak. Of maakt dat niet zo veel uit? Ik mag mn schotel ook niet over de reling heen hangen... Maar zou dat t anders zijn, die reling? Hmmm...ik krijg ook niet de percentages die ik vroeger wel had, 80-90% 21 juli 2012 aangepast door dannyboy Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W
Ventura Geplaatst: 21 juli 2012 Geplaatst: 21 juli 2012 Mag er een balkon klem worden gemonteerd op de reling? Zo ja, dan zijn er speciale "z masten" waardoor de schotel vrij zicht krijgt en binnen het balkon blijft.
Sprietje Geplaatst: 21 juli 2012 Geplaatst: 21 juli 2012 Beste dannyboy Ik heb een gele lijn getrokken van de Astra 28,2lnb met een elevatie van 26,6 graden. Je ziet dat die tegen het balconhek aan komt. Ik heb een rode lijn getrokken vanaf de Eutelsat 7 graden oost-lnb met een elevantie van 30,4 graden elevatie. Ook die komt tegen het balconhek. De groene lijn geeft aan hoeveel je de schotel omhoog moet plaatsen om ongestoord over het balconhek heen te komen. Ik zie dat dat zonder problemen op je mast van de tegelvoet te verwezelijken is.
dannyboy Geplaatst: 22 juli 2012 Auteur Geplaatst: 22 juli 2012 (aangepast) @Ventura: Denk dat die Z-beugel niet mag, maar als t echt niet anders kan zou ik t wel overwegen. @Sprietje: het punt in het midden onderaan de schotel, is dat t punt waar de signalen gespiegeld worden?? Zeg jij nou tevens dat ik genoeg heb aan t verhogen vd opstelling ter hoogte van maximaal t aantal cm wat de groene lijn voorstelt? Alvast bedankt voor de reacties. Morgen of beter vandaag al, hoop ik tijd te hebben het een en ander te proberen. Grt DC 22 juli 2012 aangepast door dannyboy Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W
Ventura Geplaatst: 22 juli 2012 Geplaatst: 22 juli 2012 Als de nood echt hoog is. Kan men de bestaande mast verlenen met extra mast van 75cm. Let wel op dat de bestaande mast wel stevig staat.
Sprietje Geplaatst: 22 juli 2012 Geplaatst: 22 juli 2012 Beste dannyboy De signalen worden overal op de schotel gespiegeld maar het moet natuurlijk niet zo zijn dat de onderste gedeelte niet goed functioneerd omdat daar de balustrade voor staat. Als jij opmeet hoe lang in werkelijkheid die groene lijn is, dan vangt ook de onderzijde van je schotel de signalen op. Neem voor de zekerheid iets meer lengte omdat de bovenste buis iets terug valt op het balcon. Zover ik dat op jou kleine fototje kan bekijken, heb je die lengte nog over op de mast en als dat niet is, dan inderdaad een verlengstuk er op zoals @Ventura aangeeft. Zorg je dan wel voor wat extra tegels op de voet anders vergaat je mast bij een flinke harde wind. Dat het balcon boven je de signalen tegen gaat houden, daar hoef je niet bang voor te zijn. Teken de gele en rode lijn vanaf de bovenzijde van de schotel onder dezelfde hoek als ik op de foto heb gedaan en je ziet dat het bovenbalcon niet in de weg zit.
dannyboy Geplaatst: 23 juli 2012 Auteur Geplaatst: 23 juli 2012 Hey Sprietje (de overigen uiteraard ook), thx voor jullie hulp. Heb ik nog een vraag: wat als ik nog lager ga zitten? Dus praktisch op de tegelvoet, zodat ik de rode buis niet in mijn lijn heb. Kan dat of zeg ik nou iets heel stoms omdat het de hele balustrade er nog altijd voor staat. En het feit dat er tussen de spijlen open ruimte zit, dat maakt dus niet uit?? Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W
Marc-Sim Geplaatst: 23 juli 2012 Geplaatst: 23 juli 2012 dannyboy, Aub niet proberen/doen. Balustrade is met 'metaal' vervaardigd en is daarom een ernstig 'obstakel'. Enig signaal komt er nog wel 'sterk verzwakt' door. Mag er in het zijdelings muurtje geboord worden ? Zo ja is een stalen L-vormige meurbeugel een elegante oplossing. Zal later nog een foto doorsturen indien gewenst. Grt, Marc. 1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....
Sprietje Geplaatst: 23 juli 2012 Geplaatst: 23 juli 2012 Inderdaad Mark, zeker niet lager maar het is de vraag of er in de muur geboord mag worden. Betreft het een eigen woning, dan is dat een prima oplossing, maar is het huis van een woningbouwvereniging, dan kan in de regelementen wel eens staan dat er niet in de muur geboord mag worden. Wat extra tegels op de tegelvoet moet dan ook voldoende zijn om er voor te zorgen dat de schotel niet vergaat bij een flinke harde wind.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen