Portuuno Geplaatst: 28 juli 2012 Geplaatst: 28 juli 2012 Heb sinds kort een Vu+ Uno receiver en helaas nog maar weinig verstand van Linux. Gisteren voor de eerste keer de opening van de O.S. via de timer opgenomen op een usb stick en alles leek goed ingesteld. Vanochtend stond er echter niets op de stick. Het lijkt erop dat de usb poorten niet werken. Heb meerdere sticks geprobeerd Geeft iedere keer: kan geen harddisk vinden. Moet ik die usb poorten activeren of instellen of...? Wie kan me hiermee helpen aub? Voorbaat dank.
Tonskidutch Geplaatst: 28 juli 2012 Geplaatst: 28 juli 2012 portuuno, wat voor stick en hoe die vooraf of in de uno geformateerd is geworden EN aangekoppeld is belangrijk... mocht je zomaar een of andere stick hebben genomen met het windows fat32 formaat gepartitioneerd en geformateerd dan gaat dat zeer zeker mis het fat32 kent een filesize beperking van 4 GB die opening duurde erg lang en zal gegarandeerd meer dan 4GB hebben trachten op te nemen. dat is een verklaring tweede is dat de usb stick altijd eerst aangekoppeld dient te worden per devicemanager (VTI image heeft zo'n device manager ingebouwd en is makkelijk toegankelijk) alle poorten zijn normaal bruikbaar bij de uno uit de aankoopdoos... (dus zoeken naar hoe die poorten te gebruiken is niet je probleem en opdracht) wel dien je het standaard opname pad ook nadat de usb stick is aangekoppeld zo in te stellen dat er niet naar /hdd of /media/hdd wordt opgnomen maar naar het aankoppelpunt van de usb stick > dus logischerwijs /media/usb misschien veel om gelijk in een bericht te vatten, maar aankoppelen van een extern (usb) medium is belangrijk + of die voor windows of voor linux geinitialiseerd is geworden is belangrijk. ciao I Am Gone Love You JESTOFUNK
Portuuno Geplaatst: 28 juli 2012 Auteur Geplaatst: 28 juli 2012 Ola Tonskidutch, Veel dank voor de info. Woon in Portugal, ben op leeftijd en heb (nog) geen verstand van Linux. Wilt u mij aub in telegramstijl de nodige stappen geven om een usb stick of hdd aan de praat te krijgen? Hoe kan ik op de Vu+ Uno een usb stick of hdd formatteren? Hoe kan ik ook al die andere files ""flashen"" en waar zijn die te downloaden a.u.b. ? Bij de receiver is wel een manual geleverd, maar zeer bescheiden. Groeten vanuit Portugal en bij voorbaat dank!!
Jürgen Geplaatst: 29 juli 2012 Geplaatst: 29 juli 2012 Vanuit de doos (fabriek) staat standaard de VU software geïnstalleerd, daar kun je in feite niet veel mee en dien je eerst een image (software) naar wens te installeren zoals b.v. OpenPLI of VTI, etc. Om op jouw bovenstaande vraag een juist antwoord op te kunnen geven zal je eerst moeten vertellen welke image (software) jij hebt geïnstalleerd of hebt laten installeren. Nu zijn de verschillende images in de basis wel nagenoeg gelijk maar inhoudelijk verschillen ze wel in de wijze hoe je de verschillende instellingen moet uitvoeren. Dus de vraag is, welke image gebruik je? MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
Tonskidutch Geplaatst: 29 juli 2012 Geplaatst: 29 juli 2012 (aangepast) Portuuno, 1 image kiezen voor specifiek UNO 2 usb stick voorbereiden in PC 3 image op usb stick zetten 4 aanwijzing volgen in deze bijgevoegde pdf (vertaald door stauffie) vervang woord duo in woord uno in de uitleg 5 na het flashen gaan we door met andere aspecten 29 juli 2012 aangepast door Michel I Am Gone Love You JESTOFUNK
Tonskidutch Geplaatst: 29 juli 2012 Geplaatst: 29 juli 2012 (aangepast) ik plaats nog even een nieuwe pdf - daar de bovenstaande (klaarblijkelijk) puur voor DUO is en niet kan dienen voor de UNO wegens de channel - toets die nodig is bij uno zie nieuwe uitleg in bijgevoegde pdf 29 juli 2012 aangepast door Tonskidutch I Am Gone Love You JESTOFUNK
Portuuno Geplaatst: 29 juli 2012 Auteur Geplaatst: 29 juli 2012 Ola Tonskidutch en Jurgen, Bedankt voor de info en hulp, maar waar kan ik die software vinden op het net. Als ik de software heb geinstalleerd, heb ik dan nog iets aan de bijgesloten manual? Die is toch wel handig voor een beginner. Hierbij nog wat info: Version: Nov 2 2011_vuplus_experimental Image: Experimental 2011-11-02 Frontprocessorversie: 0 Tuner: Tuner A Vuplus DVB-S NIM (DVB-S2) Oh ja, hoe kan ik een totale back-up maken van de huidige sotware??
Tonskidutch Geplaatst: 29 juli 2012 Geplaatst: 29 juli 2012 Portuuno, de images staan op de websites van de image makers die willen ook liever niet dat hun image op andere site gedistribueerd worden. een backup maken van een origineel image is niet nodig immers het image kun je ook zo weer van de vuplus site downloaden indien je terug wilt naar het origineel (hetgeen niet vaak voorkomt ) eigenlijk zijn de basisfuncties uit het origineel image ook altijd aanwezig in een alternatief image dus de manual blijft van toepassing met wat gewijzigde interactieve menu's en ondermenu's in een alternatief image. ik kan je het VTI image warm aanbevelen maar er zijn meer images. en, je kunt ook overstappen op andere om te testen waarmee de flexibiliteit gegarandeerd blijft. denk eraan, ook de UNO heeft een aanpassing nodig vanaf 20111006: de FPGA update die hebben de alternatieve images meestal in hun downloadfeed ter beschikking staan... dus na flashen van het gekozen image installeer je direct dat FPGA update EERST. ciao I Am Gone Love You JESTOFUNK
Portuuno Geplaatst: 29 juli 2012 Auteur Geplaatst: 29 juli 2012 Ola Tonskidutch, Vriendelijk dank dat je zoveel aandacht aan mijn problemen schenkt! Er resten voorlopig nog 2 brandende vragen: Waar kan ik de laatste VTI image downloaden. Ben al uren bezig, lukt me niet. Wat me ook opvalt is dat de Vu+ Uno alleen maar een beeldresolutie weergeeft van 1280x720@50p, terwij de Vu+ 1920x1080i aan kan. Mijn tv kan 1080p verwerken. Via de Oppo95 gewoon de optimale resolutievan 1920x1080p. Bij voorbaat dank.
Tonskidutch Geplaatst: 29 juli 2012 Geplaatst: 29 juli 2012 (aangepast) ja ik mag ook wel eens naar buiten. je bent er net nieuw mee aan de slag, dus denkt 1080P is een resolutie die elke receiver kan weergeven.... droom verder 1080i is dat wat je maximaal ontvangt op satelliet HDtv en meer komt er niet uit enkel de periferie van HD apparatuur zoals de blue ray speler kan 1080p weergeven. (ja ja en een paar mediaplayers) ciao 29 juli 2012 aangepast door Tonskidutch I Am Gone Love You JESTOFUNK
Portuuno Geplaatst: 29 juli 2012 Auteur Geplaatst: 29 juli 2012 Nee, nee, zo bedoel ik het niet hoor . In de manual van de Uno staat dat 1920x1080i mogelijk is, maar er komt maar 1280x720@50p uit op alle zenders . Heeft dat te maken met de image of staan er wat instellingen niet goed. Nu nog VTI zien te vinden.
Portuuno Geplaatst: 29 juli 2012 Auteur Geplaatst: 29 juli 2012 Bij instellingen> systeem> audio/video> kan ik geen resolutie instelling vinden. Wel: Beeldinstelling (s-video, cvbs, rgb) Beeldverhouding TV Systeem WSS bij 4:3 Dolby Digital default General Dolby Digital Algemene PCM vertraging Dolby downmix
Tonskidutch Geplaatst: 1 augustus 2012 Geplaatst: 1 augustus 2012 (aangepast) ik plaats het settings menu dan nog even opdat de vraag niet onbeantwoord blijft 1 augustus 2012 aangepast door Tonskidutch I Am Gone Love You JESTOFUNK
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen