Ga naar inhoud


Een bedrijf (ZZP) met erg veel "functies".


SalimRMAF

Aanbevolen berichten

Hallo lui!

 

Ik zit een tijdje met een vraag; veel vrienden hebben een ZZP, maar hun bedrijf heeft maar 1 "doel". Denk bijvoorbeeld aan een rijschool of webdesign,

 

maar ikzelf heb 3 of 4 kleinere plannetjes; is het zo dat je dus 4 KvK's nodig hebt, of kun je 1 algemeen omschrijvend doel voor je bedrijfje opgeven bij de KvK?

 

:eek:

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Maar laat je wel heel goed voorlichten hoe je alles wilt opzetten. Bij de ene vorm van ZZP bedrijf ben je ook met je persoonlijke vermogen aansprakelijk als het fout gaat met je bedrijfje(s), bij de andere niet (mits je de zaak niet opzettelijk fout hebt laten gaan).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha, ah jonge ik ben inmiddels miljonair geworden met die "500" euro van me. :grin: Airco werkt nu maar half, nee je moet wat.

 

Mijn laatste baan is van zomer 2011, ik ben zelf gestopt (heb geen contractverlenging ingeleverd) en sindsdien heb ik nooit gesolliciteerd, maar ik wil "het" eens proberen. Kost mij bijna niets eigenlijk.

 

Ik heb even zitten nadenken, en waar ik al wel over uit ben is:

 

Ga NIET handelen in goederen, maar in DIENSTEN! In deze tijd is het gewoon te moeilijk denk ik om te concurreren in goederen tenzij je een niche markt hebt.

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ik ben ZZP-er in de zakelijke dienstverlening dus weet een beetje hoe het gaat. ZZP is geen juridisch vorm maar geeft alleen maar aan dat je alleen ben.

Je hebt een aantal verschillende juridisch vormen (er zijn er meer maar deze zijn het belangrijkste als je alleen bent):

 

Eenmanszaak: zakelijk vorm van een prive-persoon, gevolg is volledige aansprakelijkheid, ook van je prive vermogen. Zegt niets over aantal mensen, je kan gewoon mensen in dienst hebben. Voordeel: veel extra aftrekposten bij je belastingaangifte.

Besloten Venootschap (BV): werkt met aandelen, als prive persoon ben je dan enig aandeelhouder, prive vermogen is beschermt. Vaak handig om er meerdere te hebben zodat je ook zakelijk vermogen kan beschermen. Financieel pas voordeliger dan eenmanszaak bij een omzet > 125.000 euro. Oprichten kost 18.000 euro inleg + kosten. Inleg verdwijnt per 1 oktober. Goedkoopste bedrijf om BV op te richten zit in Uden.

 

De site van de Kamer van Koophandel kan je enorm verder helpen, net als google trouwens.

 

Succes

 

Boudewijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oprichten kost 18.000 euro inleg + kosten. Inleg verdwijnt per 1 oktober. Goedkoopste bedrijf om BV op te richten zit in Uden.

 

Dat is niet helemaal juist. Op het moment van oprichting moet er €18.000 op de rekening van de B.V. in oprichting staan. Dat mag een lening zijn die daags na de oprichting weer terug betaald wordt.

 

Ook als je alleen maar aan dienstverlening doet moet je wel een goede verzekering tegen aansprakelijkheid hebben. Als je iets fout zou doen waardoor grote schade onstaat kun je daarvoor aansprakelijk gesteld worden.

aangepast door grunnsat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt ook niet helemaal. Die inleg mag je er inderdaad direct weer uit halen maar blijft eigendom van het bedrijf. Is namelijk het geld dat jij betaalt (en de BV ontvangt) om in bezit te komen van de aandelen van de BV. Je koopt als het ware de aandelen voor een bedrag van 18000 euro. De BV heeft daarna 18000 vermogen. Als je dat geld er dus weer uit haalt dan heb je als prive persoon een schuld van 18000 bij de BV. Als die schuld < 17500 euro is dat hoeft de BV geen rente in rekening te brengen.

De aandelen ter waarde van 18.000 blijven in jouw bezit, het vermogen van het bedrijf blijft 18.000.

aangepast door Boudewijn
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha, ah jonge ik ben inmiddels miljonair geworden met die "500" euro van me. :grin: Airco werkt nu maar half, nee je moet wat.

 

Mijn laatste baan is van zomer 2011, ik ben zelf gestopt (heb geen contractverlenging ingeleverd) en sindsdien heb ik nooit gesolliciteerd, maar ik wil "het" eens proberen. Kost mij bijna niets eigenlijk.

 

Ik heb even zitten nadenken, en waar ik al wel over uit ben is:

 

Ga NIET handelen in goederen, maar in DIENSTEN! In deze tijd is het gewoon te moeilijk denk ik om te concurreren in goederen tenzij je een niche markt hebt.

 

Volgens mij heb je na je aandelenavonturen wederom een gat in de markt te pakken.

 

Inderdaad, gewoon diensten aanbieden. En je niet beperken, maar gewoon ALLE DIENSTEN aanbieden. :)

 

En als motto: "Voor elke dienst, niets is ons te maf, bel onmiddelijk SalimRMAF "

Link naar reactie
Delen op andere sites

:o Waarom neemt niemand mij hir serieus pfff....

 

Ik dacht dat als je een eenmanszaak had, je je eigen tijd kon invullen maar nu lees ik iets over 1224 uren per jaar?

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pas als je 1224 uur per jaar hebt ben je voor de belastingsdienst ondernemer, minder werken mag ook alleen gelden er dan andere regels.

Maar als jij je boterham kunt verdienen met 500 uur per jaar dan mag dat gewoon hoor.

 

Verder zijn die 1224 uur opgebouwd uit alle uren die je aan je bedrijf besteed, dus ook de aquisitie uren, bouwen van een website enz. en dan zit je er al snel op hoor.

Maar voor menig ondernemer is het juist moeilijker om er onder te blijven dan er boven te komen, zelf zit ik meestal eerder op de 3000 uur.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 1224 moet 1225 uur zijn. Die uren moet je minimaal aantoonbaar maken van de belastingdienst om een aantal belastingvoordelen te krijgen.

Maar als full time ondernemer is inderdaad de 3000 uur van gerrit B realistischer. Ik houd mijn uren helemaal niet meer bij omdat meer dan 1500 uur

per jaar kan factureren. De belastingdienst gaat er gelukkig van uit dat als je iets kan factureren je het ook wel gedaan zal hebben.

 

Op de site van de belastingdienst staat de ondernemersgids. Erg handig document en zeker een aanrader om eens goed te lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...