Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

CanalDigitaal gaat de modulatie van Transponder 11739V veranderen van QPSK naar 8PSK. Op deze transponder zit o.a. Ned 2 HD, SBS6 HD en Eredivisie Life HD.

Dit is te lezen op de site van CanalDigitaal Zakelijk: http://www.canaldigitaal.nl/zakelijk/nieuws/technische-wijziging-hd-zenders.aspx

Blijkbaar is het voor de consument niet zo belangrijk om dit te weten.

Ik ben benieuwd hoe dit uit gaat pakken in de zwakkere ontvangsgebieden zoals o.a. Zuid-Spanje.

Geplaatst:

Beste DeBeek

Dat staat toch in het bericht want ander was het al gebeurt want het zou in eerste instantie omgezet worden in de nacht van 16 op 17 juli en dat is al een week gepasseerd.

Geplaatst:

Uiteraard. De transponder waar Film 1 e.d. zitten heeft ongeveer 10mbit extra capaciteit. Daar kun je dus meerdere SD kanalen op kwijt.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Geplaatst:

Weet er trouwens al iemand naar welke FEC-waarde ze gaan.

Op de Astra 3 gebruikt CanalDigitaal zowel 8PSK FEC 2/3 voor o.a. TV Oranje en Sport 1 Golf maar gebruikt ook 8PSK FEC 3/4 voor o.a. Eurosport HD en History HD.

Dat maakt met name voor Zuid Spanje en Portugal een groot verschil uit. Met FEC 2/3 zullen de meeste mensen er slechts weinig of een beetje van merken dat het moeilijker wordt deze zenders te ontvangen, bij FEC 3/4 zullen er toch flink wat mensen zijn die dan een grotere schotel moeten aanschaffen. Vooral omdat de transpondermodulatie verandering plaatsvind bij de belangrijke zender Ned.2 HD. De meeste mensen zullen die toch wel bekijken in HD en niet in SD. Het kan dus zomaar gebeuren dat er flink wat klachten gaan komen over de ontvangst van Ned.2 HD in het buitenland.

Is dat misschien ook de reden dat ze de planning van 17 juli wat midden in de vakantieperiode valt naar een wat later tijdstip gaan verschuiven.

Geplaatst:

Tja... maar officieel mag het helaas nog steeds niet... NL2 in het buitenland kijken.

De meeste mensen zullen nog wel gewoon SD kijken denk ik... niet iedereen heeft een schotel op 23.5 graden oost staan. Ik zelf ook niet overigens.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst:

Hoezo mag je bijv. Ned.2 officieel niet in het buitenland bekijken. CanalDigitaal heeft zelfs een speciaal recreatie-pakket voor o.a het buitenland en een speciaal telefoonnummer dat alleen maar vanuit het buitenland te bellen is als je problemen hebt.

Geplaatst:

Ik denk dat je Nederlands-ingezetene moet zijn om legaal de Nederlandse kanalen te ontvangen. Waar je dat doet is natuurlijk onbelangrijk en zolang je de rechten maar op een of andere manier betaald hebt, is het voor de film-maatschappijen ok.

M_Z

Geplaatst:

Slim van ze omdat in vakantie periode te doen en niks aan te kondigen. ja klein berichtje op hun site. Fijn ben je op vakantie ineens geen beeld. Toch nog iemand daar zo slim om het uit te stellen gelukkig. heeft ze veel ellende bespaard.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C

Geplaatst:

Ik weet niet precies hoe het bij canaldigitaal in de algemene voorwaarden staat... maar wat ik wel weet is dat je een nederlands adres nodig hebt.

In Oostenrijk (ORF) en in Zweden (Canaldigital) staat duidelijk in de voorwaarden dat de smartcard niet buiten de landsgrenzen gebruikt mag worden. Ondanks de grote EU-Comedy waarin je zogenaamd wel pay tv zou mogen abonneren uit het buitenland, kan het blijkbaar toch niet. Ik heb bij ORF gevraagd om een kaart, en nadrukkelijk gewezen op de uitspraak die er destijds gedaan is... maar dat heeft er blijkbaar niets mee te maken... Nou ja, misschien komt het ooit nog wel eens een keer... Maar als ik het dus goed begrijp, is het bij de NL Canaldigitaal niet meer verboden om in het buitenland te kijken... je kan dus alleen nog niet abonneren.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb ook onlangs ergens gelezen dat indien men er een 2e of 3e kaarje bijneemt, dat er dan een document ondertekend dient te worden waarin staat dat die kaarten alleen maar op het hoofd adres (in NL) gebruikt mogen worden.

aangepast door Dennis Fokkema
Geplaatst:

Dat klopt helemaal @Dennis Fockema maar aan de hoofdkaart wordt die voorwaarde niet gesteld. Bovendien geldt die regeling voor mensen die sinds kort een tweede of derde kaart aanvragen, niet voor mensen die al een tweede en derde kaart hebben.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...