Malisat Geplaatst: 26 juli 2012 Geplaatst: 26 juli 2012 Hallo, Na het installeren van de nieuwe FW update v.1.10.57 heb ik nog steeds geluidsfouten,t.w. onderbrekingen in het geluid v.d. div. HD zenders,vooral de Ned. en Duitse zenders,die uitzenden in Dolby/Digital 3/21. Wanneer ik in het menu,UI instellingen,Dolby en Dolby default uitzet (ik heb ook combinatie,s hierin uitgeprobeerd) is de onderbreking wel minder hinderlijk, maar dat komt alleen omdat mijn Dolby-AV reciever de Dolby processor niet hoeft te schakelen, maar de geluids onderbreking is er nog wel, dat is hoorbaar. Trouwens, waar heb ik een complete Dolby 5.1 audio home installatie voor als in de Rebox Dolby is uitgeschakeld? Ook de radio-zenders,welke zender dan ook,hebben last van geluidsonderbrekingen,dat zijn geen Dolby zenders,het gaat m.i. dan ook gewoon om onderbrekingen in de audio-signaalstroom v.d. TV cq Radio zenders. Dit probleem speelt trouwens al jaren,sinds ik mijn Philips DSR 7005 met,jawel Dolby 5.1 processor,heb moeten vervangen voor een HD ontvanger.Die had geen last van beeld (nog SD) en geluidsfouten,terwijl de Duitse TV zenders al in DolbyD 3/21 uitzonden en ook voor het beeld met een veel grotere bitrate wat het beeld zichtbaar mooier maakte. Wie herkent deze fouten? Ik heb uitgebreid mijn audio reciever,en LCD TV uitgetest met mijn Blu-Ray player,met muziek en films in HD 1080p en Dolby-D 5.1 of in DTS. Perfect in beeld en geluid. De UI instellingen moeten wel in Dolby aan staan en natuurlijk gebruik maken van een Dolby reciever. Het geluid alleen via mijn TV geeft geen problemen,maar dat is dan ook gewoon stereo. Ik hoor,lees,het wel. Gr. Malisat. Hjm.W. MLS
MACKerMD Geplaatst: 29 juli 2012 Geplaatst: 29 juli 2012 Ik deel je frustratie. Dus ja, ik herken het maar al te goed. Ik ben redelijk audiofiel als het gaat om audio en ik erger me dood aan de glitches/onderbrekingen/gaps in de audio om de haverklap dat klinkt alsof er balnko bits door de stream zitten die de streamlengte opvullen om maar aan de tijdscode te voldoen. Wat uiteraard creemd is als het beeld prima loopt op een -veel- hogere bitrate. Het maakt niet uit qua signaalsterkte want ik heb dit ook op channel4-hd waar ik 99% binnenkrijg. Als de box een tijdje aan heeft gestaan onstaan de problemen en het is te zot voor woorden dat de enige remedie is -je moet je rebox herstarten- ... tuurlijk ik ga elke keer midden in een concert lekker rebooten, daar zit ik echt op te wachten. Als je een opname maakt van zoiets, is de opname daarentegen wel ok en klinkt de opname [na bijv. edit op pc] wel gewoon constant. Er gaat dus IN die ReBOX nog altijd wat mix met dit audioprobleem. Dit gebeurd zowel op de FTA, FTV als de PayTV kanalen. En niet alleen bij Dolby uitzendingen, ook bij MPEG audio gebeurd het haperen. [ik zal het over de problemen die ik nog altijd ondervind met FEC2/3 8PSK op 12129 transponder op de 23.5 nog maar niet hebben, want dan is't niet alleen de audio maar vooral het beeld dat blijft glitchen.] ... ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.542x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100AW - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45
