Ga naar inhoud


Vu+ duo stream niet stabiel


SatDream

Aanbevolen berichten

Natuurlijk heb je vast wel gelijk dat het aan één van de hierboven genoemde punten zou kunnen gaan liggen. maar zoek nu maar uit waaraan.

 

Vanmorgen na de opstart haperingen op NED1 HD, daarna naar ARD HD gegaan en dat werkte prima.

Hierna weer naar NED1 HD omgeschakeld en nu een perfecte weergave op alle Nederlandse HD zenders, gooi maar in mijn pet.

Dit heb ik overigens al eerder geconstateerd dat eerst haperingen zijn en naar 2 of 3 keer omschakelen naar andere kanalen de stream met eens wel goed gaat maar dat is niet consequent zo en volledig willekeurig.

 

Sinds dat ik vorige week ben omgeschakeld naar VTI heb ik de daarvandaan gedownloade CCCam 2.3.0 niet gewijzigd dus deze is origineel.

Ik gebruik geen interne en externe cardshare.

 

De versie VLC player die ik nu gebruik is 2.0.1 Twoflower incl. de laatste automatisch verkregen upgrade.

 

Ik zal een dezer dagen eens de Aston 1.07 v2.18 gebruiken en dan kijken of het stream probleem daarmee ook aanwezig is.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Tonski, je hebt gelijk en we zijn het nu dus ook met elkaar eens dat de Vu+ de haperingen veroorzaakt, lol.

 

Ik maak me er niet erg veel zorgen over, meestal is de HD stream stabiel genoeg en als ik een keer per uur de SD stream opnieuw moet starten maakt me dat ook niet erg veel uit. Overigens werkt VLC 2.01 hier prima, je kan daarin trouwens ook zien als de stream niet stabiel is, Media informatie, statistics, je kan dan zien dat de Vu+ de stream niet erg gelijkmatig zend. Als ik stream van mijn server (of bijvoorbeeld via AirPlay iets stream) zijn er slechts kleine variaties, de Vu+ geeft grote variaties die direct the linken zijn aan de CPU load. Blijkbaar is de netwerk connectie van de Vu+ erg afhankelijk van de CPU, dat is normaal voor een ding als dat waar er geen aparte hardware voor netwerk is. Ik zie de haperingen ook of FTA kanalen en ook als ik een standard verzending (dus geen stream) doe. Het gaat dan wel een stuk sneller, maar nog altijd niet erg vloeiend. Heb even gekeken naar de TCP-IP stack maar die is erg standaard, kan eigenlijk geen probleem zijn.

 

Zoals ik al schreef, de mate van haperingen hangen erg af van de configuratie blijkbaar. Ik kreeg duidelijk meer haperingen na mate ik meer plugins ging gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen na de opstart haperingen op NED1 HD, daarna naar ARD HD gegaan en dat werkte prima.

Hierna weer naar NED1 HD omgeschakeld en nu een perfecte weergave op alle Nederlandse HD zenders, gooi maar in mijn pet.

Dit heb ik overigens al eerder geconstateerd dat eerst haperingen zijn en naar 2 of 3 keer omschakelen naar andere kanalen de stream met eens wel goed gaat maar dat is niet consequent zo en volledig willekeurig.

 

Als je een harde reset doet zal je ook zien dat het bijna altijd foutloos gaat, dat kan een aanwijzing dat er een memory leak is in een van de modules. Vrijwel onbegonnen werk om dat vinden. Als het echt een probleem voor je is kan je beter wat meer cachen in VLC, verdubbel de netwerk cache en als dat niet genoeg is, verdubbel het nog eens. Wat je ziet loopt dan wel iets achter, maar via sat zijn we dat wel gewend nietwaar!

post-45791-0-15952400-1343208088_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonski, je hebt gelijk en we zijn het nu dus ook met elkaar eens dat de Vu+ de haperingen veroorzaakt, lol.

neen zijn we niet...

maar dat kan ook niet anders daar het met andere kwesties samen hangt

zoals plots vermelden dat airplayer ook nog draait die z'n eigen problematiek heeft een niet VU+ app.

 

zurück auf VLC 1.1.13 the luggage

is mijn eigen vaststelling op mijn pc en is bevestigd bij vele anderen

test het nu maar gewoon en kom dan nog maar eens met repliek.

Stay Awhile

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal het eens met de oudere VLC versie testen.

 

Waar ik echter nog steeds geen verklaring voor heb is het feit dat nu met eens de weergave van HD content perfect verloopt en dat toch met dezelfde VLC player.

Na meer dan 20.000 gecodeerde (HD) videoblokken zie ik maar 2 verloren beelden.

 

Mij valt wel opvalt en onder dezelfde omstandigheden is het volgende:

 

Bij gebruik van CCCam varieert de Invoer bitrate tussen een hoge 2.000 en een lage 5.000 kb/s

Bij gebruik van de Aston 1.07 Cam varieert de Invoer bitrate tussen een hoge 3.000 en een lage 10.000 kb/s

 

De variatie gebeurt in een volledig willekeurige volgorde en er zit totaal geen schema in.

 

dus dat is er nogal een verschil maar ik weet ook niet of dit enige invloed t.o.v. dit probleem zou kunnen hebben.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

--- om de softcam uit te sluiten test je natuurlijk zonder softcam te hebben geaktiveerd een FTA zender in HD kwaliteit

 

een aston1.07 cam, beinvloed zeer sterk de enigma2 receivers, wel zo zeer dat ze ongewenst zijn om te gebruiken

dus geen cam watso ever nemen voor je test.

 

dan pas kun je SD <vlc> HD stream objectief testen.

 

en als jullie WLAN gebruiken en daarmede de problemen hebben dan test je ook nog eens LAN (dus toch een wireless issue??? )

 

ik schrijf het niet graag maar om jullie moed te geven, ik heb geen enkel probleem met streamen van HD materiaal, heen en weer.

 

ciao

Stay Awhile

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

een aston1.07 cam, beinvloed zeer sterk de enigma2 receivers, wel zo zeer dat ze ongewenst zijn om te gebruiken

dus geen cam watso ever nemen voor je test.

dan pas kun je SD <vlc> HD stream objectief testen.

 

Die opmerking had ik al verwacht en daarom heb ik zo net circa 15 min geleden dezelfde test gedaan met een originele recente CD CAM, hierbij nagenoeg dezelfde meetgegevens.

 

en als jullie WLAN gebruiken en daarmede de problemen hebben dan test je ook nog eens LAN (dus toch een wireless issue??? )

 

Als je deze topic aandachtig zou hebben gelezen dan zal het jouw zijn opgevallen dat ik ook herhaaldelijk via LAN heb getest.

Tussen de via het LAN en de via het 5GHz WLAN uitgevoerde testen is bij mij nauwelijks of geen verschil te merken maar dat kan ook niet anders want via WLAN haal ik hier een theoretische snelheid van 300Mbps en dat is mijn inziens na ruimschoots voldoende.

Voor alle duidelijkheid, de UNO is altijd via een UTP kabel op een switch of router aangesloten en als ik het over wireless heb dan gaat de communicatie via 5MHz maar dat uitsluitend tussen de laptop en de switch / router.

 

Waar jij overigens niet op reageert is het feit dat het streamen van HD content meestal goed gaat maar ook regelmatig niet.

Ik weet ook dat daar moeilijk een goed antwoord op is te vinden maar er zit ergens een onbekende factoor die het soms en dan ook wel tijdelijk laat afweten.

 

Nu heb ik het overigens over een UNO en jij over een Ultimo maar dat zou aangaande dit probleem naar mijn mening geen groot verschil mogen uitmaken.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

neen... helemaal geen cam of dus als vervanging de CI module

niets enkel FTA en HD zenders zijn er dan toch nog <> duitsland

 

ik reageer wel op het aspect HD zenders : dat gaat hier altijd goed ik heb enkel met VLC 2.0 een probleem

 

ciao

 

+

UNO of Ultimo maakt nagenoeg niets

DUO heb ik ook heel lang gehad en nooit problemen mee onder SD/HD stream VLC

aangepast door Tonskidutch

Stay Awhile

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik doe er nog een toefje slagroom bovenop : ;)

 

de meesten die deze receiver al iets langer hebben (en dit subforum is enkel twee jaar oud) hebben geen problemen met HD streamen.

-stelling:

als doorsnee hebben die gebruikers ook een thuis netwerk

en die doorsnee windows pc

 

het ligt weldeglijk bij jullie die HD stream niet kunnen genereren op de PC

-omdat (maar dat wil je niet waarhebben) de verbindign instabiel is per LAN OF WLAN

-omdat je PC niet correct geconfigureerd is

-omdat je een waardeloze softcam installatie gebruikt...

 

Waarom kan ik dus niet helpen op afstand via het forum?

OMDAT je te weinig inzicht geeft in wat er zoals bij jullie werkt.

en omdat je aan mekaar vastklampt betreffende je aanname.

Stay Awhile

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is geen toefje maar een herhaling van zetten die je al eerder hebt genoemd.

 

Wat bedoel je nu met te weinig inzicht geven?

Ik dacht dat ik op datgene want jij tot nu toe hebt gevraagd ook antwoord heb gegeven, misschien niet even duidelijk maar dan hoor ik dat wel.

Het zal best aan de laptop kunnen liggen en jouw hulp zou ik zeer op prijs stellen maar dan zou je mij toch heldere vragen hieromtrent moeten stellen.

 

De hulp zou m.n. welkom zijn op feit dat als ik een LAN kabel direct tussen de laptop én de UNO ik ook soms haperingen ondervind.

Dus wat zou er dan eventueel aan de laptop mankeren?

 

Ik gebruik Windows 7 Home Premium 64bits SP1.

De processor in de laptop is een Intel i5 M520 2,4GHz.

Geïnstalleerd 4Gb RAM.

Videokaart ATI Mobility Radeon HD 5420

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry Jürgen,

het was algemeen en niet persoonlijk bedoeld.

waar kan het aan de verbinding laptop<>Uno aan liggen

tja

- ipconfig (ip-adressen en subnetmask gateway dns {of nameserver}

- netwerkkaart configuratie > netbios is elementair t.b.v. name resolving hosts en ip's

- hosts tabel aanmaken en correct invullen

- firewall laat te weinig toe / staat te weinig toe

- workgroup is niet = gelijk ingesteld op beiden dus veiligheidmechanismen blijven overmatig actief

- samba-cifs en Lanmanager authentificatie beperkt of controleert tijdens de stream (snelheidsverlies)

- bandbreedte beperking windows 20% wordt gebruikt

- het laptop netwerkkaartje kan gewoon niet goed genoeg bufferen en switchen (daarvoor heb je autosensing ethernet switches / zeg maar zo collisions tussen 1000Mbit en 100Mbit in de laptop)

 

- oj ja audio video settings > Multinorm

- sorry nog een keer geediteerd > geen autoresolution aktief

 

 

ja nog al wat aan mogelijkheden.

maar erg belangrijk dus VLC en alle codecs voor media bestanden en de versie met bugs of niet van VLC

aangepast door Tonskidutch

Stay Awhile

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

als ik me niet vergis gebruikt Jurgen een nas ipv een disk. Als je via de web interface wilt kijken, wordt er eigenlijk eerst een opname gestart op je disk, en daarna wordt die opname via de webinterface gestreamed. Ik heb het net even geprobeerd op mijn uno waar geen disk in zit, en streamen gaat gewoon niet. Wil je dit dus vanaf een nasdisk doen, dan heeft de netwerk interface van je uno het geweldig druk. Immers, eerst zal de opname naar disk worden geschreven, en daarna gelezen. Tuurlijk gaat het full duplex, maar je cpu van je uno doet wel het meeste werk.

 

Ik denk dat het daarom bij sommigen niet goed gaat als er in plaats van een harddisk een nas of usb stick wordt gebruikt.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier kan ik me niet bij aansluiten.

Ja, ik gebruik inderdaad een NAS en een snelle USB stick (als /HDD), de laatst genoemde om op te nemen en de NAS om diverse andere formaten zoals mp4 etc af te spelen.

 

Zo net heb ik zowel de NAS als USB stick losgekoppeld en het streamen gaat als een tirelier, voor alle duidelijkheid ik gebruik geen interne HDD.

Nu deed het streamen het laatste uur sowieso uitstekend en dat is nu juist mijn frustratie, het éne moment gaat het uitstekend en het andere moment voor geen meter.

 

Ook nog even een aanvulling.

Een uur geleden liep het streamen van b.v. RTL7 HD perfect, toen overgeschakeld naar ARD HD, liep voor geen meter.

Hierna terug naar RT7HD, als een trein en weer terug naar ARD HD en nu ook hier als een trein.

 

Wie het weet zegt het maar.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...