Ga naar inhoud


Een bedrijf (ZZP) met erg veel "functies".


SalimRMAF

Aanbevolen berichten

Lieve mensen, ik heb er erg lang om zitten nadenken hoor! Als het goed uitpakt, beloof ik hierbij dat ik een keer een barbecue organiseer voor alle sat4all-leden. Wel Halal-gehakt, dat wel.

 

Ik wil alleen diensten aanbieden, die ik verkoop voor ongeveer 200 euro INC btw per stuk. De inkoop van het drukwerk (flyers) ligt dan ongeveer op 40 euro EX btw, en vooral de eerste jaren moet het goed lukken denk ik zo met al die starters aftrekken. :P

 

Zoals je zelf zegt: GAAT NIET BESTAAT NIET. :grin:

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dit eenmanszaak is als test bedoelt; ik wil kijken hoe alles werkt en in elkaar zit, daarna kan ik er serieuzer tegenaan. Ik hoef zeker niet snel veel geld te verdienen; ik wil flyers ontwerpen en eventueel afdrukken bij de drukkerij, zodat de klant NIETS aan zijn hoofd heeft. :)

 

 

 

 

 

dat iedee kun je op je buik schrijven,de meeste drukkerijen hebben al een eigen ondwerp buro dus waarom zou een klant eerst na jou toe hobbelen,en jij vervolgens na de drukkerij.nee de klant gaat voor alles in een. en daar zijn al een paar hele grote partijen van in nederland en ik kan je vertellen er gaan meer drukkerijen tegenwoordig falliet dan dat er bijkomen,(ervaring heb ik er genoeg mee ) en het werk laten drukken in polen is tegenwoordig ook erg in.ik zie jou kans op slagen op 0% in

dm8000 powerd by rudream line X 3.2 white HBB-tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

SalimRMAF, laatje niet ontmoedigen, wanneer je in iets gelooft, ga ervoor.

 

Het is alleen zo, dat je door je opmerkingen laat zien, dat je voorbereiding nog de nodige witte plekken laat zien.

De meeste mensen die hier reageren geven waarschuwingen af, wat je ermee doet is aan jou.

 

Verder is er al lange tijd een ontwikkeling gaande in het zaken verkeer.

 

Men vergelijkt bij de inkoop van goederen en diensten tegenwoordig appels met peren.

Iedereen wil full service, maar... is slechts bereid de low service prijs te betalen.

Ik heb vaak genoeg beleefd dat een full service aanbod met een fatsoenlijke prijs door de klant beantwoordt werd met...

In internet staat het product voor de helft van de prijs.....

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vaak genoeg beleefd dat een full service aanbod met een fatsoenlijke prijs door de klant beantwoordt werd met...

In internet staat het product voor de helft van de prijs.....

 

 

Zo is het maar net, je zult je eerst waar moeten maken en bewijzen waarom die 1,25 euro bij jou besteed beter besteed is dan die 1 euro bij een ander.

 

Pas als men dat ziet en je zelf het nodige vlees op de botten hebt kun je je het permitteren om zo'n klant bij de concurrent op de bek te laten gaan en hopen dat hij daarna weer terug komt en toch voor de betere kwaliteit gaat.

 

Moet je met die ene euro mee van de concurrent dan is het vaak een totaal uitgeknepen prijs waarbij niets mis mag gaan om er nog wat aan over te houden.

 

Werk je alleen dus zonder personeel dan is het vaak nog wel op te vangen door er veel uren in te steken en lange werkweken te maken, maar zodra er personeel bij komt kijken wat in je moet huren of in dienst moet nemen dan gaan de extra uren die deze maken ook nog eens extra geld kosten en drukt dat de winst nog meer.

 

Nu is het wel zo dat de marges in de ene bedrijfstak groter zijn dan in andere, maar als het fout gaat komt de klap dan vaak ook veel en veel harder aan.

 

Verder heb ik het idee dat je op een zelfde punt staat als wat ik 6 a 7 jaar geleden had, je wilt voor jezelf beginnen, hebt een flinke zak bagage mee om dat ook te kunnen, maar er absoluut geen kaas van gegeten wat er allemaal bij komt kijken.

Dat had ik ook, ik kon hard werken, maakte leuke projecten maar had er geen enkel verstand van wat er allemaal bij kwam kijken.

Gelukkig had ik op dat moment een compagnon die die ervaring wel had en dat voor zijn rekening nam (hier heb ik achteraf wel enorme spijt van maar dat terzijde) maar langzamerhand begon ik ook te snappen hoe het liep en dat het eigenlijk maar weinig voorstelde zolang je maar voldoende verdiende om de juiste mensen in te kunnen huren om die dingen voor je te doen waar je zelf geen verstand van hebt.

 

Nu ik een aantal jaren verder ben zie ik wel in dat we sommige dingen beter anders hadden kunnen doen en dat dat ook goedkoper was geweest, maar dat is altijd achteraf.

 

Bekijk je het geheel dan stelt het ook niet zo veel voor:

je haalt werk binnen, voert het uit, maakt een factuur en zorgt dat het geld binnenkomt.

Ben je voor de fiscus een bedrijf dan kun je de BTW die je voor je spullen hebt betaald terug vorderen en over de diensten die je geleverd hebt moet je de BTW afdragen. Wat je hebt betaald trek je van wat je hebt ontvangen af en dat sluis je elke 3 maand door naar de Fiscus.

Aan het eind van het jaar wordt er door je accountant gekeken wat je hebt ingekocht, verkocht en welke spullen je voor het bedrijf hebt gekocht en waar op afgeschreven kan worden enz. en dan blijft er onderaan de streep een bedrag over wat je hebt verdient. (als het goed is)

Het 1e gedeelte is belastingsvrij, het 2e deel betaal je belasting over, het 3e deel betaal je nog meer belasting over en over het laatste betaal je de hoofdprijs van 52%.

Dan zijn er altijd figuren die roepen dat ze het liefst een miljoen belasting moeten betalen, maar geloof me dat als ze dat ook echt moeten dat het wel zuur is want ze hebben er vaak knetterhard voor moeten werken en een ander houdt alleen zijn hand maar op om te mogen incasseren en dan zijn ze echt niet meer zo blij om belasting te mogen betalen.

 

In het begin heb je meestal die laatste zorgen nog niet maar een beetje accountant zal dan al wel de basis voor je bedrijf inrichten en er voor zorgen dat je met beide benen op de grond blijft staan en niet voor verrassingen komt te staan. (regelt dus de fiscale zaken voor je)

 

Een advies wil ik je wel meegeven. Ga je werken met geleend geld? ga er dan ook mee om dat het geld van een ander is en niet alsof het al van jezelf is.

Maw. werk je met je eigen geld en bega je een flater dan kun je altijd nog met geleend geld deze flater wegwerken. Werk je met geleend geld en bega je een stommiteit dan is het geld van een ander weg en moet jij maar zien hoe je dat oplost want nog een keer lenen is er vaak niet bij of erg moeilijk (lees erg duur)

 

Ik maak ze maar al te vaak mee dat ze de 1e 2 weken van de maand voor de bank werken, de 3e week voor de fiscus en dat wat er in de 4e week verdient wordt is voor hun zelf. Zijn er die laatste week geen inkomsten dan heb je toch vaak al snel een probleem. Kun je voorkomen dat je de 1e 2 weken voor de bank/geldschieter moet werken dan is die laatste week geen of minder inkomsten plots een veeeeeeeel minder groot probleem.

 

suc6

 

Gerrit

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...