Ga naar inhoud


Een bedrijf (ZZP) met erg veel "functies".


SalimRMAF

Aanbevolen berichten

Maandag ga ik me inschrijven bij de Kvk: 1 Oktober, mooi startdatum met o.a. de 21% btw invoering dus ik hoef niks aan te passen; implementeren is genoeg.

 

Eenmanszaak, thuis, alleen diensten, voorlopig nog geen zakelijke rekening/verzekering, wanneer het aanslaat doe ik dat wel.

 

Ben alleen zelf nooit de KvK binnen gestapt o.i.d., wel heb ik met veel eigen bazen, en boekhouders gepraat dus het kán.

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Succes, 1 oktober klinkt inderdaad prima. Let er wel op dat je nooit aan de 1225 uur meer gaat komen dit jaar. Je kan dus net zo goed op 1 januari beginnen.

 

KvK binnenstappen is niet zo moeilijk, en je komt weer naar buiten met een KvK en een BTW nummer.

Nu moet ik zeggen dat ik (boekhoudkundig) geen moeite heb met de BTW-verhoging, kwestie van nieuw tarief op factuur zetten. Net zo moeilijk/makkelijk als het oude tarief op de factuur zetten.

 

Weet je trouwens al wie je concurrenten zijn, wat hun tarief is, en waarom jij beter bent?

Link naar reactie
Delen op andere sites

:(

 

Ik ben de weg even kwijt.

Ik heb een KvK en BTW nummer, en ik verwacht niet eens 400 uur te besteden eraan in 2012.

Ik heb me nu ingeschreven omdat ik anders weer maanden moest wachten (zonder vooruitgang).

Ik heb geen boekhouder, (wel een gesproken), maar dat zal geen probleem zijn.

Ik heb me nog niet ingelezen als et gaat om regels van facturering, en welke administratie ik moet vastleggen (hoe) , en hoe ik mijn balans moet opstellen.

 

Wel ben ik bang dat ik fouten maak (met de btw/admin), waardoor ik als fraudeur te boek kom te staan? :o Is dat mogelijk als ik een fout maak door mijn eigen domheid?

 

Dit eenmanszaak is als test bedoelt; ik wil kijken hoe alles werkt en in elkaar zit, daarna kan ik er serieuzer tegenaan. Ik hoef zeker niet snel veel geld te verdienen; ik wil flyers ontwerpen en eventueel afdrukken bij de drukkerij, zodat de klant NIETS aan zijn hoofd heeft. :)

 

 

Ik ga dus het "lastige" werk doen. De concurrentie is er vrijwel niet, en diegenen die er zijn, zijn zeker 40% duurder.

 

Het is trouwens een webshop. Kan ik misschien met iemand hier contact leggen met wie ik een gesprek kan voeren over dit onderwerp (belasting/administratie).

 

:D

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Als ondernemer in de vorm die je gekozen hebt, ben je zeker hoofdelijk aansprakelijk.

Onwetenheid beschermt niet tegen belasting aanslagen, boetes etc.

Houdt er rekening mee, dat je voor sommige belastingen pas na geruime tijd aangeslagen wordt en dat je daarvoor geld moet reserveren.

Belastingcontrole, of boeken controle zal doorgaans pas na 5 - 7 jaar plaatsvinden en wanneer jij je boekhouding niet goed voert, of kosten verkeerd boekt, de naheffings aanslag je aan de bedelstaf kan brengen.

 

Ondernemen is behalve een talent, ook een vak.

Vroeger had je het middenstands diploma nodig, en leerde je de nodige zaken rond het ondernemen.

 

Nu zal je zelf je weg moeten vinden.

De KvK organiseert seminairs voor starters, informeer eens bij die club.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom niet meteen een zakelijke rekening?

De boel meteen goed gescheiden houden, voor je klanten/toeleveranciers handig zodat ze je een keer in hun systeem kunnen zetten en vaak het 1e jaar ook nog eens gratis.

 

Boekhoud programma's zijn er genoeg, van zelf wat in exel geknutselt, heel goedkoop tot super uitgebreid en duur.

Maar ook gratis als je bijv. een accountant zoekt die over je schouder mee kijkt om er voor te zorgen dat je geen fouten maakt, voldoende afdraagt enz. en die je jaarbalans opstelt waar je uiteindelijk de belasting over betaald.

Hierbij betaald dus de uren die ze voor je aan het werk zijn en nagelang je zelf meer doet en kunt betaal je hun minder.

Zelf had ik eerst een boekhouder die dit voor mij deed (boekte ook al mijn facturen en betalingen in ed., berekende de af te dragen BTW enz.), toen ik overgestapt ben was het 1e jaar al zo'n 1500 euro goedkoper en nu we zo ongeveer alles zelf in kunnen voeren ed. scheelt het toch zo'n 2000 tot 3500 euro per jaar.

 

Vaak weten ze ook welke aftrekposten je kunt gebruiken, vrijstelling die je hebt enz.

Natuurlijk is e.e.a afhankelijk van je verdiensten, maar zou toch eens gaan informeren op zo'n seminar waar ook dit soort zaken aan de orde komen.

Begin je uit een werkloze situatie dan kan het UWV vaak ook wel wat voor je betekenen (6 jaar geleden kreeg ik gewoon een boekhoudcursus met een coach die me het 1e half jaar begeleide van het UWV)

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vet!

Ja ik ben nu wel van plan om een zakelijke rekening te openen, ja. Eerste jaar gratis bij de ING.

Heb daarnaast 2 of 3 vrienden die me kunnen helpen met de fiscus-rotzooi. :D

 

De startersdag van de KvK over een maand zal ik bezoeken!

 

Wat ik nog niet snap, is dat op mijn KvK staat dat je eenmanszaak "Reclame-promotie" als omschrijving heeft, maar dat heeft toch niets te betekenen? Als ik goederen verhandel, en het verwerp in mijn administratie en er de BTW over betaal maakt het toch niets uit als ik dit topic mag geloven?

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die is dacht ik in de toekomst ook het goedkoopst, want na dat jaar ga je betalen voor elke transactie die op je rekening plaats vindt.

 

Met de omschrijving bij de KvK geef je wel je core business aan.

Op zich dacht ik niet dat het veel uitmaakt als je af en toe ook wat anders doet, maar de gegevens bij de KvK zijn ook door anderen in te zien en je zult er door sommigen dus ook gericht reclame op toegestuurd krijgen.

 

Dus als jij aangeeft dat je reclame promotie doet en vervolgens gaat handelen in vliegtuigonderdelen en de tegenpartij gaat je KvK inkijken en ziet dat je hoofdzakelijk iets in de reclame doet dan kan dat een reden zijn om de onderhandelingen af te breken.

Wil je bekend maken dat je meer doet dan alleen reclame dan is het handig om een algemene omschrijving te zoeken als bijv. in en verkoop van partijgoederen oid.

Maar ook daar kan de medewerker van de KvK je het best mee helpen om een passende omschrijving voor je bedrijf te vinden welke de gehele lading dekt.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoek hulp bij professionals. KvK, accountants, boekhouders, belastingdienst, etc.

 

Je bent hier aan begonnen en hebt duidelijk te weinig informatie ingewonnen alvorens de stap te nemen. En sinds 23 juli en dat je werkeloos bent had je echt al veel meer kunnen weten.

 

Er is hier vooral een hoop 'ik dacht' en 'ik geloof', maar geen informatie waar je echt iets op kan bouwen. Ik zeg het voor je eigen bestwil, want je gaat gigantisch nat als je dit verkeerd doet.

 

Waarom heb je b.v. niet gelijk een aparte rekening geopend voor je BTW?

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoek hulp bij professionals. KvK, accountants, boekhouders, belastingdienst, etc.

 

Juist en als je veel zaken gaat doen met buitelandse ondernemingen pak dan een AA accountant, kost wel wat meer maar scheelt een hoop kopzorgen en ik spreek uit ervaring en dus veel tijd wat achteraf een hele grote meerwaarde heeft en dus veel geld bespaart.

 

En denk eraan de belasting dienst komt achteraf :crazy: , zorg dat je geld achter de hand hebt en probeer zo zuinig mogelijk te leven en eerst een goed kapitaal voor je eigen onderneming op te bouwen zodat je matige periodes makkelijk kunt overbruggen. :)

En die auto die ik eerder voorbij zag komen doe dat zeker niet want dat is de slechtste investering zeker bij de start van een onderneming drukt dit erg op je balans. Die komt veel later als je alles goed hebt opbouwd en eerst je fundering van je ondernemening hebt gemaakt. Klopt je fundering niet kun je het echt niet uitbouwen tot een goede onderneming.

aangepast door hugogertie

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben het met Sjattuh en met hogogertie eens, Het lijkt als je er een wild avontuur zonder al te veel voorbereiding van wil maken. Dat is zakelijk m.i. niet verstandig.

De Belastingdienst is niet coulant bij het maken van fouten, had je maar een boekhouder moeten inhuren. En de boetes zijn hoog.

 

Over rekeningen. Ik heb er zowieso 3: 1 zakelijke en 2 spaar.

Van alle inkomsten gaat de BTW direct naar een spaarrekening voor de BTW. De rest zijn 'inkomsten', de helft voor mij en de helft naar een spaarrekening die reserveert voor de inkomstenbelasting. Dat is meer dan nodig maar zo spaar je automatisch voor b.v. vakantiegeld.

aangepast door Boudewijn
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hohoho! Bedankt allemaal, ik denk alleen dat jullie mij ietswat verkeerd begrijpen.

Ik ben eigenlijk wel helemaal voorbereid, behalve op 2 aspecten: belastingsdienst, en administratie.

 

Ik VERHANDEL/VERKOOP nog niets! Dat doe ik pas als ik alles 100% op orde heb.

Deze week heb ik 2 gesprekken met boekhouders, dus dat komt sowieso wel goed. :P

 

Een auto komt laaaater pas. :) En ik ben van plan om alles wat er binnenkomt (Heb gisteren een Zakelijke rekening geopend) maar de helft ervan over te boeken op mijn Priverekening.

 

Zo blijft er zeker genoeg over voor de naheffingen en inkomsten/BTW. Denk zelfs dat de eerste 3 jaar 80% overboeken naar mijn priverekening geen problemen moet opbrengen.

 

Ik ben ook veel bezig met het zich houden aan de wetten, want dat vindt ik het allerbelangrijkst. Zo heb ik de 2 facturen die ik tot nu toe heb betaald netjes opgeslagen en gedupliceerd.

 

Ik ga nu de webshop op orde brengen, de Administratie ordenen en een vast format uitstippelen,

en met de boekhouder bespreken hoe ik de facturen moet opstellen en organiseren: Daarna zit het goed. :P

 

Wordt vervolgd... :eek:

aangepast door SalimRMAF

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hohoho! Bedankt allemaal, ik denk alleen dat jullie mij ietswat verkeerd begrijpen.

Ik ben eigenlijk wel helemaal voorbereid, behalve op 2 aspecten: belastingsdienst, en administratie.

 

Ik VERHANDEL/VERKOOP nog niets! Dat doe ik pas als ik alles 100% op orde heb.

Deze week heb ik 2 gesprekken met boekhouders, dus dat komt sowieso wel goed. :P

 

Een auto komt laaaater pas. :) En ik ben van plan om alles wat er binnenkomt (Heb gisteren een Zakelijke rekening geopend) maar de helft ervan over te boeken op mijn Priverekening.

 

Zo blijft er zeker genoeg over voor de naheffingen en inkomsten/BTW. Denk zelfs dat de eerste 3 jaar 80% overboeken naar mijn priverekening geen problemen moet opbrengen.

 

Ik ben ook veel bezig met het zich houden aan de wetten, want dat vindt ik het allerbelangrijkst. Zo heb ik de 2 facturen die ik tot nu toe heb betaald netjes opgeslagen en gedupliceerd.

 

Ik ga nu de webshop op orde brengen, de Administratie ordenen en een vast format uitstippelen,

en met de boekhouder bespreken hoe ik de facturen moet opstellen en organiseren: Daarna zit het goed. :P

 

Wordt vervolgd... :eek:

 

Succes ermee.

 

Vergeet niet dat in jouw facturering geen gaten mogen zitten. Nummering moet opvolgend en compleet zijn.

 

En bewaar AL je bonnetjes waar BTW op zit... goede boekhouder kan ze allemaal gebruiken. :)

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En ik ben van plan om alles wat er binnenkomt (Heb gisteren een Zakelijke rekening geopend) maar de helft ervan over te boeken op mijn Priverekening.

 

Zo blijft er zeker genoeg over voor de naheffingen en inkomsten/BTW. Denk zelfs dat de eerste 3 jaar 80% overboeken naar mijn priverekening geen problemen moet opbrengen.

 

 

 

Wow, 50% netto marge voor een beginnend ondernemer, je hebt echt goud in je handen.

 

In de praktijk zal je het object wat je net verkocht hebt weer opnieuw moeten inkopen.

30% bruto marge is al uitzonderlijk, daarna moet er nog al je kosten van betaald worden.

Wanneer je van elke Euro 100 die er binnenkomt Euro 10 als netto inkomen kunt opnemen ben je spekkoper.

 

(Tenzij je een dienstverlener bent, en een uren declaratie onderneming hebt)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow, 50% netto marge voor een beginnend ondernemer, je hebt echt goud in je handen.

 

In de praktijk zal je het object wat je net verkocht hebt weer opnieuw moeten inkopen.

30% bruto marge is al uitzonderlijk, daarna moet er nog al je kosten van betaald worden.

Wanneer je van elke Euro 100 die er binnenkomt Euro 10 als netto inkomen kunt opnemen ben je spekkoper.

 

(Tenzij je een dienstverlener bent, en een uren declaratie onderneming hebt)

 

Hij denkt... praktijk is meestal anders...

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...