Ga naar inhoud


WLAN connectie weg na terugkomst uit slaapstand


Jürgen

Aanbevolen berichten

Sinds kort gebruik ik op mijn WIN7 laptop een Asus N53 USB WLAN adapter (5GHz) i.c.m. een Asus 5GHz WLAN RT-N66U router.

 

Na een ingestelde tijd gaat de laptop in de slaapstand.

Als de laptop nu weer na een bepaalde tijd uit de slaapstand wordt gehaald is in 9 van de 10 gevallen de verbinding naar de ASUS router verbroken.

 

De verbinding wordt niet meer zelfstandig opgebouwd, ik moet nu de USB adapter één en soms twee, drie keer uit de USB poort halen en opnieuw insteken voordat de verbinding weer tot stand is gebracht.

 

Nu kan ik de tijd wel verlengen voordat de laptop in de slaapstand valt maar ik vraag me af of er niet een optie is om het verbreken van de WLAN verbinding te voorkomen.

 

Nog even een detail, als de verbinding is verbroken zie ik op de Asus USB adapter geen blauw controle LED meer branden en ik kan ook het configuratie programma van de Asus adapter niet meer opstarten, reageert gewoon niet totdat de verbinding weer hersteld is.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er zijn heel wat problemen gekend met dingen die niet meer werken als een windows computer uit slaapstand komt.

 

Het gaat meestal om draadloze verbindingen zoals internet, muizen, toetsenborden, enz

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

....dus schijnbaar geen oplossing om zo'n draadloze verbinding in de lucht te houden?

 

Het vreemde is dat ik dat niet heb met mijn interne WLAN adapter, die verliest bij terugkomst uit de slaapstand nooit de verbinding.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • Moderator

....dus schijnbaar geen oplossing om zo'n draadloze verbinding in de lucht te houden?

 

Het vreemde is dat ik dat niet heb met mijn interne WLAN adapter, die verliest bij terugkomst uit de slaapstand nooit de verbinding.

 

Dat is een misvatting. Zodra je pc in standby gaat wordt jouw wlan verbinding wel degelijk gedropt. Echter, zodra je windows wakker maakt wordt de verbinding met een interne wlan adapter wel hersteld, en met usb niet. Dat heeft denk ik te maken met de usb drivers die bij het wakker worden niet correct meer werken. Enige oplossing is dan je pc opnieuw booten en dan werkt het wel, of zoals je zelf meldt een paar keer de usb stick uit je pc trekken en opnieuw aansluiten.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat dit geen verkeerde optie is maar ik zat even te zoeken waar ik het juiste hardware / exemplaar ID kan vinden van de draadloze adapter.

In Apparaatbeheer staat bij Eigenschappen - Detail een waarde 'Asus USB N53 802.11a/b/g/n Network adapter' maar dat lijkt mij niet dat dit het ID is welke moet worden ingevuld, of toch?

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een tip ? Onder apparaat beheer / USB / Energie "De computer mag dit apparaat uitschakelen om ...." >>> Het vinkje verwijderen !

 

Grt, Marc.

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een tip ? Onder apparaat beheer / USB / Energie "De computer mag dit apparaat uitschakelen om ...." >>> Het vinkje verwijderen !

 

Grt, Marc.

 

Dit zou gewoon moeten werken, een low-tech oplossing is om hem even uit de usb te nemen en weer terug te steken..... ;)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

....een low-tech oplossing is om hem even uit de usb te nemen en weer terug te steken..... ;)

Dit werkt ook wel al moet je de adapter soms 2 á 3 keer eruit en opnieuw plaatsen.

Ik vind alleen dat in dit technisch tijdperk zulke noodvoorzieningen niet nodig zouden moeten zijn.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even een vraagje, is hij werkelijk de verbinding kwijt of het je geen (inter)net(werk) toegang, dus een gele uitroepteken rechts onderin.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...