Ga naar inhoud


TV met ingebouwde SAT tuner: meerdere satellieten mogelijk?


grunt

Aanbevolen berichten

Heel hartelijk dank voor je gedetaileerde adviezen! Radio is inderdaad niet nodig op zolder, dus dat wordt 'm. Ik geef graag wat meer uit voor goed materiaal. Bij de overgang van analoog naar digitaal had ik ineens slecht beeld. Ziggo helpdesk beweerde dat dat aan de kabel binnenshuis lag, waarna ik ze voor rotte vis uit maakte, omdat diezelfde kabel altijd goede kwaliteit beeld had gegeven.

 

Ze hadden gelijk. Na het trekken van een Hirschman kabel had ik loepzuiver HD beeld.... Live and learn (ik heb niet teruggebeld om ze gelijk te geven) :cool:

 

Nog één vraag: welke LNB's zijn aan te raden?

 

Beste grunt

 

Het schema ziet er goed uit. Ik weet niet welke combiner je gaat gebruiken, maar Triax heeft natuurlijk hele goede met weinig verliezen. Dat is de Triax 340110.

Deze is in twee richtingen te gebruiken dus je kunt er signalen mee samenvoegen maar ook mee scheiden. Als jij op zolder niet perse een radioaansluiting nodig hebt, kun je deze dus ook gebruiken om de TV-signalen van de kabel en de satelliet weer te scheiden.

aangepast door grunt

VU Uno 4K / OpenPLI / Maximum E85

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zou altijd voor Inverto Black Ultra gaan, kost misschien 2 euro meer per lnb maar dan heb je topkwaliteit, deze dus: http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=68&PHPSESSID=7b140c83ff53a6e5a593747c987595aa

Die zie ik in Amsterdam al voor 17 euro te koop. Ook de Wavetrontier kost daar net geen 100 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Grunt: Ik heb hier een 40PFL8007K staan. Ik moet je wel waarschuwen dat er heel wat softwareproblemen zijn met de nieuwe Phillipsen!

Je kan eens gescande zenders NIET verwijderen behalve dan met een volledige herscan.

Een eigen volgorde kan enkel via favorietenlijsten.

De satellietontvanger in de TV kan maar 999 TV-zenders en 999 radio-zenders opslaan. Wil je dit vermijden dan moet je iedere transponder manueel ingeven.

De TV onthoudt soms sommige zenders niet nadat hij uit standby komt: History HD, Een HD, Canvas HD, Discovery HD geven vaak gaan beeld. Ik krijg dan de melding: "Geen programma beschikbaar". Enkel alle zenders opnieuw laten inscannen helpt of manueel de transponders opnieuw te laten zoeken.

De TV loopt ook soms vast bij het gebruik van de satellietontvanger (minstens 1x per dag)

 

Ik heb van armoe mijn DSR7121 weer aangesloten...

 

(De softwareproblemen bij Philips zijn er trouwens vanaf de 6000-reeks. Deze hogere reeksen zijn in alle haast uitgebracht. Dealers mogen zelfs geen toestellen verkopen zonder de recentste software op het toestel te zetten.)

aangepast door matthew_be_wvl

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, de software is erg buggy. Ik kom er net achter dat ik vanuit de SAT zenderlijst niet kan switchen naar TV zenderlijst, de TV houdt dan vol dat de Ziggo CI module niet is geplaatst. Uit en weer aan is de enige remedie.

 

Ik heb dit geneuzel wel gepikt bij mijn vorige 37PFL9604, maar dit is bar en boos. Ik geef ze nog twee software updates de tijd. Dan maar geen ambilight...

aangepast door grunt

VU Uno 4K / OpenPLI / Maximum E85

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...