sattv4iedereen Geplaatst: 23 juli 2012 Geplaatst: 23 juli 2012 hi, vroeger kon ik harde schijven delen in windows.nu lukt het me niet,om mijn desktop en laptop in een netwerk te steken,zodat ik de hd van op de andere pc kan zien,en ook gegevens kan overdragen. is dit moeilijk? paar tips voor mij? Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Puch Geplaatst: 23 juli 2012 Geplaatst: 23 juli 2012 Het is niet echt handig om een volledige schijf te delen. Je kan beter een map delen Maar of het nu een volledige schijf is of een map zo ga je tewerk. Zorg er eerst voor dat alle computers waarmee je wil delen in dezelfde werkgroep zitten. (controle panel => system and security => system) Daar kan je zien in welke werkgroep je pc zit. Indien de werkgroep niet de zelfde is op alle pc's moet je dit eerst doen. (standaard staat die op "workgroup") Daarna om te delen. Rechtsklik op de schijf of map die je wil delen. Kies eigenschappen tabblad delen. Daar kies je voor geavanceerd delen. Vul een share naam (naam die op de ander pc's zal verschijnen) Klik op de knop machtigingen. Als de computer nooit buiten jou netwerk gaat kan je daar kiezen voor "iedereen" en volledig beheer. Anders laat je deze op Lezen staat. Dit betekend dat je van op een andere pc geen bestanden in de map kan plaatsen. Daarna klik je op de ok knopjes tot alles afgesloten is. Nu kan je op je andere pc via verkenner => netwerk de gedeelde map zien. Als dat niet meteen zo is => Do the windows thing! (herstarten dus ) Succes iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
sattv4iedereen Geplaatst: 24 juli 2012 Auteur Geplaatst: 24 juli 2012 het is gelukt,maar ik zou graag ook een vpn verbinding maken,maar krijg volgende foutmelding: Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Puch Geplaatst: 25 juli 2012 Geplaatst: 25 juli 2012 het is gelukt,maar ik zou graag ook een vpn verbinding maken,maar krijg volgende foutmelding: Moet je dan niet een poort forwarden (vb: 8000) in je router en die poort meegeven? xxx.xxx.xxx.xxx:8000 iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
sattv4iedereen Geplaatst: 25 juli 2012 Auteur Geplaatst: 25 juli 2012 ik zal dit eens proberen,maar ik denk dat er hier nog iets te weinig of foutief is.zie figuur. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Beheerder Michel Geplaatst: 25 juli 2012 Beheerder Geplaatst: 25 juli 2012 VPN is een nieuwe (helemaal andere) vraag, dus open je dan normaal gesproken een nieuw topic. Doe dat dan de volgende keer ook even a.u.b. Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen