rrnico2011 Geplaatst: 26 juli 2012 Geplaatst: 26 juli 2012 Ik denk eraan mij een led TV LG 42LM620 aan te schaffen. Past binnen mijn budget en heeft een triple tuner alsook passieve 3D. Heeft iemand ervaring met dit toestel? Hoe werkt de S-tuner? Graag zoveel mogelijk info aub.
-Dennis- Geplaatst: 26 juli 2012 Geplaatst: 26 juli 2012 Het is denk ik erg moeilijk om een ander te adviseren voor een tv. (of andere apparatuur). Ik denk dat je het beste kan gaan vergelijken in een winkel, om daarna een keuze te maken Dat gezegd hebbende, ik heb sinds een maand of 3 een LG55LW980S (LED tv), en ben daar zeer tevreden mee.
grunnsat Geplaatst: 27 juli 2012 Geplaatst: 27 juli 2012 De LW980S serie is het top segment van LG, de LM620 is duidelijk een goedkopere serie. Ze zijn dus niet echt vergelijkbaar. Bij de 42" versies is de 42LM860V het topmodel, deze TV komt eerdaags (eindelijk) op de markt.
rrnico2011 Geplaatst: 27 juli 2012 Auteur Geplaatst: 27 juli 2012 Zijn inderdaad niet te vergelijken. Maar ik zou die LM620 kiezen prijs/kwaliteit en ook gezien de mogelijkheden van dit toestel (3D, internet, S-tuner). Graag dus de mening van ieman die dit toestel heeft, meer bepaald naar het satelliet kijken.
M_Z Geplaatst: 5 september 2012 Geplaatst: 5 september 2012 Ik heb de 42LM620 sinds gisteren en ben nu al heel enthousiast. Mijn vorige 42LW470 (model 2011) had ook al een zeer mooi zacht beeld en uitstekende 3D weergave, deze is eigenlijk vrijwel 100% vergelijkbaar, ik merk niet veel verbetering in beeldkwaliteit en ben daarom dus ook tevreden. Wat wel een enorme stap vooruit is gegaan, dat is de smart-tv interface. Nu ook met uitzending gemist, SBS-gemist en RTL-XL. Als je in het buitenland woont (tip voor Belgische Nederlanders) kun je ergens in het menu toch omschakelen naar de Nederlandse app-store, standaard wordt aan de hand van je provider namelijk gekozen voor het land waarin je hem aansluit. Ook erg handig is de nieuwe iPhone app voor de 2012-series " LG Magic ". Helaas is deze app alleen via de Amerikaanse app-store te downloaden, dus je moet even een Amerikaanse Apple-id aanmaken om deze app binnen te halen op je iOS apparaat. M_Z
rrnico2011 Geplaatst: 5 september 2012 Auteur Geplaatst: 5 september 2012 Heb mijn 42LM620S sedert enkele dagen. Ziet er goed uit en veel mogelijkheden. Streamen via PC is heel handig. Maar ... wat de sat tuner van de tv betreft (de software) is een andere zaak. De schotel wordt aangestuurd door een Motec motor. Gisteren was ik erin geslaagd 2 satellieten (19 en 13 oost) toe te voegen. Een derde satelliet (28 oost) kon niet meer (motor bewoog niet meer en na enige tijd wachten keert de schotel automatisch terug naar een vorige positie). Indien iemand mij hierbij kan helpen, van harte!
Gast suriboy Geplaatst: 9 september 2012 Geplaatst: 9 september 2012 Voor degenen die al een LG-tv hebben: is jullie ervaring ook dat LG tv's traag (reactie snelheid) reageren? LG is lekker goedkoop maar vanwege mijn slechte ervaring met de traagheid van de LG-tv heb ik een afkeer van dit merk gehad. Mijn ervaring was op een LG full-hd en analoge kabel tv.
grunnsat Geplaatst: 9 september 2012 Geplaatst: 9 september 2012 Nergens last van met mijn 42LM860V. Hij zapt bijna net zo snel als mijn Humax 5050.
rrnico2011 Geplaatst: 9 september 2012 Auteur Geplaatst: 9 september 2012 Kan je met uw 42LM860V een schotel met motor aansturen? Zo ja, hoe heb je dit klaargespeeld? Met mijn 42LM620S lukt dit niet. Eén satelliet gaat, maar motor beweegt niet naar de volgende. Volgens LG moet er een update komen. Ze hebben het probleem aan hun technische dienst voorgelegd.
grunnsat Geplaatst: 10 september 2012 Geplaatst: 10 september 2012 Het zou wel moeten kunnen, maar ik hoef alleen maar de kabel aan te sturen. Heb je de nieuwste firmware wel geladen?
rrnico2011 Geplaatst: 10 september 2012 Auteur Geplaatst: 10 september 2012 Jawel, de allerlaatste. Uw TV is natuurlijk geen 620S.
grunnsat Geplaatst: 10 september 2012 Geplaatst: 10 september 2012 Moderne TV's draaien allemaal op Linux. Ik denk niet dat er veel verschil zit in de software voor de aansturing van schotelantennes tussen de diverse TV's van één merk.
gosat Geplaatst: 1 januari 2013 Geplaatst: 1 januari 2013 Ik overweeg de aankoop van de LG 42lm620s voor mijn ouders. Belangrijk hierbij is dat de TV goed overweg kan met satelliet FTA kanalen op satelliet en ziggo digitale TV. Is dit goed mogelijk? Is het instellen van de kanalenvolgorde goed. Vooral dit laatste is belangrijk en of het mogelijk is om te zoeken en 2000+ kanalen op te slaan om daaruit te selecteren. Is ie verder stabiel, dus niet dat opeen de kanalenlijst weg is (zoals regelmatig in het verleden met de dsx6072).
rrnico2011 Geplaatst: 1 januari 2013 Auteur Geplaatst: 1 januari 2013 (aangepast) Beste Gosat, ik stuurde u een PM. 1 januari 2013 aangepast door rrnico2011
mustelo Geplaatst: 23 januari 2013 Geplaatst: 23 januari 2013 @gosat De zenderkeuze/favorieten is een regelrechte ramp met dit toestel. - Er zijn slechts 4 favorietgroepen en deze kunnen NIET benoemd worden, ze heten A t/m D. - Kanalen kunnen NIET gesorteerd worden. Je bent dus afhankelijk van de volgorde van je aanbieder. - Met de cijfertoetsen kies je een kanaal uit het hele aanbod. Dus uit kabel, digitaal en satelliet tesamen. Zijn er meerdere bronnen met bijv. kanaal 1 (bijv. een digitaal en een satelliet) dan moet je met pijltje en OK (snel) een selectie hieruit maken anders pakt hij de "eerste". (Van te voren een bron kiezen kan ogenschijnlijk wel maar helpt niet! En van te voren een favorietgroep kiezen kan niet.) - Met kanaal UP en DOWN zap je dan weer door alle kanalen binnen één bron (kabel, digitaal of satelliet) van het kanaal waarvan je zapt. - ZAPPEN BINNEN EEN FAVORIETGROEP KAN NIET! Zelfs al kies je eerst een kanaal via de favorieten, dan nog zap je daarna over alle kanalen van de huidige bron. - Een favoriet kiezen is omslachtig: * op FAV drukken * A, B, C of D kiezen (staat op laatst geselecteerde fav en kanaal) * scrollen naar het gewenste kanaal en OK drukken (let op: verder zappen gaat NIET binnen deze fav maar over alle kanalen van deze bron) * TIP: toch zappen binnen een favorietgroep doe je dan ook als volgt: FAV - UP/DOWN - OK - met de Magic Remote (op zich een prachtig ding) is het nog ingewikkelder: * op APP drukken * zenderlijst selecteren * A, B, C of D kiezen (staat altijd bovenaan van de alle kanalen lijst) * scrollen naar het gewenste kanaal en OK drukken * de TIP werkt hier dus niet! Zo slecht heb ik dit nog niet eerder meegemaakt; het maakt de favorieten zo goed als onbruikbaar!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen