Ga naar inhoud


Met de boot van Dubai naar Iran. Iemand hier ervaring mee?


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

DRS Ijzerbout in welke emiraat woon je ? En in welke emiraat heb jij je zaak ?

 

Is het leven nog steeds relax als je de weg weet ?

 

Een van de leuken dingen vond ik dat je midden in een woestijn in eens een benzine station heb staan met 10- 16 pompen en dat een blikje coca cola dan maar 1 Dihram ( € 0,20) kostte. Ipv van zo'n € 2 in nederland aan de pomp.

Dat je midden in de nacht bv tandpasta nodig hebt, je gewoon zo indieer belt en dat hij het kwam bezorgen voor minder dan een Dihram.

Je terrein auto ( 100 liter) volgooien met benzinne voor zo'n 16 euro .

aangepast door alie kebab
Link naar reactie
Delen op andere sites


We wonen in Dubai en daar is ook onze zaak. Een beauty salon voor vrouwen.

Tja..is Dubai zo fantastich? De wegvoering is onmogelijk..je rijdt kilometers en je komt geen moer verder door die stompzinnige wegvoering. De taxichauffeurs rijden als volkomen idioten. Ik heb er altijd ruzie mee.

Lekker in het Marina buitenzitten op een terras is nu onmogelijk door de grote hitte en een glaasje wijn of biertje bij het eten, ho maar. Overdag is het ver over de 40°C en ´s avonds koelt het af naar ca 35°C.

We hebben voor Dubai gekozen omdat het precies op de helft ligt tussen Franfurt (mijn woonplaats) en Madagascar. Zodat het voor mij niet al te ver is en nog enigzins betaalbaar en ook voor mijn vrouw als zij of wij naar Madagascar willen.

En inderdaad, we laten praktisch alle boodschappen aan huis bezorgen of gaan op vrijdag, dat is daar de zaterdag inkopen bij Carrefour in the Mall of de Emirates. dat is maar 5 minuten met de auto bij ons vandaan. De prijzen vallen wel mee. Alleen mis ik verse melk. Daar is alleen melkpoeder te krijgen en dat wijger ik te drinken.

Ja, in de woestijn kom ik nooit, daar heb ik niks te zoeken en inderdaad, de benzine is er spotgoedkoop.

Voor toeristen is het daar wel aardig alhoewel ik niet begrijp wat ze daar in die hitte zoeken, maar als je daar woont en werkt is het heel anders. Ik vlieg iedere maand op en neer of mijn vrouw komt naar Duitsland. Zodat we ons regelmatig zien.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ DRS IJzerbout

Mijn ervaring met UAE komt uit 2006 en ik weet niet hoeveel er nu veranderd is. Behalve dat de economie een deuk heeft opgelopen.

 

Niet alleen de taxi's rijden als gekken, bijna alle Arabieren en Indiërs.

vb een afslag neem je echt op het laatste moment, liefst nog iets verder.

Mijn ervaring is als je in een grootte 4x4 rijd waar ook die rijke Arabieren in rond rijden dat je meer respect krijgt in het verkeer.

Ook vond ik het soms wel handig om delen van wegen af te snijden, gewoon halverwege de snelweg de woestijn door naar een andere snelweg.

 

In Ajman was het zo dat je makkelijker alcohol kan krijgen in een restaurant. Men was toen der tijd minder streng dan andere emiraten.

Je had ook in Ajman een "hole in de wall" een plek waar alleen westerlingen legaal alcohol konde kopen.

Maar dan ook echt alles, meer keus dan bij een Gall en Gall.

Dat was ergens op het industrieterrein bij de binnenlandse haven gebied.

Je reed het terrein op en stopte bij een raampje en bestelde daar wat je maar wou hebben. En niet duur !!

 

Ook had je in Ajman winkels voor Aziaten waar je in een ruimte die verboden was voor moslims varkensvlees kon kopen. Zelfs een keertje “Nederlandse”shoarma gemaakt met kruiden vanuit Nederland.

De meeste dingen die je mist vanuit Nederland is op een van der manier zelf te maken, bv kroketten of knoflooksaus zoals in Nederland.

"Nederlands" brood uit een broodbakmachine.

 

Verse melk kon ik daar ook gewoon krijgen, wel moeilijk en duurder dan in Nederland.

Ik mixte vaak lang houdbare koeienmelk met een beetje Camel melk, Camel melk is gemakkelijker te krijgen.

Zeker bij de Carrefour.

 

Zelf vond ik het in Ajman ( nog geen ½ uur van centrum Dubai) alles relaxter minder druk, huizen huren waren daar lager in verhouding en de 2 winkelcentrums daar vond ik prettiger.

In de zomer is het gewoon extreme warm, maar als je levensstijl aanpast is het wel te doen.

Niet de ruimtes koelen tot 20 graden maar tot 25 a 30 graden. Dan is de overgang naar buiten niet steeds zo groot. En je lichaam gaat de hogere temperaturen normaal vinden ( 25 – 30 graden) .

Link naar reactie
Delen op andere sites

indien topicstarter in nederland verblijft, kan topicstarter haar ook gewoon naar Nederland halen.

-Indien Mw jonger is dan 26 jaar, kan ze zo alszijnde au-pair aan de slag als je het beetje organiseert bij erkent au-pair bureau. (1 jaar visa van IND)

-Of intien topicstarter een bedrijf heeft, kan hij bij IND aangeven dat hij Mw nodig heeft voor zijn bedrijf, kan je ook dmv IND Visa aanvragen (eerst 1 jaar, daarna elke keer 5 jaar tot inburgering is voltooid)

-of indien topicstarter met haar relatie wilt aangaan, en dit ook echt aan kan tonen. Dan kan je partnerschap visa aanvragen (eerst 1 jaar, daarna 5 jaar, tot inburgering voltooid is).

Uiteraard is door de vele importbruiden deze regelgeving dusdanig misbruikt (lees geimporteerde personen doen niet mee aan de maatschappij(concreet gezien betaald geen belasting dmv bv salaris, leert normen en waarden of taal niet, is desgeinterreseerd, en andere veel in nieuws geziende discussiepunten, en trekken wel uitkering) dat er tegenwoordig aardig wat onkosten aan zitten. 1e jaar dacht 800 a 900 euro + 5 ruggen garant staan, daarna nog eens dacht 300 euro.

Beste is even kijken op website IND, via formulieren downloaden -omdat regelgeving regelmatig op jaarbasis verandert- kan je navigeren naar jou voorkeur/situatie en op betreffende vraagstellingen op formulier achterhalen wat je allemaal nodig hebt. Als je dit alles correct doet, is de IND lang niet zo naar als velen zeggen. gewoon eerlijk zijn.

 

Het wordt bijna onmogelijk gemaakt om te werken voor een partner! De termijnen zijn zodanig dat je partner alleen thuis kan zitten.

Tenminste, als je geen illegaal werk doen, omdat anders je verblijfsvergunning op de tocht kan komen te staan.

Er wordt langs elkaar heen gewerkt. De kosten tegenwoordig: 1250 euro voor een (tijdelijke) verblijfsvergunning MVV.

Nog eens 300 euro om een stempeltje te haen bij de IND. Maar, nog steeds mag er niet worden gewerkt!

Mijn partner is hooggeschoold (elektro-chemisch ingenieur). Ze studeert zich gek om het Nederlands machtig te worden.

Heeft uiteraard buitenlands examen gedaan, maar ze mag nog steeds niet werken!

O ja, ze gebruikt geen uitkering! Zou trouwens onmogelijk zijn.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Als je in Dubai of een ander Emiraat wilt werken dan kun je beter een werkgever zoeken die je graag wilt hebben en die betaalt dan alles. En je hebt een goed belastingvrij salaris. Maar zodra je je job verliest, ist het exit.

Of je begin een eigen zaak. Dat doe je dan in de Freezone. Er zijn er verschillende. Zo hebben wij dat gedaan. Wil je het buiten de Freezone doen, dan moet je een contract aan gaan met een partner (local) die 51% van de zaak in handen heeft. Dus dat zou ik nooit doen. Daarom zijn de locals UAE inwoners allemaal zo rijk en rijden in die vette auto´s rond. Als je zaak failliet gaat dan ga je de gevangenis in. Daarom zijn er zoveel "runners". Die rijden met hun auto naar de luchthaven, laten hem daar staan met de sleutels erin en nemen de eerste de beste vlucht uit de UAE en kunnen nooit meer terug.

 

http://angelashah.wordpress.com/2009/10/29/doing-a-runner-or-the-downside-of-debt-in-the-uae/

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach ik kan ook heel hard "runnen" als het moet.

Het treurige is dat er in de UAE geen wettelijke regelingen is voor het afhandelen van een bankrupty.

En dan zeggen ze dat het zo´n welvarend land is. Toeristen krijgen dat allemaal niet mee.

Er zijn nog meer van dat soort onhebbelijkheden. Als je een bekeuring krijgt voor een overtreding bijvoorbeeld, kan je je auto 7 dagen in de woestijn parkeren en na het betalen van de overtreding kun je hem weer afhalen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Ben er ook geweest, herken e.e.a. niet.

Je kan in de haven de dame in kwestie gewoon op een dhow zetten die een tochtje maakt naar Iran b.v.. Liggen er genoeg.

Moet ze wel tegen zeeziekte kunnen. voor de rest kun je met de juiste tussenpersoon ook andere zaken regelen.

Juiste locals zijn onontbeerlijk. Als werknemer ben je best goed beschermd. Labor law number one is een goede.

 

Snap trouwens het hele verhaal niet. Krijgt ze geen vakantie met normale inreis terug?

Drink je wel eens thee bij de juiste officials (via introductie)? Ze staan ook erg op de gastvrijheidsclausule uit de Koran.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat hij met de gastvrijheidsclausule عيد الأضحى,Eid al-Adha bedoeld ofwel het slachtfeest ter nagedachtenis van Ibrahim (Abraham).

Waarbij een offerdier verdeeld wordt onder de armen, buren en familieleden.

Ik heb dit feest in Marokko meegemaakt en dan is men in de dorpen heel erg gastvrij.

Voor de insiders in 2013 valt dit feest op 15 oktober

aangepast door leo1949

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...