Gerald88 Geplaatst: 27 juli 2012 Geplaatst: 27 juli 2012 Welke schotel heb ik nodig als ik graag Eutelsat W3 7oost, Astra 1 en Astra 3 wil ontvangen? Zelf zat ik te denken aan een triax 78cm schotel met een multiblock. Heeft iemand ervaring hier mee? Of ooit zelf geinstalleerd? Wellicht blijft er op het Multiblock dan een een plek over voor eventueel een Astra 2, maar dat weet ik helaas niet of dat qua rijkwijte goed komt.
Sprietje Geplaatst: 27 juli 2012 Geplaatst: 27 juli 2012 Beste Gerald88 Je wilt als het kan dus van 7 graden oost tot 28,2 graden oost ontvangen. Dat is een hoek van 21,2 graden en dat terwijl een Triax 78 eigenlijk niet ontworpen is voor multiontvangst. Van 13 tot 28,2 graden is nog wel te doen met een hoek van 15,2 graden. Mij advies is dan ook om een schotel te nemen die speciaal voor multiontvangst gemaakt is bijvoorbeeld een Visiosat Big Bisat of een Maximum E85. Bedenk je echter ook, dat het ontvangen van 5 satellieten wel weer een stuk duurder wordt dan het ontvangen van 4 satellieten waarvoor je dus gewoon een eenvoudige 4/1 diseqc-switch kunt gebruiken.
Gerard 76 Geplaatst: 27 juli 2012 Geplaatst: 27 juli 2012 Optie is ook een T55 wavefrontier,icm een 8/1 switch van bijv EMP. Moet er wel bijzeggen dat deze wok eigenlijk net iets te klein is voor de 7 oost. Je zult niet alle TP's ermee kunnen ontvangen. Net wat sprietje zegt,moet je wel rekening houden met de kosten voor NLB's en een switch. Dit is trouwens bij onze oosterburen bijna de helft goedkoper dan hier in NL. (zelfde spullen)
Sprietje Geplaatst: 27 juli 2012 Geplaatst: 27 juli 2012 Inderdaad Gerard 76, een T55 is te klein voor 7 graden oost, dat had ik ook al uitgezocht en om hem nu aan een T90 te laten beginnen, vond ik meteen wel een beetje te veel van het goede.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen