Ga naar inhoud


Aanschaf mobiele airco


Psychosammie

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Bij een splitunit vallen de afmeting van die gaten wel mee.

Een netkabel, besturingskabel en 2 koperen leidingen.

 

Maar wanneer het niet je eigen huis is en de eigenaar geeft geen toestemming heb je geen keuze.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Tuurlijk heb je gelijk, maar als de eigenaar van het huis het niet op prijs stelt dat je vrij forse gaten in de buitenmuur boort......

Als diezelfde eigenaar dan ook het verschil even bijpast aan stroomverbruik na een jaar want dat kan aardig oplopen.

Die gaten zijn vaak niet het probleem wel de buitenunit de geluiden die hij maakt en het condenswater.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Condenswater bij de buiten unit?

Je bedoelt zeker bij de binnenunit.

 

Tegenwoordig hebben de binnen units een pompje zodat er altijd wel een manier is om het kleine slangetje op een afvoer aan te sluiten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...

Die slang is bedoeld om de warme lucht naar buiten af te voeren.

Wanneer je dit door een openstaand raam doet, komt er per kerende post meteen weer warmte naar binnen.

Zelfs wanneer je die slang een eigen uitstroom opening naar buiten geeft zal door de onderdruk in je kamer er via kieren toch weer warme lucht naar binnen gezogen worden.

 

 

Ik heb dit opgelost door op het aanzuigpunt van de condensor ook een slang te zetten die naar buiten wordt geleid. Dus niet zoals gebruikelijk één slang naar buiten maar twee.

Geen onderduk meer in de kamer, rendement gaat zeker 30% omhoog op deze manier.

Uiteraard wel er voor zorgen dat de openingen van beide slangen buiten niet te dicht bij elkaar zitten, anders krijgt de condensor te warme lucht binnen.

 

Ik heb nooit begrepen waarom een mobiele airco niet standaard op deze manier - met twee slangen - wordt uitgevoerd. Of er moeten modellen zijn die dit wel hebben?

aangepast door Apple740
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Bij ons zijn de tropische temperaturen in de slaapkamer weer bereik. 's Avonds een mooie 30 graden.

 

Ik overweeg dus de aanschaf van een kleine verplaatsbare airco. Overdag in de huiskamer te gebruiken en 's avonds in de slaapkamer. Nu zie ik bij de info van die apparaten soms vermeld staan dat er een afvoerslang aan vast zit.

 

Hebben ze dat allemaal?

Wat moet ik met die slang? Uit het raam hangen?

 

Tips voor een goed apparaat?

 

Thnx

Goede mobiele airco's bestaan niet en stil al helemaal niet. Niet geschikt voor de slaapkamer.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik MOET elke nacht met de airconditioning aan, slapen en ik kan alleen maar zeggen dat ik door een hel ga. Ook overdag word ik helemaal gek van dat gezoem.

Zonder aircondtioning is het hier binnen de korste tijd (dag of nacht) ondragelijk heet.

Dus als ik weer in W.Europa ben dan is voor mij het woord airconditioning een scheldwoord.

 

Rotkrengen zijn het!

Ik zeg alleen maar Daikin. Heel erg stil en heel erg goed. In de nachtstand nauwelijks hoorbaar.

 

Kost een paar centen, maar in mijn geval heeft een handelaar van illegale Dreambox clones hem volledig betaald, dus de kosten vielen erg mee :D

 

Wij zitten er dus koeltjes bij ;)

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg alleen maar Daikin. Heel erg stil en heel erg goed. In de nachtstand nauwelijks hoorbaar.

 

Kost een paar centen, maar in mijn geval heeft een handelaar van illegale Dreambox clones hem volledig betaald, dus de kosten vielen erg mee :D

 

Wij zitten er dus koeltjes bij ;)

 

Mvg,

 

Michel

Hmmmm. Als ik jou was zou ik nu even naar marktplaats gaan. Kun je er zeker nog een stuk of 30 bij sprokkelen :D

 

Je weet wel zeker dat die Daikin geen clone is :eek:

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat weet ik zeker. Daar is de kwaliteit te goed voor. Die illegale handelaar heeft m alleen betaald, niet geplaatst ;) de rest van zijn €12.706,00 schadevergoeding ging naar de advocaat, deurwaarder, proefaankopen enz.

 

Gelukkig is die illegale handel al jaren mijn zorg niet meer. Daarom durven ze nu ook weer denk ik.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmmm. Als ik jou was zou ik nu even naar marktplaats gaan. Kun je er zeker nog een stuk of 30 bij sprokkelen :D

 

Je weet wel zeker dat die Daikin geen clone is :eek:

 

Denk het niet ...

Dit topic is al een jaar oud en intussen is voor Michel geen belang meer bij de Dreambox.

Het clone gebeuren is nu de zorg van iemand anders .. ;)

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk het niet ...

Dit topic is al een jaar oud en intussen is voor Michel geen belang meer bij de Dreambox.

Het clone gebeuren is nu de zorg van iemand anders .. ;)

Ik heb het gezien dat Michel geen belang meer heeft. Kijk maar in het 2e hands hoekje.

 

Over die zorg over het  clone gebeuren heb ik ernstige twijfels.

 

Nu weer ontopic?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een mobiele airco is inderdaad niets waard... op zijn best kan je het een veredelde ventilator noemen.

Ik heb boven in de slaapkamer en beneden in de kamer een airco... die van beneden is meer dan 21 jaar oud, en zou eens vervangen moeten worden. Het stroomverbruik is ontzettend hoog... Destijds kon je die dingen nog makkelijk zelf plaatsen. Ze verkochten ook voorgevulde leidingen, waardoor je niets vacuum hoefde te trekken etc... maar dat is er blijkbaar uit, en nu betaal je evenveel of meer aan de installateur dan aan het toestel zelf. De airco beneden is een "Delchi", een clone van een Carrier. Prima apparaat, alleen dat verbruik 3.4 Kw, en hij levert mat minder koele lucht de afgelopen 2 jaar... waarschijnlijk heb je altijd wel een klein gas verlies.

Er zit nog het 'oude' freongas in, want je eigenlijk niet meer mag hebben... maar om deze nog eens te laten bijvullen is niet meer economisch verantwoord denk ik.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier sinds een tijdje ook een split-unit airco op een slaapkamer in een huis met plat dak. Het werkt uitstekend (koelt zelfs beneden af)  als die aanstaat maar zodra je 'm s'nachts uitzet is de temperatuur binnen 2 uur weer net zo hoog als die eerder was.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bij de slaapkamer alleen schuin dak. Op zolder aan beide kanten schuin dak. En ik woon ook in een rijtje. Waar kun je dan nog een buitenunit plaatsen?

Ik heb wel zo'n systeempje gezien wat in het dak van een dakkapel past. Dan heb je daar 2 roostertjes zitten. Lupitair heet het.

Iemand ervaring hiermee?

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...