Ga naar inhoud


klachten over winkel op internet plaatsen


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

er zijn toch echt van die winkels "supermarkten" die overal aanwezig zijn

ze hebben ook een website om je te informeren

en met nog meer moeite vindt je ook een optie om een klacht naar voren te brengen

die heb ik eigenlijk al vaker willen schrijven

 

je zoekt je wel helemaal suf voor aleer je een dergelijke klacht kunt plaatsen.

wow je kunt de filiaal manager bellen

de filiaal manager tref je dus niet aan, je krijgt een automatische telefoon LUS (een loop ter ontmoediging) indien je het filiaal wilt bellen m.a.w de filiaal manager kun je nooit bereiken.

 

nu had ik hem net aan de lijn, maar de goede manager poeiert elke medewerker en/of klant af

anders was die niet een goede manager.

 

een klacht kun je dus enkel met kassabon en daarmee datum en tijdstip van jouw bezoek in een aangetekende brief aan de desbetreffende hoofdzetel van die supermarkt sturen

let wel op

je moet eigenlijk je camera mee nemen en alle bewijzen ter plekke documenteren

dat is helaas echter ongewenst

 

in meer dan drie "lanes" winkelstraten zijn geen van alle aangeboden producten fatsoenlijk geprijsd

de rekkenvullers (ik had het destijds ook als vakantiejob) vullen de rekken :/

en wat blijkt...

geen van alle waren en prijzen en of hoeveelheden komen overeen met de kassabon na afloop

 

Hoezo:

ik koop wegens de noodzaak op dat moment vaker maar niet graag bij die keten

 

nu let ik er dus al een jaar nauwlettend op wat ik daar aantref en wat ik aan kwaliteit meeneem

ik moet namelijk zelf spaarzaam omgaan met mijn inkomsten

 

een voetbal veld grote winkel en geen "barcode" scanner te vinden om prijsaanduiding in het rek te controleren

 

levensmiddel 1

een zakkie merk xx tijm (inhoud = 10 gram) voor 1,25 euro (kassabon)

daarvoor heb ik een ander topmerk met 50 gram tijm in een glazen potje bij alle andere supermarkten

of 100gram op de markt

en dan nog vind ik dat duur als je het vergelijkt met een potje aarde op je balkon en/of in je tuin in volle aarde

 

levensmiddel 2

volgende is een blikje bier meenemen.

geen enkel ervan is correct qua prijs aangeduid in het schap

geen enkel flesje apart is qua prijs aangeduid

geen sixpack van de vier merken is duidelijk geprijsd

 

als ik goed kijk is geen een van de schappen goed geprijsd inzake artikel / merk / aantal / inhoud

en een literprijs of kiloprijs past gewoon niet bij het artikel in het schap DUS die basis voorwaarde en informatie is voor de consument niet conform de wet weergegeven

 

> toeval en zie ik een 8 cans beer pack prijs op het schap staan

de prijs lijkt interessant doch er zitten 12 cans in het pack in dat schap dus die prijs zal wel niet bij het desbetreffende aangeboden levensmiddel horen??? of wel?

Ik loop nu resoluut elke winkelstraat door om die klote BAR-code scanner te vinden

HA gevonden (een barcode scanner )maar 12 pack is tweemaal zo duur als de aangeprezen 8 cans. (had ik niet gecontroleerd was ik een vermogen kwijt)

moet ik vermelden dat ik die 8 blikkies aabieding nergens vind in de hele winkelstraat

 

er is nergens een correcte prijs per artikel per eenheid of per verpakking te vinden

of laat ik zo schrijven ik meen het is iets minder transparant voor de klant

 

levensmiddels 3

pas op ik denk vaker bio en wil dus best wel een beetje meer uitgeven voor duurzaam vlees

"minder vaak maar beter"

 

300gr rundervlees "reepjes" = 2,95

300gr bio rundreepjes = 4,26

ernaast ligt

500gr rundervlees "reepjes" = 4,72 (jammer geen bio) maar toch onbegrijpelijk qua prijs

 

ik kijk ook nog even naar de grote stukken vlees 500gr rundervlees "in een stuk" en bio maar toch even 6,35

welk stuk van dat rund gebruikt is staat nergens??? :confused: HELEMAAL NERGENS maar het kan dus ook de staart zijn.

 

met wat ervaring weet je ook als consument een stuk vlees te plaatsen

met enkel plastieke schaaltjes en wat water absorberende velletjes in de verpakking je hele leven lang weet je niks.

 

levensmiddel 3 is me al vaker opgevallen >>> treurig duur bij die supermarkt waar ik nu net was

maar vreemd genoeg weet ik ook de kilo prijs bij de slager (middenstander)

dan zie ik immers wel welk stuk ik krijg

 

levensmiddel 4

dat wilde ik gewoon weg niet voor die prijs accepteren of overwegen

een sla van minder dan 100 gram verpakt in celofaan maar met een lekkere chemische saus als emulgator in een builtje kost 2,95

effe kijken wat kost het zonder sausje 2,45

aha een echt klein kropje sla hebben ze ook nog ( dus zonder dat gas in het zakje of builtje ) helaas toch 2,95 maar wel een beetje slap en verwelkt

uhm en zo juist heeft een rare mevrouw die rochelde dat kropje sla eens in handen genomen.

hopelijk is in de verpakkingsfabriek alles wat hygienischer geregeld.

 

je kunt volgens die vergelijking dus beter enkel de chemische saus zuigen

maar van beiden die al weken in de voedingsketen verplaatst wordt is niets aan zogenaamde gezonde inhoudstoffen meer aantoonbaar aanwezig

 

WAT een ongelooflijk negeren van de ware prijs, de waarde en de prijsaanduiding die elke winkelier / supermarkt dient op te volgen .

 

Die manager heb ik nog steeds niet te pakken, die zal het ook worst zijn.

 

Sinds twee a drie jaar is duidelijk dat die supermarkt de prijzen ongeoorloofd verdubbeld.

Die werd ook al verdubbeld in 2002 ten tijde Van de introductie van de euro.

waarom kan die dat waarom mag die dat waarom is de klant geblindoekt?

aangepast door Tonskidutch

Madammen Met Een Bontjas

Urbanus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Daarom ben ik morgen weer in Frankrijk!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nope...gaat over een door hitte bevangen ontevreden klant die denk ik in elke winkel wel wat te zeiken heeft !

neen goto,

In die winkel loop je zelfs een verkoudheid op, dus het is niet de temperatuur die me parten speelt.

Wegens omstandigheden moeten veel mensen op de centen letten bij het inkopen.

Als je volgens de geldende regels inhoud of gewicht en prijs moet kunnen vergelijken ben je dus bij die Supermarkt aan het verkeerde adres.

Dus zeiken is het niet, hoe durf je eigenlijk?

 

Je vindt wel allerlei flauwekul op internet van die supermarkt aangaande nog meer consumptie,

maar een klachtformulier HO maar.

Dat is waarom ik gisteren witheet werd.

 

ciao

Madammen Met Een Bontjas

Urbanus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach mijn beste , ook al heb ik geen flauw idee over welke super je het hebt, als een keten de boel belazerd dan heeft men dat snel genoeg door en zal men het merken in de omzet.

 

Ga eens naar de bedrijfsleider van desbetreffende winkel en leg je probleem daar eens neer, wie weet bereik je meer dan een zoektocht op het www naar een klachtenformulier !

 

Hoe ik het durf ?... tja !!

compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

...en je mag nog blij zijn als je een kassabon krijgt...

Onder het mom van de waan van de dag dat alles valt onder het milieu, hebben ze maar besloten om standaard geen kassabon te geven.

Hoogst irritant. De kassabon is het bewijs van een koopovereenkomst (ik geef toe dat misschien te zwaar klinkt).

 

Maar hoe kan je thuis nog zien of je de aanbieding wel hebt gekregen?

 

Meer dan eens wordt de aanbieding jou niet gegeven. Dan kan je wel naar de manager van de winkel gaan maar dat heeft geen zin. Dit wordt namens de firma uitbesteed aan mensen in Polen, vroeger gewoon in ........ (noem geen plaats ter voorkoming dat het duidelijk wordt om welke winkel het gaat).

Het kan zelfs voorkomen dat de ene winkel jou die korting wel geeft, maar de andere niet. Oh ja, het gaat dan ook via de zelfscan, dus fouten door een lieve caissière kan dus ook niet (meer).

 

toevoeging

Polen is niet om te discrimineren. Van iemand in die winkel heb ik zelf gehoord dat deze werkzaamheden zijn overgeheveld naar Polen.

aangepast door Amager95
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga eens naar de bedrijfsleider van desbetreffende winkel en leg je probleem daar eens neer, wie weet bereik je meer dan een zoektocht op het www naar een klachtenformulier !

 

Hoe ik het durf ?... tja !!

 

En zeker meer dan een warrige leestekenloze post hier die sterk deed vermoeden dat de prijs van het bier Tonski niet heeft tegengehouden om het aan te schaffen. :whistle:

 

Nu zal ik ook wel een 'hoe durf je' krijgen, hahahaha.

aangepast door FalconerThe
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De suggestie om eens naar de bedrijfsleider te stappen is onmogelijk of ik moet overdag speciaal naar de winkel gaan. (dat is ook mijn werktijd)

Tijdens de avonduren dat de supermarkten nog geopend zijn is die beste man allang naar huis en de vervanging of gedelegeerde kent niemand van de medewerkers indien je dat navraagt.

 

Telefonisch heb ik nu die man "die de functie van filiaal manager heeft" bereikt.

Laat ik dat gesprek zo kort als mogelijk samenvatten opdat jullie niet verveeld raken of nog meer flauwe opmerkingen maken.

 

Er is 's avonds enkel één vast aangestelde medewerker gedelegeerd die de coordinatie en deeltijd medewerkers (vakantie baantjes - werkstudenten) moet aansturen. Dat is niet optimaal, zegt hij zelf.

 

Dat is gezien de hoeveelheid deeltijd medewerkers en deze hun werkhouding nagenoeg niet te doen mede omdat die vast aangesteld medewerker ook nog andere taken heeft.

Die werkstudenten dumpen gewoon wat op hun trolly staat in de schappen en sorteren de waren niet zoals het hoort, dat moge blijken.

Gezien deze mensen hun werkhouding en dus verantwoordelijkheid wordt enkel 's ochtend geprijsd en schappen / rekken gecontroleerd door de manager en zijn assistent. Filiaal manager neemt dat waar middels steekproeven en floor managers trachten de prijzen courant te houden.

 

Tussen neus en lippen door begreep ik dat hij aan het slordige schappen en rekken vullen ook extra tijd kwijt is 's ochtends met de "iets vastere medewerkers".

 

Wat doet u eraan?

Dat was een relatief lang gesprek.

De klant heeft al weinig kassa's ter beschikking 's avonds (terwijl van de 14 kassa's enkel 2 a 3 bezet zijn) dus gaat deze klant een foutief geprijsd artikel niet effe snel omruilen. Dat houdt het afrekenen teveel op. Maar de scanners kunnen gebruikt worden ter controle van de barcode op het artikel. (juist ja, eentje / een scanner verstopt achter de weekaanbieding)

 

Dat gesprek met als uitkomst:

1) Wij trachten het voor de winkelende consument zo transparant mogelijk te maken en corrigeren dat wat fout is ommegaand indien ons dat gemeld wordt. U mag ook terugkomen bij de servicebalie met kassabon en artikel.

 

2) Over de prijsstelling zelve zoals het voorbeeld van 10 gram tijm moet u toch echt schriftelijk contact opnemen met de hoofdzetel van de supermarkt keten, daar wij daar niets aan kunnen doen.

 

Ik moet eerlijk zeggen dat die man zich ondanks alles veel tijd voor genomen heeft om mij een telefonisch antwoord te geven inzake m'n klacht.

Maar toch ben ik niet tevreden; ik was destijds ook rekkenvuller bij een super, als deeltijd baan toen ik jong was EN ik zie ook wel eens het interieur van andere supermarkt ketens.

 

ciao

Madammen Met Een Bontjas

Urbanus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...