satje4U Geplaatst: 31 juli 2012 Geplaatst: 31 juli 2012 Sinds kort hebben wij beschikking over glasvezel. Nu overweeg ik uiteraard ook een abo te nemen. Wat ik echter wil weten is of iemand weet of KPN bv., voor het TV signaal een grotere bandbreedte gebruikt, dan bij de kabel of Sat. Als dat zo is betekent dat dan ook betere kwaliteit.?? Wat ik hoor is dat de uitgezonden TV kwaliteit hetzelfde is als bij kabel. Satje4u Gigablue Quad HD Plus
pukje Geplaatst: 3 augustus 2012 Geplaatst: 3 augustus 2012 (aangepast) Iedere service (internet tv telefonie) gebruikt een eigen vlan nummer hierdoor worden meerdere pppoe verbindingen gemaakt (voor iedere service) Per verbinding kan de provider een maximale snelheid aangeven. Zo heb ik hier een vdsl2 sync van 17MB down maar met de internet verbinding kom ik niet hoger dan 7MB down 3 augustus 2012 aangepast door pukje
Beheerder Michel Geplaatst: 3 augustus 2012 Beheerder Geplaatst: 3 augustus 2012 Je bedoeld waarschijnlijk dat er op de glasvezelverbinding meerdere PVC's (Ethernet permanent virtual circuit) worden aangemaakt en niet meerdere PPOE's. Je hele verhaal zegt echter niets over de beeldkwaliteit. Reken maar dat er best forse compressie wordt toegepast want anders duurt met IPTV het zappen veel te lang en is de datastroom veel te groot. Glasvezel kan veel aan, maar de systemen er achter moeten het ook kunnen aanbieden. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
pukje Geplaatst: 3 augustus 2012 Geplaatst: 3 augustus 2012 (aangepast) Het modem (glasmodem) luistert op de lan naar de vlan nummers per vlan nummer wordt een eigen pppoe verbinding gemaakt. het iptv kastje gebruikt een vlan nr die alleen voor tv is en het iptv kastje maakt zelfstanding de verbinding (ook met inloggen via pppoe) De provider bepaalt de minimale snelheid op die verbinding om beeld kwaliteit te garanderen. Bij 10 mb down garanderen ze 2 hdtv kanalen tegelijk. 3 augustus 2012 aangepast door pukje
Beheerder Michel Geplaatst: 3 augustus 2012 Beheerder Geplaatst: 3 augustus 2012 Dat wil dus zeggen dat per kanaal minder dan 5mbit wordt gebruikt. In volle HD resolutie is dat wat aan de krappe kant voor een mooi plaatje. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
pukje Geplaatst: 3 augustus 2012 Geplaatst: 3 augustus 2012 Dat wil dus zeggen dat per kanaal minder dan 5mbit wordt gebruikt. In volle HD resolutie is dat wat aan de krappe kant voor een mooi plaatje. Mvg, Dan is het antwoord gegeven iptv hd heeft een slechtere kwaliteit als via de kabel
Beheerder Michel Geplaatst: 3 augustus 2012 Beheerder Geplaatst: 3 augustus 2012 Ja, mee eens. Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
grunnsat Geplaatst: 3 augustus 2012 Geplaatst: 3 augustus 2012 Dus je gebruikt een glasvezel verbinding waar je met gemak 10Gb/sec over kunt jagen om er 10Mb/sec mee binnen te halen, ofwel 0,1% van de capaciteit. Indrukwekkend!!
pukje Geplaatst: 3 augustus 2012 Geplaatst: 3 augustus 2012 De provider bepaald welke bandbreedte hij ervoor wil opofferen hier in belga land 5MB
grunnsat Geplaatst: 3 augustus 2012 Geplaatst: 3 augustus 2012 Google gaat glasvezel uitrollen in een paar Amerikaanse steden. Daar krijg je 1Gb/sec, kijk dan wordt het wat.
theparasol Geplaatst: 3 augustus 2012 Geplaatst: 3 augustus 2012 Tjonge... Alle scholen in amsterdam hebben dat al ruim 2 jaar!
grunnsat Geplaatst: 4 augustus 2012 Geplaatst: 4 augustus 2012 Ja zeg, mijn vorige werkgever had 2 x 10Gb. Maar Google levert 1Gb gewoon aan particulieren, en hoeveel providers ken jij die dat ook doen?
pukje Geplaatst: 4 augustus 2012 Geplaatst: 4 augustus 2012 Ik weet het niet zeker maar stel me het als volgt voor: De wijkcentrale (verdeelpunt) wordt gevoed met 10 GB/s Daar zitten dan 2000 aansluitingen op dus iedere aansluiting kan maar 5Mb/s continu krijgen dat is het nadeel van iptv dat continu veel data verbruikt wordt. Bij het surfen ziet het anders uit je opent een pagina en voor een fractie van een seconde veel data getrokken daarna is voor langere tijd het data verbruik 0. Voip is ook een continu data stream maar met een verwaarloosbaar lage snelheid.
grunnsat Geplaatst: 4 augustus 2012 Geplaatst: 4 augustus 2012 Nee, IPTV is gebaseerd op multicast verkeer. Er bestaan dus in jouw voorbeeld geen 2000 verbindingen tussen de TV server en de kijkers, maar er is één datastream die door 2000 afnemers 'beluisterd' kan worden.
pukje Geplaatst: 5 augustus 2012 Geplaatst: 5 augustus 2012 Ben ik niet zeker van omdat het over een PtoP verbinding loopt met de provider Technisch werkt dat natuurlijk maar betwijfel of de verdeelpunten dat ondersteunen
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen