Ga naar inhoud


Met de boot van Dubai naar Iran. Iemand hier ervaring mee?


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Beste vrienden, ik heb een vraag.

Ik moet met iemand van Dubai naar Iran zien te komen. Dit moet zo goedkoop mogelijk. Dus ik zit aan een boot oversteek te denken. Het gaat erom dat de persoon die ik begleid volgende week geen geldig visum meer heeft en tijdelijk uit moet reizen om daarna weer in de UAE in te reizen. Het is mijn huishoudster. Ze moet 5 dagen uit de UAE verdwijnen en Iran is het dichtste bij. Ik ga met haar mee, dan weer terug en haal haar 5 dagen later weer af.

Ik probeer via Google het één en ander te vinden maar tot nu toe nog geen success.

Dus mijn vraag of iemand een URL weet met vertektijden etc. Of heeft iemand dat al eens gedaan?

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


inderdaad naar Oman, kun je ook met de auto doen, het is maar een klein stukje.

 

mijn colega's deden dit ook als het werk uitliep en de visum verliep, even heen en weer van Oman naar dubai en je kon weer door.

.

aangepast door tritium
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oman is inderdaad niet ver maar ze heeft een visum nodig met alle stress die daarmee verbonden is. De tijd is te kort.

Met haar nationaliteit heeft ze voor Iran geen visum nodig. Ze krijgt bij aankomst een toeristen visum voor €uro 50 dat 2 weken geldig is.

Moet ik alleen nog uitvissen hoe ze daarheen komt, het liefste per boot. Paar dagen in een goedkoop hotel en hup weer terug. Dan kan ze weer 2 x 30 dagen in Dubai blijven en in die tijd hebben we dan een verblijfsvergunning voor 3 jaar geregeld.

 

Ik zie nu dat ik niet met haar mee kan want ik heb wel een visum nodig voor Iran...nou ja, dan moet ze maar alleen. Weet geen andere oplossing.

Desnoods zet ik haar in een vliegtuig naar de dichstbijzijnde luchthaven in Iran met wat geld en dan moet ze zelf maar een hotel opzoeken en na 5 dagen weer terug komen.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voordat alles van "Drs." IJzerbout van de side werd gehaald stond in zijn profiel: woonplaats Amsterdam, beroep souteneur.

Het woord huishoudster lijkt een eufemisme.

aangepast door gladys
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • Moderator

Je hebt er geen idee van hoe zeldzaam goeie huishoudsters zijn! :grin:

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In UAE is het zeer normaal dat expat een maid hebben.

Zo normaal dat de huizen zo danig gebouwd zijn dat er speciale kamertjes zijn voor een maid.

Vaak past hier net een bed een kast in en heeft het een eigen douche + wc.

 

Normaal regelt een acceny alles betreft een maid.

Echter dan betaal je zeer veel meer en gaat zo'n 60-90 % naar de acceny.

 

Een andere optie is "een bevriende" orginele inwoner van UAE haar op zijn loonlijst te nemen tegen een vergoeding.

Vaak zijn deze te vinden in de hotels aan de bar waar wel alchol word gedronken.

Ook kan je via zulke heren vaak nog meer dingen regelen of laten regelen. Echter altijd tegen een commisie.

 

 

 

Een visa run via de boot naar Iran word door velen gedaan. Even heen en weer varen is dan voldoende om weer een stempel voor 3 maanden in je paspoort te krijgen.

De andere optie is trouwen maar als de houder van een werkvergunning die kwijt raakt is het over voor beiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

indien topicstarter in nederland verblijft, kan topicstarter haar ook gewoon naar Nederland halen.

-Indien Mw jonger is dan 26 jaar, kan ze zo alszijnde au-pair aan de slag als je het beetje organiseert bij erkent au-pair bureau. (1 jaar visa van IND)

-Of intien topicstarter een bedrijf heeft, kan hij bij IND aangeven dat hij Mw nodig heeft voor zijn bedrijf, kan je ook dmv IND Visa aanvragen (eerst 1 jaar, daarna elke keer 5 jaar tot inburgering is voltooid)

-of indien topicstarter met haar relatie wilt aangaan, en dit ook echt aan kan tonen. Dan kan je partnerschap visa aanvragen (eerst 1 jaar, daarna 5 jaar, tot inburgering voltooid is).

Uiteraard is door de vele importbruiden deze regelgeving dusdanig misbruikt (lees geimporteerde personen doen niet mee aan de maatschappij(concreet gezien betaald geen belasting dmv bv salaris, leert normen en waarden of taal niet, is desgeinterreseerd, en andere veel in nieuws geziende discussiepunten, en trekken wel uitkering) dat er tegenwoordig aardig wat onkosten aan zitten. 1e jaar dacht 800 a 900 euro + 5 ruggen garant staan, daarna nog eens dacht 300 euro.

Beste is even kijken op website IND, via formulieren downloaden -omdat regelgeving regelmatig op jaarbasis verandert- kan je navigeren naar jou voorkeur/situatie en op betreffende vraagstellingen op formulier achterhalen wat je allemaal nodig hebt. Als je dit alles correct doet, is de IND lang niet zo naar als velen zeggen. gewoon eerlijk zijn.

aangepast door Jeroensky
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze is nu in Iran. Mijn vrouw heeft een officiele verblijfsvergunning voor de UAE en regelt de rest. We hebben daar samen een woning gehuurd. Ik ben nu weer in Duitsland. Het krijgen van een werksvergunning voor de UAE is een dure zaak en gaat via een sponsor. Het voordeel is wel dat we in Dubai nauwelijks belasting betalen (3%) We hebben daar nu een eigen zaak. Dan is het zeer praktisch om een huishoudster te hebben. Ze woont bij ons en is een schat van een vrouw voor wie geen werk teveel is.

Mijn vrouw komt uit Madagscar en had daar dezelfde huishoudster al.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...