Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

heb een T90 met 8 lnb's er op,28.2,23.5,19.2,13,9,5,1 west,5 west.

dit met 2 diseq's EMP Centauri 8/1 op een Dreambox 8000.

op beiden diseq's loopt een satelliet kabel naar de dreambox tuners A en B,

nu is het probleem als ik beide tuners instel zodat ze beiden de diseq en lnb's kunnen aanspreken dat waneer ik bv van 19.2 iets opneem van Tv Vlaanderen met tuner A en wil iets anders opnemen van bv een andere positie op de 23.5 met tuner B,dat er geen signaal op tuner B zit en dus niks van beeld word opgenomen omdat die geen beeld kan ontvangen of doorkrijgen.

hoe de posities zijn ingesteld is volgens de volgende gegevens:

Geavanceerd

19.2 astra

lnb3 (omdat die als 3de op die rail zit van de T90,Hotbird word als midden genomen)

auto

universeel lnb

polorisatie

nee

Band

1.1

geen

geen

nee

nee

uncommitted,committed,toneburst

input 3

geen

dit zijn de gegevens die ik dus per lnb heb (pas wel elke keer de lnb aan naar de volgorde zoals ze zitten en de input ook naar gelang de lnb zit in de volgorde.

hoop dat ik genoeg info heb gegeven voor een oplossing op dit probleem.

en hoop dat er iemand hier dat al voorgehad heeft en me kan zeggen hoe dit op te lossen.

als ik op bv 19.2 iets opneem of op 23.5 of gelijk wat dan ook en zap naar een bbc zender op de 28.2 dan krijg ik wel beeld door van tuner B en kan ik alles opnemen van die positie als ik op de andere positie iets opneem.

het is dus eigenlijk raar dat enkel lnb1 dan nog beeld geeft enkel op die 28.2 (lnb1).

beide diseq's staan op 1.1 ter info.

als ik iets vergeten ben van info,graag even melden voor een oplossing.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...