Audioniek Geplaatst: 29 juli 2012 Geplaatst: 29 juli 2012 @Malisat: Op de TV over HDMI is het goed, op de AV-receiver over een optisch kabeltje niet. De Rebox krijgt de downmix naar stereo en overdracht over HDMI dus wel voor elkaar, maar de eenvoudiger overdracht van AC3 S/PDIF over optisch niet? Dat is niet waarschijnlijk, omdat de downmix na de decodering van het complete AC3 5.1 komt, en bovendien de Duitse zenders die in AC3 2.0 uitzenden er op de AV-receiver ook last van hebben. Ik kom dan ook tot de conclusie dat er in de Rebox niets mis gaat, en dat het mogelijk in het optische pad naar de AV-reciever zit. Probeer eens een ander optisch kabeltje. Veel goedkope optische kabels geleiden het licht slecht, of zijn op de uiteinden slordig afgewerkt met strooilicht als gevolg. @MackerMD: Ik herken jou probleem helemaal niet. Ik heb vier Reboxen in gebruik (3xRE-8000, 1xRE-9000) en hoor nooit een hik op welke zender dan ook, noch over HDMI, noch over optisch uit. Groeten, Audioniek. 2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000 Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd) SAB Unix Triple HD (eigen E2image) Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor
Malisat Geplaatst: 29 juli 2012 Auteur Geplaatst: 29 juli 2012 Met dank voor de reacties,de fout komt dus niet alleen bij mij voor.Ben er al lang over bezig maar,je weet wel,het kastje en de muur.Ze wijzen allemaal naar elkaar. Met MACKerMD kan ik helemaal meevoelen.Ik weet wat je bedoeld. Opvallend is zelfs dat div.TV zenders die dit probleem niet hadden er ook steeds meer last van krijgen.Ook bij opgenomen progr.hoor ik de fout. Bij radio komt het zeer onregelmatig voor,soms uren niet,dan weer regelmatig wel, de ene zender meer dan andere.Bij TV kan ik de de klok er soms bij houden wanneer het geluid onderbreekt. Audioniek, ik heb de sat.reciever met HDMI direct op de TV aangesloten en dan het geluid via digitaal coax uit naar mijn audio reciever coax in.Daarnaast heb ik om zonder TV aan naar de radio te kunnen luisteren de audioreciever ook een optisch kabeltje aangesloten. Bij beide audio ingangen hoor ik de geluidsfouten.Kan ook zo vergelijken. Gr. Malisat MLS
Malisat Geplaatst: 2 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 2 augustus 2012 Hallo,ik heb nog een aanvulling wat betreft de geluidsonderbrekingen bij radio ontvangst. Wanneer ik de rebox alleen in stand-by uit zet,valt het op dat de onderbrekingen in de loop v.d.tijd,(uren/dagen),steeds minder op treden. Soms valt het niet meer op zo weinig onderbrekingen er nog zijn. Echter, wanneer ik de deep-sleep stand moet gebruiken,of een data-recet doe i.v.m. het niet willen verwijderen/verplaatsen van bestanden op de HDD, dan worden de onderbrekingen toch weer talrijker om daarna dan weer minder te worden enz. Om dat te ondervangen schakel ik de schakelaar achterop uit,(na het app. eerst in gewoon stand-by te hebben uit gezet),wacht een paar minuten en de boel draait weer zonder dat de onderbrekingen weer meer zijn geworden. Dit moet ik overgens toch wel vaker doen omdat mijn rebox nog een raar foutje heeft. Het gebeurt maar al te vaak dat wanneer ik naar b.v.een Duitse radiozender luister en na een zekere tijd een Ned.zender kies radio 1 b.v. de rebox vastloopt en alleen de hoofdschakelaar uitkomst biedt!!! Is er misschien een relatie tussen deze 2 fouten? Mag ik dit zo even melden,of moet ik daar weer een nieuw topic voor op zetten? Gr. Malisat. MLS
