Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik kom op dit moment niet in aanmerking voor een sofinummer. Heb als antwoord gekregen: "De Belastingdienst verstrekt alleen sofi-nummers aan niet-ingezetenen wanneer sprake is van sociale of fiscale redenen". Dit is bij mij niet het geval, en met gevolg kan ik ook geen sofi-nummer krijgen. Wel wist men mij nog te vertellen dat voor het openen van een bankrekening geen sofi-nummer vereist is en dat de bank het niet hebben van een sofi-nummer dus niet mag gebruiken als argument om het openen van een rekening te weigeren. Het ministerie van Financiën blijkt dit ook al meermaals gemeld te hebben aan de Nederlandse Vereniging van Banken, doch blijven er klachten/meldingen komen van mensen die door banken worden geweigerd omdat ze geen sofi-nummer hebben. Zal met dit antwoord eind van de week nog eens binnen springen bij de banken en kijken wat ze daarop te zeggen hebben. Hopelijk is er eentje bij die me dan nu wel een rekening wil openen. Ik hou jullie op de hoogte.

Kijk, ben je toch weer wat wijzer geworden. Ik en mijn partner zijn inderdaad fiscale partners, dus dat zal ook wel de reden zijn dat ze zo een Sofinummer heeft gekregen. Dus voor jou te hopen dat je toch nog een Nederlandse Rekeningnummer kan openen :)

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

• Beheerder
Geplaatst:

Helaas niet waar :) Mijn vriendin is een belgische, werkt in Belgie en woont in belgie en heeft een nederlands Sofinummer. Ik heb voor haar een Sofinummer moeten regelen vanwege mijn belastingaangiftes. Een sofinummer voor haar aanvragen is louter een formaliteit, dit omdat ze geen inkomen heeft in Nederland, dus het stelt verder ook niet zoveel voor.

Dan ben jij dus Nederlander of in Nederland werkzaam en krijgt jouw partner alleen om die reden een sofinummer. Dan zou een Nederlands adres voor het aanvragen van een abonnement sowieso geen probleem mogen zijn.

Het gaat hier om Belgen die niet in Nederland werken en ook geen partner hebben die in Nederland werkt. Dan krijg je dus ook geen Nederlands sofinummer.

Ik sluit dit topic omdat het nu wel duidelijk is hoe het werkt en er al weer informatie uitgewisseld werd die niet openbaar op een forum moet staan.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.