Ga naar inhoud


[Pioneer] patchen pioneer 210


Gast Viper32

Aanbevolen berichten

Als ik mijn pioneer 210 wil patchen dan lukt dit niet.

 

Het schrijven van de nieuwe Firmware lukt wel, maar als ik dan de kanaallijst programmeer dan weet ik niet of ik in de service mode 2 (K7003) moet blijven om de eprom te programmeren of dat ik uit de service mode 2 moet en in de service mode 1 moet zijn om de nieuwe eprom te programmeren.

 

Ook is mijn nog niet voor 100 % duidelijk of de kanalenlijst errst moet of de eprom file.

 

Graag een snelle reacte. Dit wordt zeer gewaardeerd.

 

Viper32 ....

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor het schrijven van de kanalenlijst via de JTAG hoef je eigenlijk niet in service mode te gaan, maar dat wordt wel aanbevolen door Pioneer. Ik doe dat om die reden altijd wel. Je moet de deco dan in service mode 2 zetten.

Ik schrijf de eeprom altijd via de seriele poort en dan moet de deco zeker in service mode staan. De voorkeur is service mode 2, maar service mode 1 werkt ook.

Ik moet bij mijn deco altijd de deco uit en aan zetten en de deco weer opnieuw in service mode zetten om de eeprom te laden. Om die reden moet de eeprom altijd als laatste geladen worden. Want zodra je de deco in service mode zet wordt de eeprom gewist.

 

Samengevat:

Kanalen lijst in service mode 2 laden

Deco uit en aan zetten

Daarna eeprom in service mode 2 laden

 

Succes

Satori

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reactie..

 

Ik dit geprobeerd en dit werkt (bij mij) niet.

 

Ik krijg geen kanalelijst in mijn pioneer.

 

Is het mogenlijk dat ik de verkeerde addressen invoer bij het programma pionero of is het mogenlijk dat het programmeren van de kanalen lijst en/of de eprom toch nog iets vergeet.

 

Ik denk hierbij aan de aan te sluiten kabels, bijv moet bij het programeren van de eprom de J-tag aangesloten blijven???

 

Kan je mij (met detail) een handleiding geven wat er met welk programma geprogrammeerd dient te worden en met welke volg orde.

 

Let hierbij als het kan het in te vullen gegevens in het programma pionero.

 

Ik gebruik bij dit programma de J-Tag Tab..

 

 

Nogmaals bedankt voor de hulp, dit wordt door mij zeer opprijs gesteld..

 

 

Groeten Viper32..,...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je alleen de JTAG gebruikt en het is je gelukt om de firmware te laden, dan is alles goed aangesloten.

Er zijn 3 dingen die ik zo snel kan bedenken.

1) Je hebt niet het goede adres ingesteld: Dit moet 7FE00000 zijn voor de kanalenlijst in de 210.

2) Je gebruikt de verkeerde kanalenlijst en eeprom

3) De eeprom hoort niet bij de kanelenlijst.

 

Groeten

Satori

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...