Ga naar inhoud


verticale en horizontale polarisatie


Aanbevolen berichten


Ja, de schotel staat dan NIET goed afgesteld. Verder heb ik gelezen, zelf geen ervaring met Multytenne,

dat dit prachtige schoteltje, voor bepaalde Hotbird zenders, iets te klein zou zijn.

Dus laat maar een echte satelliet man komen om de boel uit te richten.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste deten2000

Zou je me kunnen vertellen waar je ongeveer woont. Dit is voor een Multytenne heel belangrijk om de schotel precies af te kunnen stellen.

Ik zou voorlopig even wachten met het laten komen van een schotelinstallateur want de meeste bakken er weinig van om de Multytenne echt goed af te stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste deten2000

Leuven ligt op 4,7 graden oost. Het ontwerpgebied voor de Multytenne is 7 graden oost. Het beste is om de mast 2 graden hellend naar het oosten te zetten. Maar ik heb toch de indruk dat er meer aan de hand is en wel dat de mast op dit moment al niet zuiver verticaal staat.

Plaats eens een waterpas aan de oost- of westzijde tegen de mast en controleer of die zuiver waterpas staat. Ik heb het vermoeden dat die iets naar het westen helt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...