Audioniek Geplaatst: 2 augustus 2012 Geplaatst: 2 augustus 2012 Jouw laatste bericht spreekt zichzelf eigenlijk tegen. Het helpt om de ontvanger geheel uit te schakelen, maar het gebruik van deep-sleep doet het probleem terugkeren. Het merkwaardige is dat het verschil tussen deep sleep en uit met de netschakelaar achterop miniem is: in beide gevallen is het moederbord geheel spanningsloos en start het koud op (LOADER 1.XX, RUN..., START 1, HDD CHECK, enzovoort) bij inschakelen. Het lijkt er eerder op dat de ontvanger inmiddels niet zo heel schoon meer is. Installeer de de laatste versie firmware die je vertrouwt nog eens, met vooraf én achteraf een fabrieksreset. Na de update geen instellingen, en ook geen zenderlijst terugzetten, maar deze weer met de hand invoeren. Mijn vier Reboxen gaan tenminste eens per dag in deep-sleep; ik heb nooit geluidsonderbrekingen. Groeten, Audioniek. 2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000 Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd) SAB Unix Triple HD (eigen E2image) Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor
Malisat Geplaatst: 5 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 5 augustus 2012 (aangepast) Audioniek, dank voor je inbreng. Jammer genoeg heb ik al deze handelingen wel vaker uitgevoerd,ook op advies van Dhr.v.Leeuwen van Rebox Haarlem waar ik al langer kontakt mee heb. Hij vertelde ook al eens dat de data service reset voldoende is om het app. op te schonen i.p.v.de fabrieksreset. Hij stelde ook dat een regelmatige fastscan nodig is om de eventuele veranderingen door Can.Digital uitgevoerd, bij te blijven. Dat doe ik dan ook. Je zegt ook geen zenderlijst terug te zetten, maar deze weer met de hand invoeren.Wat bedoel je hiermee? Of hebben we het beiden wel over de HD fastscan? Verder nog vermelden dat mijn broer dezelfde Rebox 9000 heeft met dezelfde problemen. Overgens,de laatste dagen zijn er nauwelijks geluids onderbrekingen bij radio. De HD zenders blijven wel regelmatig geluids onderbrekingen hebben. Ik zet het app. gewoon in stand-by uit,behalve als het flink onweert,dan zet ik de hoofdschak.ook uit en daarna de hele installatie van het lichtnet. Wat mij ook is opgevallen dat de Duitse HD en SD zenders ook dezelfde geluidsfout hebben wat in het verleden niet was. Overgens wordt er ook door Duitse Sat.gebruikers nogal geklaagd, hierover, sinds de ARD en de ZDF diverse wijzigingen hebben doorgevoerd. Ook daar wijst men naar "elkaar" tewijl er niets wordt opgelost. Het is mij opgevallen dat het geluid bij deze zenders veel minder dynamiek heeft,en het laag maar slapjes klingt.Dat klonk voor de wijzigingen wel beter,ook in Dolby Prologic twee. Hier doen de NOS en de Belgen het weer beter. Je hebt 3x Rebox RE-8000,ik heb het over de 9000. Zit daar het verschil? Tot zover,gr.Malisat. 5 augustus 2012 aangepast door Malisat MLS
jojobuitenzorg Geplaatst: 5 augustus 2012 Geplaatst: 5 augustus 2012 (aangepast) Ik heb altijd al haperingen in de digitale uitgang gehad, ik gebruik nu alleen nog de analoge uitgang, ik ben allang blij dat het apparaat na jaren van knutselen het nu eindelijk een beetje goed doet, ik denk niet dat rebox er nog veel aan gaat doen, er zijn alweer andere recievers uitgebracht die de aandacht krijgen, en die waarschijnlijk ook weer oudbakken worden achtergelaten, dit heet commercie, het zit erop voor de verkoop praatjes, maar het gaat nooit werken.. 5 augustus 2012 aangepast door jojobuitenzorg
Audioniek Geplaatst: 5 augustus 2012 Geplaatst: 5 augustus 2012 Malisat, met Geen zenderlijst terugzetten bedoel ik na de fabrieksreset geen Fastscan en ook niet via USB terugzetten. De zenderlijst dus weer opbouwen met scans. Dat is meer werk dan de Fastscan, maar bevalt mij uiteindelijk beter. Het verschil tussen de RE-8000 en de RE-9000 is technisch gezien uiterst klein. De RE-9000 heeft ruimte voor het inbouwen van een harde schijf en om die reden een krachtiger voeding. Het moederbord en de frontprocessor van beide modellen is hetzelfde De vierde Rebox is bij mij een RE-9000 (niet in de handtekening) die ik gebruik voor testen en experimenten met Enigma2. Groeten, Audioniek. 2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000 Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd) SAB Unix Triple HD (eigen E2image) Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor
Malisat Geplaatst: 7 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 7 augustus 2012 (aangepast) Audioniek,je tip m.b.t.de zenderlijst is het overwegen waard. Overgens heb ik een ander vraagje als het even mag. Kan ik zo maar een oudere versie firmware weer terug zetten? Ik denk aan de 1.08.26 (De versie waarmee ik mijn rebox voor het eerst gebruikte, zonder al de latere problemen),of de 1.08.75, omdat ik steeds meer er over lees, ook in andere forums, b.v. (http://www.satellietforum.com/,Topic Rebox Geluidsfouten RE 9000 HDPVR), dat die versie's de ontstane fouten, die na de opeen volgende update's ontstonden, niet zouden hebben. Bedankt, en Gr.Malisat. 7 augustus 2012 aangepast door Malisat MLS
Audioniek Geplaatst: 7 augustus 2012 Geplaatst: 7 augustus 2012 Je kunt en mag altijd terug naar een lagere versie, maar fabrieksreset voor- en achteraf worden dan belangrijk. Verder vraagt het popupvenstertje of je het zeker weet dat je naar een lagere versie wilt. Groeten, Audioniek. 2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000 Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd) SAB Unix Triple HD (eigen E2image) Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor
MACKerMD Geplaatst: 19 augustus 2012 Geplaatst: 19 augustus 2012 @MackerMD: Ik herken jou probleem helemaal niet. Ik heb vier Reboxen in gebruik (3xRE-8000, 1xRE-9000) en hoor nooit een hik op welke zender dan ook, noch over HDMI, noch over optisch uit. Groeten, Audioniek. @Audioniek: Niet iedereen zet zijn box dagelijks tot meerdere keren uit. Het probleem doet zich vooral voor als er 'intern' verplaatsingen, uitlezingen, opnames, transfers gemaakt zijn en het dus lijkt er een buffer gevuld te zijn die zichzelf niet leegt waardoor er -gaps- optreden in de audio. Bij het, komt ie, uitzetten van de doos en het koud herstarten blijven de euvels -TIJDELIJK- weg, totdat er weer wat gebruikersuitvoeringen gedaan zijn en dan de euvels vanzelf weer optreden. Ik heb een HEEL GOED OOR .. en ik begrijp simpelweg NIET dat mensen dit niet horen. Als je een CD hebt die steeds een HEEEEEEEL klein stukje overslaat met -niks- en dan gewoon verdergaat en dat hoor je niet, snap ik niet waarom je CDs luistert. In dit ReBOX-geval is't daar het beste mee te vergelijken en hoe meer je doet, zonder dat de box vastloopt [zeg me nou niet dat ook DAT je nog NOOOIT is voorgekomen] onstaan er steeds meer 'haperingen' gaps, glitches, hickups, audiodrops. Met dank voor de reacties,de fout komt dus niet alleen bij mij voor.Ben er al lang over bezig maar,je weet wel,het kastje en de muur.Ze wijzen allemaal naar elkaar. Met MACKerMD kan ik helemaal meevoelen.Ik weet wat je bedoeld. Opvallend is zelfs dat div.TV zenders die dit probleem niet hadden er ook steeds meer last van krijgen.Ook bij opgenomen progr.hoor ik de fout. Bij radio komt het zeer onregelmatig voor,soms uren niet,dan weer regelmatig wel, de ene zender meer dan andere.Bij TV kan ik de de klok er soms bij houden wanneer het geluid onderbreekt. Audioniek, ik heb de sat.reciever met HDMI direct op de TV aangesloten en dan het geluid via digitaal coax uit naar mijn audio reciever coax in.Daarnaast heb ik om zonder TV aan naar de radio te kunnen luisteren de audioreciever ook een optisch kabeltje aangesloten. Bij beide audio ingangen hoor ik de geluidsfouten.Kan ook zo vergelijken. Gr. Malisat Ik deel de ervaring. Ongeacht HDMI of andere uitgangen, de haperingen blijven gewoon optreden. Een ieder die dit ontkent is of doof of 'in dienst van' Jouw laatste bericht spreekt zichzelf eigenlijk tegen. Het helpt om de ontvanger geheel uit te schakelen, maar het gebruik van deep-sleep doet het probleem terugkeren. Het merkwaardige is dat het verschil tussen deep sleep en uit met de netschakelaar achterop miniem is: in beide gevallen is het moederbord geheel spanningsloos en start het koud op (LOADER 1.XX, RUN..., START 1, HDD CHECK, enzovoort) bij inschakelen. Het lijkt er eerder op dat de ontvanger inmiddels niet zo heel schoon meer is. Installeer de de laatste versie firmware die je vertrouwt nog eens, met vooraf én achteraf een fabrieksreset. Na de update geen instellingen, en ook geen zenderlijst terugzetten, maar deze weer met de hand invoeren. Mijn vier Reboxen gaan tenminste eens per dag in deep-sleep; ik heb nooit geluidsonderbrekingen. Groeten, Audioniek. Geen wonder dat je dus geen problemen ondervind als je om de haverklap je box 'uit' [deepsleep of helemaal uit] zet. Hierdoor gaat buffertje leeg en bij het heraanzetten merk je er niks van. Het constant in herhaling vallen van fabrieksreset, geen instellingen+zenerlijst maar herinladen [scan] bij eventuele (!) vervuiling van de data op de box, is onzinnig als je dat al 80x gedaan hebt en de problemen zich gewoon blijven voordoen. Ik snap de redenering wel en is in een hoop gevallen ook behulpzaam maar het is niet -de- oplossing voor elke glitch die er optreed. Ik lees altijd je firmware reviews en wacht [soms wel 2 maanden] met updaten omdat meestal dezelde 'ellende' steeds weer optreed na een week of wat. En pas -dan- komen de reports naar boven. Maar er zijn er ook een hoop die de moed allang hebben opgegeven en niet eens de moeite meer nemen om te melden welke frustraties ze hebben met hun ReBOX. Wat ik niet begrijp, is dat als je als nickname 'AUDIOniek' hebt, je de 'AUDIO hickups/drops/skips' niet -hoort, noch ervaart. LAAT eens een van je duur betaalde reboxen RUIM EEN WEEK AAN staan. Zet 'm dus niet uit. Ga dan eens een half uurtje op MTV Live zitten, of een voetbal wedstrijd waar een constante ondertoon [van bijvoorbeeld enthousiast publiek] te horen is. Je zult dan op zeker horen wat TS (en ik) bedoelen met het haperen van geluid. Evenals wij jouw adviezen en oplossingen proberen, probeer jij ajb dit ook eens en ondervind dezelfde frustratie. Want het probleem -IS- opnieuw te genereren. Bij MIJ komt er de laatste tijd ook nog eens bij dat simultane opnames, van dezelfde transponder, van verschillende zenders veelal voor 50% onbruikbaar zijn omdat de ReBOX geen PGC wegschrijft in de data van de opname, waardoor geen enkele editor, repair-util kan 'uitmaken' wat voor blok 'raw' data hij moet verwerken... Maar dat lieve kijk'buis'kinderen is weer een ander verhaal.. en zal ik wel weer eens een keer een topic over aanmaken. Zo.. dat waren weer 10 minuten frustratie. ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.542x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100AW - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45
Audioniek Geplaatst: 20 augustus 2012 Geplaatst: 20 augustus 2012 Wat ik niet begrijp, is dat als je als nickname 'AUDIOniek' hebt, je de 'AUDIO hickups/drops/skips' niet -hoort, noch ervaart. Ik zit al 40 jaar beroepsmatig in het audio en het is mijn hoofdhobby en daarom is mijn nickname Audio gecombineerd met een verbasterd deel van mijn voornaam. En ik weet precies wat jij met glitches in het geluid bedoelt. LAAT eens een van je duur betaalde reboxen RUIM EEN WEEK AAN staan. Zet 'm dus niet uit. Ga dan eens een half uurtje op MTV Live zitten, of een voetbal wedstrijd waar een constante ondertoon [van bijvoorbeeld enthousiast publiek] te horen is. Je zult dan op zeker horen wat TS (en ik) bedoelen met het haperen van geluid. Evenals wij jouw adviezen en oplossingen proberen, probeer jij ajb dit ook eens en ondervind dezelfde frustratie. Want het probleem -IS- opnieuw te genereren. Duur betaald? Dat valt best mee. Eén RE-8000 is twee en een half jaar gelden nieuw gekocht, de anderen zijn spotgoedkope tweedehandjes die minder dan € 100,- hebben gekost. En bij het ophalen altijd een klaagzang dat die "Rotbox" nu eindelijk vertrekt. Thuisgekomen is het altijd hetzelfde liedje: - Zenderlijst is corrupt en opvallend vaak een oude CanalDigitaal Fastscanlijst; - Stokoude firmware, vaak versies die te boek staan als minder stabiel en/of teruggetrokken Even een nette firmware erin (Icecrypt V1.10.32 bevalt mij buitengewoon goed), laatste loader erin, flashcleaner eroverheen, een maagdelijke zenderlijst erin, harde schijf formatteren in FAT32 en draaien maar. Een week aan? Zonde van de energie. In mijn huishouden staat een apparaat alleen maar aan als het daadwerkelijk gebruikt wordt. En ik zie niet in waarom ik (veel?) tijd moet gaan steken in het reproduceren van een een probleem dat ik niet heb. Bovendien kan ik wel raden wat de uitkomst wordt: de glitches treden op na langer gebruik, al dan niet onderbroken door normale, niet-deepsleep standby's. Ik kan een Rebox binnen 10 minuten laten glitchen en binnen 20 minuten laten crashen: leg er maar een boek bovenop zodat hij gloeiend heet wordt. Ik voeg wel consequent één ding aan de ontvanger toe: een langzaam draaiende ventilator die het koellichaam midden op het moederbord en de gelijkrichtdiodes op de voeding aanblaast. De box blijft heerlijk dan koel en crasht minder vaak dan mijn Enigma-doos. Want dat is mijn ogen de enige makke van vrijwel alle Reboxen: slechte thermische huishouding of in normaal Nederlands: ze worden veel te heet. Dat geldt overigens voor ongeveer alle ontvangers uit het Verre Oosten, ofschoon er gunstige uitzonderingen zijn (Vu+). Bijlage: RE-8000 met centraal geplaatste ventilator èn een ingebouwde harde schijf. Glitcht nooit en crasht zelden. Echt waar. (Netsnoer is vervangen door een netingang). Groeten, Audioniek. 2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000 Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd) SAB Unix Triple HD (eigen E2image) Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor
MACKerMD Geplaatst: 21 augustus 2012 Geplaatst: 21 augustus 2012 Ik zit al 40 jaar beroepsmatig in het audio en het is mijn hoofdhobby en daarom is mijn nickname Audio gecombineerd met een verbasterd deel van mijn voornaam. En ik weet precies wat jij met glitches in het geluid bedoelt. Zijn we daar in ieder geval uit En ik wil niet suggereren dat je er geen verstand van hebt, integendeel. Duur betaald? Dat valt best mee. Eén RE-8000 is twee en een half jaar gelden nieuw gekocht, de anderen zijn spotgoedkope tweedehandjes die minder dan € 100,- hebben gekost. D'as een habbekras ja, vast van de 'vertrekkende Rotbox-gebruikers' neem ik aan dan? En bij het ophalen altijd een klaagzang dat die "Rotbox" nu eindelijk vertrekt. Thuisgekomen is het altijd hetzelfde liedje: - Zenderlijst is corrupt en opvallend vaak een oude CanalDigitaal Fastscanlijst; - Stokoude firmware, vaak versies die te boek staan als minder stabiel en/of teruggetrokken In mijn geval heb ik regelmatig de zenderlijst van bodem af aan opgebouwd en run met een vrij recentelijke [expres niet de laatste] doch originele firmware en [nog] geen Octagon versie. Even een nette firmware erin (Icecrypt V1.10.32 bevalt mij buitengewoon goed), laatste loader erin, flashcleaner eroverheen, een maagdelijke zenderlijst erin, harde schijf formatteren in FAT32 en draaien maar. Zie bovenstaande opmerking over ReBOX / Octagon / etc.. Een week aan? Zonde van de energie. In mijn huishouden staat een apparaat alleen maar aan als het daadwerkelijk gebruikt wordt. En ik zie niet in waarom ik (veel?) tijd moet gaan steken in het reproduceren van een een probleem dat ik niet heb. Omdat bij het hergenereren van dezelfde fout de omstandigheden dan vergelijkbaar dienen te zijn wil er een correcte oplossing/antwoord op komen. Toch? Bovendien kan ik wel raden wat de uitkomst wordt: de glitches treden op na langer gebruik, al dan niet onderbroken door normale, niet-deepsleep standby's. Ik kan een Rebox binnen 10 minuten laten glitchen en binnen 20 minuten laten crashen: leg er maar een boek bovenop zodat hij gloeiend heet wordt. Tja, ik kan 'm ook in een oven zetten of in de magnetron.. Gaat erom dat de problemen met audiohickups niet relaterend zijn tot hitte, maar eerder buffer. Misschien iets om na te kijken. Ik voeg wel consequent één ding aan de ontvanger toe: een langzaam draaiende ventilator die het koellichaam midden op het moederbord en de gelijkrichtdiodes op de voeding aanblaast. De box blijft heerlijk dan koel en crasht minder vaak dan mijn Enigma-doos. Want dat is mijn ogen de enige makke van vrijwel alle Reboxen: slechte thermische huishouding of in normaal Nederlands: ze worden veel te heet. Dat geldt overigens voor ongeveer alle ontvangers uit het Verre Oosten, ofschoon er gunstige uitzonderingen zijn (Vu+). Zo heb ik een lekker goedkope ventilator voor 3 euro bij zo'n winkel waar veel aktie-dingetjes te koop zijn aangeschaft en die ligt pontificaal naar beneden gericht op de box. Kost me wel een USB poortje, maar 't doosje blijft al tijden lekker koel. Dat advies had ik in den beginne al overgenomen echter ben ik niet zo van het 'catten' van me box. Dan maar via en externe optie. Werkt ook. Bijlage: RE-8000 met centraal geplaatste ventilator èn een ingebouwde harde schijf. Glitcht nooit en crasht zelden. Echt waar. (Netsnoer is vervangen door een netingang). Groeten, Audioniek. Heel netjes geplaatst. Ik blaas lucht van bovenaf op dezelfde plek. Dus dat klopt wel. ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.542x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100AW - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45
Audioniek Geplaatst: 21 augustus 2012 Geplaatst: 21 augustus 2012 Dank voor de uitgebreide reactie. Het beeld dat ik al heel lang heb is toch dat de glitches hun oorsprong hebben in een te hete chipset. Oude firmware (uit de tijd V1.08.XX) had er bij-HD zenders ook last van, maar met de huidige FW's is dat over. Een andere bronvan glitches zijn slechte optische kabeltjes naar de AV-versterker/receiver (ik dacht al eerder gesuggereerd). Er zijn veel kabeltjes in het low-end segment op de markt met slecht afgewerkte einden, en die leiden tot ongewenst strooilicht. In zo'n geval is geluid over HDMI hikvrij, maar over optisch uit niet. Groeten, Audioniek. 2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000 Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd) SAB Unix Triple HD (eigen E2image) Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen