sattv4iedereen Geplaatst: 28 juli 2012 Geplaatst: 28 juli 2012 Hi, is er iemand die ervaring heeft,of iets meer weet over hetvolgende. ik heb een ontvanger van TVV aangenomen,en mijn contract voor 24 maanden verleng. nu kan je kosteloos je abonnement opzeggen,wegens wijziging aanbod zenders. graag zou ik van deze situatie gebruik maken,omdat ik het echt beu ben die zever te aanzien van al die waspoeierzenders,ze tonen dingen die me geheel niet aanstaan (met hun kookprogramma's altijd). dan vinden ze het nog goed om alle 10 minuten dezelfde reclame door onze str*t te duwen ,waardoor ik zeg,moeten wij hiervoor eigenlijk alle maand 12€ betalen?de zenders die ik bekijk nml de vrt zijn toch fta via dvb-t,en de enige zender die ik zal missen is vh1-classics,maar ja,youtube is een beetje een vervanger. wat betreft de films,zijn er ook oplossingen genoeg,waardoor men toch algauw 10€ per maand uitspaart. maar ja,ik zal zeker de restwaarde van de hardware moeten betalen of de maanden tot einde contract? Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
De_Perre Geplaatst: 29 juli 2012 Geplaatst: 29 juli 2012 geen idee hoe je het contract afgesloten hebt, en hoelang het al geleden is (net is namelijk een relatief begrip...); maar met wat geluk kan je je beroepen op 'verkoop op afstand' en heb je normaal 10 dagen bedenktijd geloof ik. anders, zo als reeds elders door iemand reeds gemeld in kader van koring, abo helaas uitdoen vrees ik... tenzij je lid bent bij Test Aankoop, kan je hen misschien nog inschakelen. [Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x] [TVV Basic+] - [CD TopHD]Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...
_Bartje_ Geplaatst: 29 juli 2012 Geplaatst: 29 juli 2012 maar ja,ik zal zeker de restwaarde van de hardware moeten betalen of de maanden tot einde contract? Wat denk je zelf? Natuurlijk ga je op zijn minst de restwaarde moeten betalen. Het zou anders wel heel interessant worden voor iedereen om gratis ontvangers aan te nemen voor contractverlenging en deze te verkopen en dan kosteloos op te kunnen zeggen na elke zenderwijziging.
Gerard 76 Geplaatst: 29 juli 2012 Geplaatst: 29 juli 2012 Zo zwart-wit is 't niet. Voor velen is Syfy de reden om het entertainment pakket te nemen. Als dan 2 maand nadat je je abo verlengd hebt,en hiervoor een decoder "gekregen" hebt, Syfy eruit gaat dan voel je je toch niet echt happy.
_Bartje_ Geplaatst: 29 juli 2012 Geplaatst: 29 juli 2012 (aangepast) Daarom zul je inderdaad je abbo kosteloos kunnen stopzetten maar zul je dit verkregen voordeel wel moeten terugbetalen. Is ook juist in mijn ogen want anders zou iedereen hier een handeltje in kunnen gaan drijven, topicstarter heeft de ontvanger verkocht en hier toch ook het geld van opgestreken? Je zou er anders goed mee kunnen verdienen. Met GSM abbo's is dezelfde regeling van kracht. 29 juli 2012 aangepast door _Bartje_
thierry Geplaatst: 29 juli 2012 Geplaatst: 29 juli 2012 Ik denk dat je kan downgraden zonder probleem. Je blijft klant en dat is het voornaamste denk ik voor Tv Vlaanderen. Trouwens je hebt een contract voor 2 jaar afgesloten voor het op het moment geldig abbo. Als zij veranderingen doorvoeren, wijzigen zij het zenderaanbod,niet jij. Test aankoop inschakelen zou ik zeggen. Ik heb die vraag trouwens gesteld via mail aan TV Vlaanderen,ik hou je op de hoogte dream 8000 en VU box duo,Wave T90 met 10Lnb ,1x Triax dish 80cm met Moteck motor SG-2100-A,op een Panasonic TH-50-PZ70E tv en onkyo TX-NR608 receiver telenet abbo
riji Geplaatst: 29 juli 2012 Geplaatst: 29 juli 2012 Dit stond er in de krant De Tijd van 6/6/2012: De kamercommissie Infrastructuur heeft woensdag de nieuwe telecomwet goedgekeurd. De wet geeft consumenten een grotere bescherming in hun relatie met de telecomoperatoren. .... Opzegvergoeding Met de nieuwe telecomwet verdwijnt de opzegvergoeding voor wie zijn telefoon-, gsm-, internet- of televisieabonnement opzegt na zes maanden. Consumenten zullen bovendien kosteloos kunnen opstappen bij iedere tariefverhoging, zelfs al gaat het slechts om een indexaanpassing. Wie bij zijn of haar abonnement een gratis gsm of tablet krijgt, zal die ook niet langer volledig moeten terugbetalen bij een voortijdige stopzetting. Voortaan moeten operatoren een afschrijvingstabel met maximale duurtijd van twee jaar toevoegen. Enkel het restbedrag is dan nog verschuldigd. .... Ik weet niet of de wet nu al plenair gestemd is. De kamercommissie Infrastructuur heeft woensdag de nieuwe telecomwet goedgekeurd. De wet geeft consumenten een grotere bescherming in hun relatie met de telecomoperatoren. Kamercommissie keurt telecomwet goed
Gerard 76 Geplaatst: 29 juli 2012 Geplaatst: 29 juli 2012 Nou,als ik nu m'n entertainmentabo opzeg, wat betaal ik dan nog voor die Pace 8141 die ik 3 maand terug gekregen heb??? (wel handig zo'n backup bakkie,mocht de dreambox plots de geest geven) Nieuw zijn ze rond de €250,- 2e hands krijg je er ongeveer 150 euro voor denk ik. Of is tie voor hen misschien nog €220,- waard? Wie bepaalt de waarde? Als dat CDS of TVV zelf is heb ik er niet echt vertrouwen in.
riji Geplaatst: 30 juli 2012 Geplaatst: 30 juli 2012 Dit stond er in de krant De Tijd van 6/6/2012: .... Opzegvergoeding Wie bij zijn of haar abonnement een gratis gsm of tablet krijgt, zal die ook niet langer volledig moeten terugbetalen bij een voortijdige stopzetting. Voortaan moeten operatoren een afschrijvingstabel met maximale duurtijd van twee jaar toevoegen. Enkel het restbedrag is dan nog verschuldigd. Wat indien zo'n situatie dateert van voor de nieuwe wet? Overigens, ik denk dat de nieuwe wet nog niet van kracht is.
_Bartje_ Geplaatst: 30 juli 2012 Geplaatst: 30 juli 2012 Ik vermoed nieuwprijs gedeeld door aantal maanden
riji Geplaatst: 30 juli 2012 Geplaatst: 30 juli 2012 (aangepast) Gevonden op de site van Knack.be Nieuwe telecomwet goedgekeurd Kristof Van der Stadt - 21/06/2012 ... Met de nieuwe telecomwet verdwijnt de opzegvergoeding voor wie zijn telefoon-, gsm-, internet- of televisieabonnement opzegt na zes maanden. Consumenten zullen bovendien steeds kosteloos kunnen opstappen bij iedere tariefverhoging, zelfs al gaat het slechts om een indexaanpassing. Enkele uren voor de goedkeuring van de nieuwe wet, lieten Belgacom en Telenet nog weten dat ze de opzegvergoedingen gaan schrappen en (op sommige punten) iets verder gaan dan de verplichtingen uit de nieuwe telecomwet. Wie bij zijn of haar abonnement een gratis tablet-pc of smartphone krijgt, zal daar ook niet langer volledig voor opdraaien wanneer het contract voortijdig wordt opgezegd. Voortaan moeten de operatoren een afschrijvingstabel opstellen met een maximale duurtijd van twee jaar. Enkel het restbedrag is dan nog verschuldigd bij opzeg van het abonnement. Voorts komt er een gratis waarschuwing wanneer de factuur van klanten een bepaald financieel plafond overschrijdt, kunnen contracten niet langer afgesloten of verlengd worden via de telefoon en moet de operator voor alle tariefplannen voortaan een duidelijke fiche met alle mogelijke informatie opmaken. --------- Ik lees elders dat het inwerking treden van de wet voorzien is op 1/10/2012. 30 juli 2012 aangepast door riji
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen