Ga naar inhoud


Aanschaf mobiele airco


Psychosammie

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Ik blijf er bij dat je jouw geld nog beter aan een staatslot uit kunt geven dan het te besteden aan een mobiele arico. Het rendement is waardeloos, je energierekening torenhoog en op de slaapkamer gebruiken heeft totaal geen zin want aanzetten voordat je gaat slapen houd de warmte en de hoge luchtvochtigheid niet uit je kamer, hij moet juist (zachtjes) aan staan als je slaapt.

 

Alleen door de besparing op je energierekening heb je de meerprijs van een redelijke splitunit er binnen 2 jaar al uit.

 

Beter een jaartje hitte doorstaan en door sparen voor een splitunit dus, dat uiteraard niet per se een dure Daikin hoeft te zijn, maar ook een ander redelijk merk kan zijn. Die Chinese dingen uit de supermarkt kan je beter niet kopen want de lagers in zo'n ding zijn echt niet bestand tegen meer dan 1 a 2 jaar middelmatig gebruik. Daarna gaat het ding steeds meer herrie maken tegen minder rendement. Koop dan liever een Koreaan zoals Samsung of LG, dan zit je mooi in het middensegment.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hiermee ontzeg je mensen, die geen nagels hebben om op hun kont te krabben,

enige vorm van koeling, beetje bitter.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat wat betreft het 'oude' freongas niet meer kan bijgevuld worden na 2014 had ik ook al ergens gehoord... maar gezien het hoge verbruik van de oude airco denk ik dat het voordeliger is om mijn 21 jaar oude airco te laten vervangen door een nieuwe, zuinigere...  een Chinese is voor de woonkamer geen optie, omdat ik hem inderdaad relatief vaak heb aanstaan... het moet dus een goede zijn.

Dat "onderhoud" waar een paar postings eerder over gesproken werd, heeft volgens mij totaal geen zin. Dat is geld weggooien. Ik laat mijn airco's nooit onderhouden... de ene doet het dus 21 jaar foutloos, en de andere nu al 8. Het enige wat je zo nu en dan moet doen is even het stof uit het filter halen... maar verder heb je geen onderhoud nodig!  Ik zou niet weten wat die monteurs dan zouden doen...

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij het nieuwere gas kan via de koppelingen elk jaar een klein beetje van het gas "weglekken". Dat merk je op de warmste dag van het jaar waarna je achter aan mag sluiten voor het onderhoud.

Verder worden de lamellen van de condensor langzaam vuil van de stofdeeltjes die erdoor heen circuleren, wat wederom op warme dagen tot hoge druk storingen en uitval leidt.

Dat schoonmaken van de buitenunit kan je eventueel ook zelf doen, maar voorzichtigheid is geboden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er gas weglekt lijkt het me toch dat er iets niet goed is met de koppeling? na jaren zal er waarschijnlijk wel wat drukverlies zijn... maar in principe lijkt me dat sterk dat het zo veel is dat je het gaat merken in de productie van kou of warmte.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Men stelt, dat tijdens de periode dat de A/C unit niet wordt gebruikt, de dichtingen in de koppelingen kunnen indrogen en dat daardoor gas kan weglekken.

In je auro wordt daarom geadviseerd, ook in de winter de A/C unit af en toe in te schakelen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de auto is de airco nooit uit bij mij, tenzij de buitentemperatuur lager dan -35 wordt... dan kan de verwarming het niet goed bijbenen...

Waarschijnlijk is dat de reden dat de airco in mijn vorige auto het ook 13 jaar heeft volgehouden zonder enige vorm van onderhoud of bijvulling...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Bij het nieuwere gas kan via de koppelingen elk jaar een klein beetje van het gas "weglekken". Dat merk je op de warmste dag van het jaar waarna je achter aan mag sluiten voor het onderhoud.

Verder worden de lamellen van de condensor langzaam vuil van de stofdeeltjes die erdoor heen circuleren, wat wederom op warme dagen tot hoge druk storingen en uitval leidt.

Dat schoonmaken van de buitenunit kan je eventueel ook zelf doen, maar voorzichtigheid is geboden.

 

Hoe doe jij dat onderhoud zelf dan?

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Alleen het schoonhouden van de lamellen van de condensor buiten unit, door het stof met perslucht eruit te blazen.

Het eventueel navullen doet de leverancier.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...