Ga naar inhoud


Rebox RE 9000 Dolby geluid onderbreekt


Malisat

Aanbevolen berichten

Hallo Audioniek en MACKerMD, met belangstelling volg ik de discussie over de geluidsfouten, dank daarvoor.

Ik heb over het extra monteren van een ventilatortje in de rebox een opmerking, eerst een vergelijking.

Als de motor van mijn auto regelmatig uitvalt omdat deze te heet wordt ga ik toch geen extra ventilator inbouwen? Dan gaat de auto gewoon terug naar mijn dealer.

Dus om nou een ventilator in mijn rebox te moeten bouwen om klachten te verhelpen gaat mij te ver.

Als dat inderdaad de reden is, (onvoldoende koeling van voeding en/of andere onderdelen), is dat een tekortkoming van de Rebox en wettelijk is sinds enige jaren vastgelegd dat de consument in deze zaken garantie kan bedingen ook al is die verlopen.

Het app. voldoet gewoon niet.

Overgens dient de consument de fabrikant in de gelegenheid te stellen om de zaken op te lossen.

Misschien dat ik de fa. in Haarlem er nog eens aan herinner als ik het echt zat wordt, dat lijkt mij wel zo netjes.

 

Gr. Malisat

aangepast door Malisat

MLS

Link naar reactie
Delen op andere sites


Juridisch heb je in de basis wel gelijk, maar de vraag is of je dat gelijk ook gaat krijgen. Er is maar kleine groep die klachten als gevolg van het te warm worden van de ontvangers heeft en een waarschijnlijk veel grotere zwijgende groep die niet klaagt of zelfs geen klachten heeft. Dat laatste maakt dat het product door de markt in de huidige uitvoering is geaccepteerd.

 

Een tweede opmerking is dat "Haarlem" hier niets aan hoeft te doen. In Nederland is de leverancier (in de praktijk voor consumenten de (web)winkel) productaansprakelijk en niet de importeur. Als je al actie onderneemt, is dat richting de (web)winkel en die kunnen meestal niet veel meer dan je geld terug geven, en dan zit je zonder ontvanger. Het dilemma is dan, dat vrijwel alle andere ontvangers hetzelfde probleem hebben. Iets dergelijks geldt voor de firmware: nagenoeg alle ontvangers hebben problemen met fundamentele functies, die in het geval van Rebox ook na jaren van melden en klagen niet worden opgelost. Voorbeeld: versleuteld HD als hoofdbeeld en tegelijkertijd versleuteld HD als PIP en een simultaan lopende opname levert meestal in no-time een hikkende of crashende ontvanger op omdat de hardware het niet kan bijbenen en de firmware niet bepaald netjes geschreven is. Toch claimen alle (reclame-)uitingen dat dat mogelijk is.

 

Het resultaat is inmiddels wel dat er een groep mensen is die geen Rebox meer koopt, en hun heil bij andere merken zoeken. Dat zullen ze in Haarlem ongetwijfeld aan de omzet merken en dat wordt "opgelost" door de prijzen te verlagen (een RE-8500 kost inmiddels dramatisch minder dan de slechtere en verouderde RE-8000 en RE-9000).

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Audioniek, dank voor je snelle reactie.

Ik zal jouw opmerkingen zeker ter harte nemen, en beraad mij nog wat me te doen staat.

Een laatste vraag nog, wat voor ventilator heb je zo keurig ingebouwd? Graag ook de tech. gegevens.

De foto's zijn niet duidelijk genoeg om te zien hoe de montage is.

 

Gr.Malisat.

MLS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal bij gelegenheid de RE-8000 eens uit elkaar halen en detailfoto's maken. Het steuntje voor de ventilator bestaat uit een metalen plaatje dat ik gemaakt heb uit een oude PC bracket en dat op zijn plek blijft door een bestaand boutje waarmee het moederbord is vastgezet.

 

De bracket van de harde schijf is van een stukje hoeklijn gemaakt en dekt meteen de eSATA-aansluiting af. De ventilator is een 40x40x10mm, ik zal het precieze typenummer dan ook vermelden. We gaan nu wel een beetje off-topic, Ik zal een nieuw draadje beginnen als de foto's gemaakt zijn.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...