Ga naar inhoud


wie gebruikt meer dan één gsm nummer (toestel).


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

vanwege dat het een beetje komkommertijd is in nieuws e.d.,heb ik maar een bericht getypt op een hopelijk juist forum,met de volgende vraag:

wie gebruikt meer dan één gsm nummer?

ik heb het over de gewone mens,niet over vertegenwoordigers zakenmensen e.d.,maar over een eenvoudige werkmens in fabriek of zo?

wie is buiten de werkuren niet graag gestoord door zijn collega's chef baas e.d.?

voor jij je mening post,verwacht je het waarschijnlijk ook van mij.

ik gebruik 2 nummers,één voor alle dagen,en één voor de zondags eventueel ook de zaterdag.enkel dit ene nummer is gekend bij mijn broers en meldkamer.

wie vindt het nu niet erg,een dag zonder gsm door te brengen?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heel verstandig .... enige jaren geleden had ik standby-diensten van 24 uur .. maar werd ook gebeld buiten mijn standby dagen op de meest idiote uren van de dag en nacht.

Heb toen een 2e gsm genomen en de "zakelijke" gsm buiten mijn werkuren afgesloten. Nu is het iets makkelijker en kan je een double-sim toestel kopen

Mabo schotel 1,80 mtr op Astra1, Hotbird en Astra3

Link naar reactie
Delen op andere sites

...................wie vindt het nu niet erg,een dag zonder gsm door te brengen? ................

 

Nou ik NIET !! Enige tijd geleden,ik zeg met opzet niet vroeger........., had je ook geen gsm. Was het leven anders ? miste je wat ? Hou op man !! Zo'n ding is inderdaad gemakkelijk, maar een dag niet zonder kunnen ? ga naar de dokter !!

Sorry wordt hier een beetje **** over. (en 2 nummers is al hellemaal !)

aangepast door ronaldsl
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 nummers kan ook voordelig zijn als je met de ene bv gratis onbeperkt naar vaste lijnen kan bellen en met de andere bv gratis sms'en.

 

Ik heb een gsm van het werk, maar daar zou veel sms'en me te duur uitkomen.

Ik heb een tweede gsm waarmee ik erg goedkoop kan sms'en.

 

Voor de rest : ik kan beide gsm's best missen. Soms leg ik ze allebei in een kast als ik thuis ben.. op STIL. Meestal kijk ik 's avonds dan wel eens om te zien wie me gebeld heeft.

Ik heb bewust geen voicemail op beide nummers. Wie me echt nodig heeft zal wel eens terugbellen. Ik haat die voicemail !

 

Maar als ik me nog maar twintig seconden verveel zit ik wel met een toestel op internet mijn mail na te kijken, mijn banksaldo, het weerbericht, het nieuws, etc.

Kwestie van me op een aangename manier bezig te houden tijdens slappe momenten.

aangepast door haelewyn
Link naar reactie
Delen op andere sites

...................wie vindt het nu niet erg,een dag zonder gsm door te brengen? ................

 

Nou ik NIET !! Enige tijd geleden,ik zeg met opzet niet vroeger........., had je ook geen gsm. Was het leven anders ? miste je wat ? Hou op man !! Zo'n ding is inderdaad gemakkelijk, maar een dag niet zonder kunnen ? ga naar de dokter !!

Sorry wordt hier een beetje **** over. (en 2 nummers is al hellemaal !)

 

Helemaal mee eens, een dag onbereikbaar zijn is echt niet onoverkomelijk, als er echt iets aan de hand is weet men mij best wel te vinden .

compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ge-OH van wel of niet bereikbaar zijn.

Ik WIL gewoon bereikbaar zijn. Ik heb 2 Blackberry´s. Eén met een Duits nummer en één met een UAE nummer. En ze zijn beide dagelijks in gebruik. Mijn meeste kontakten weten waar ik ben en gebruiken het juiste nummer.

Ben ik in de UAE dan gebruik ik dat nummer en het is heel goedkoop om naar mijn vrouw en andere UAE kontakten te bellen of te sms-en.

Verder wordt het gsm netwerk voor nog veel meer andere dingen gebruikt in de UAE, bijvoorbeeld aan het einde van de maand krijg ik een sms van de DEWA. Die dan meedelen hoe hoog de water en stroomrekening is die ik dan direct online kan betalen. Of als je ergens te hard rijdt krijg je ook een sms met de boete meegedeeld. En nog veel meer van die dingen.

als ik naar Amerika ga heb ik ook nog een USA SIM in mijn bagage bij me.

Mijn vrouw heeft 4 nummers!!! 2 UAE nummers, een Duits nummer en een Madagascar nummer. Uitsluitend om de kosten zo laag mogelijk te houden en zo ekonomisch mogelijk te telefoneren. Ze heeft 2 van die dual SIM telefoontjes. Die is nog beter op de hoogte dan ik. (meestal :grin: )

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

...................wie vindt het nu niet erg,een dag zonder gsm door te brengen? ................

 

Nou ik NIET !! Enige tijd geleden,ik zeg met opzet niet vroeger........., had je ook geen gsm. Was het leven anders ? miste je wat ? Hou op man !! Zo'n ding is inderdaad gemakkelijk, maar een dag niet zonder kunnen ? ga naar de dokter !!

Sorry wordt hier een beetje **** over. (en 2 nummers is al hellemaal !)

+ 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Toch kan ik het me goed voorstellen. Aangezien roaming nog steeds betekent dat je de hoofdprijs betaalt snap ik best dat mensen meerdere nummers hebben en meerdere telefoons. Het is gewoon heel handig om altijd bereikbaar te zijn, maar soms ook niet, en daarom kan je altijd besluiten het gesprek niet aan te nemen en dan laten ze maar een voicemail achter als het belangrijk is. Vaak laat meen geen voicemail achter, dus was het ook niet belangrijk.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 3 nummers... 1 Zweeds nummer in een nokia E51. Dan een dual sim phone (Nokia X2-02) met daarin een Nederlands T-mobile nummer en een Duits Congstar nummer... Handig. Op die manier kan je altijd het voordeligste terief kiezen... vb als je vanuit NL naar een buitenlands nummer mobiel moet bellen of sms'en, doe je dat beter met een buitenlandse simkaart... dat scheelt ontzettend veel geld.

Ik heb ook nog een internationale sim, die geen roaming kosten kent voor ontvangen gesprekken... het is helaas wel een nummer in Estland, en dat is de afgelopen jaren fors duurder geworden om te bellen. Ook is het prijsverschil om "uit" te bellen verkleind... voordeel is wel met de internationale sim, als je in Zuid Afrika oid bent. Daar ontvang je ook gratis je inkomende gesprekken, en uitbellen naar europa is betaalbaar.

 

Ik schakel overigens atijd de voicemail UIT! Ik vind voicemail slecht, want dan miet IK betalen om af te luisteren wat er gezegd is, en de beller heeft kosten als ik er niet ben, maar toch verbinding krijgt na x belletjes... dat betekent dan meestal een hele minuut afrekenen.

Dus ik zet standaard altijd alle voicemails uit... ik zie wel wie er gebeld heeft, en als ze me willen bereiken, bellen ze nog maar eens een keer! Zolang ik niet opneem is het gratis!

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vlieg veel en dan is het heel makkelijk om de boardingcard op één van mijn Blackberry´s per email te sturen als ik online incheck. Dan krijg je zo´n blokjesbarcode gestuurd. Op de luchthaven leg ik de BB op de scanner...en doorlopen maar.

Geen papieren rompslomp..voor mij is dat ideaal.

Als apps gebruik ik veel: "Opodo", "checkmytrip", "The weather network", "Deutsche Bahn", "WhatsApp", "Tageschau24", "LinkedIn" en het meeste wel "TuneIn" voor al mijn favoriete radiozenders wereldwijd. "TuneIn" loopt synchroon op mijn laptop, dan zijn mijn favorieten altijd hetzelfde op de BB en mijn laptop.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...