Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een schotel van ca 85cm en deze is een aantal jaren niet meer gebruikt.

Nu wil ik canal digitaal aanvragen en zelf gewoon een losse duo lnb kop erop zetten. in de dichtsbijzijnde winkel werd verteld dat die niet meer te krijgen zijn en ik een nieuwe set moest kopen van 60cm.

Nu is mijn vraag of er misschien op internet een duo lnb te krijgen is hiervoor met 2 aansluiten?

Hierbij 2 foto's.

28063k4.jpg

s5wzfo.jpg

Alvast dank.

Geplaatst:

Voor dit type schotel is wel een duo-lnb te verkrijgen ,en het type is een duo-lnb 80

maar je hebt 1 probleem ,de lnb houder die nu op de schotel zit daar past geen

duo-lnb op ,daar moet je een andere houder voor zien te vinden ,je zou even

kunnen zoeken naar een Universele duo lnb houder of een

Multiblock Universal Lnb Houder MFU3 (A042) ,op deze manier kan het ook

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Waarom past daar geen Duo LNB in? Je schroeft de houder zo open en zet hem erin toch?

Of zie ik nu wat over het hoofd? :confused:

HCO.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Geplaatst:

@philipsdecoder,

Met een 'LNB1-ASTRATKN' moet het kunnen en ook mechanisch passen - Deze is ontworpen voor een 80cm schotel >> (Google).

De CD/TV-VL Duo is ontworpen voor een (Triax) 64cm schotel - De 2 'tuiten' staan te dicht bij elkaar en past niet in jouw lnb-houder.

Grt, Marc.

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Geplaatst:

Bedankt voor de antwoorden. Het wordt dus een gewone 80cm inverto duo lnb.

@ theo19. De twin uitvoering heeft dan neem ik aan een universele houder nodig omdat mijn huidige geschikt is voor een enkele?

Geplaatst: (aangepast)

Beste philipsdecoder

Het beste kun je hiervoor de GT-Sat DUO Twin Astra 1/Astra3. Wordt ook wel aangeduid als GT DUO LNB TWIN. Je hebt er wel een verloopring 23/40mm bij nodig maar die zitten meestal bij de duo-lnb.

Let er in ieder geval op dat de twee lnb’s 53mm hart op hart van elkaar staan. Dan heb je een duo-lnb voor een 80-85cm-schotel. De afstand voor 60cm-schotels is 37mm en die moet je dus zeker niet hebben.

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

@philipsdecoder schrijft:

“Het wordt dus een gewone 80cm inverto duo lnb”

Hou je er dan wel rekening mee dat het dan dit type moet zijn:

Twin Monoblock 23mm LNB ,4.3° for 80cm dish IDLB-TWNM21-MNO43-8PP

Ik denk dat er maar weinig winkels zijn die dit type op voorraad hebben, zie afbeelding.

post-60869-0-76654800-1343470736_thumb.jpg

Geplaatst:

Ik weet niet over welke duo-lnb je het hebt en ik ken ze volgens mij toch nagenoeg allemaal maar ook Google kent geen Inverto / Smart Duo twin. Zou je mij het typenummer eens willen geven.

Geplaatst:

Beste philipsdecoder

Meet eens even de hart op hart-afstand op tussen de twee koppen. Is die 53mm, dan heb je een juiste duo-lnb, is die 37mm dan heb je de verkeerde.

Geplaatst:

Ik heb reeds enkele duo's gemonteerd in oudere houders , gewoon aan één zijde de beugel vlak voor de schroef afzagen en daarna een stevig trekbandje erover

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen