grunnsat Geplaatst: 5 augustus 2012 Geplaatst: 5 augustus 2012 Ga maar eens zoeken naar IPTV bij wiki, daar vind je dat wel terug. Stel je voor je hebt totaal 1 miljoen gebruikers, hoe wil je die met point-to-point verbindingen voorzien van TV? En wat een enorme verspilling van bandbreedte, een miljoen keer dezelfde grote hoeveelheid data opsturen! Eén van de redenen waarom ik voorstander ben van de snelle invoering van IPv6 is de veel betere implementatie van multicast verkeer ten opzichte van IPv4. Juist in deze tijd waar we steeds meer gebruik gaan maken van IPTV-achtige zaken zou dat goed van pas komen.
pukje Geplaatst: 5 augustus 2012 Geplaatst: 5 augustus 2012 Uit de wiki: Het nadeel bij multicast is dat (momenteel) slechts weinig Internet Service Providersmulticast ondersteunen. Hiervoor werd MBone ontwikkeld dat operationeel is sinds 1992. Het maakt multicasting mogelijk over het datagramgeorïenteerde Internet mijn conclusie De providers kunnen multicast gebruiken maar zo te zien de wijk routers niet Het werkt via datagram (vergelijkbaar met udp) De wijk centrale(router) moet weten welke aansluiting in de broadcast genomen mag worden. Ik ben nog niet overtuigd.
grunnsat Geplaatst: 5 augustus 2012 Geplaatst: 5 augustus 2012 In je eigen antwoord staat het al: Hiervoor werd MBone ontwikkeld dat operationeel is sinds 1992. Het maakt multicasting mogelijk over het datagramgeorïenteerde Internet
Moderator wiz Geplaatst: 5 augustus 2012 Moderator Geplaatst: 5 augustus 2012 ik heb geen iptv, maar ik heb wel glasvezel internet. Oke, het is "maar" 100 mbit, maar er worden hier geen ppoe verbindingen gemaakt, maar pvcs. Voor iptv is een aparte netwerk aansluiting op mijn glasvezel modem, en er zit zelfs nog een coax aansluiting op voor dvb-c en analoog. Omdat ik er geen tv abonnement bij heb genomen kan ik je niet exact vertellen hoe het werkt, maar iptv gaat voor zover ik weet hier met multicast, en zappen met een iptv ontvanger gaat beduidend langzamer dan mijn ultimo, tenminste toen ik heb gekeken toen er nog "providerhuizen" waren waar je kennis kon maken met de producten. Overigens zag het hd er wel strak uit, men zat meen ik rond de 8 mbit/s voor de hd streams, en als je tv afneemt gaat de bandbreedte van iptv NIET van je internet bandbreedte af. 1 Gbit/s klinkt leuk, maar zelfs met 100 mbit zit ik vaak op de andere kant te wachten... VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
pukje Geplaatst: 5 augustus 2012 Geplaatst: 5 augustus 2012 Wat ik zo gevonden heb is dat de glas/vdsl2 modems via vlans werken ,hier in belga is virtuele ethernet poort 30 voor iptv bij belgacom (10 voor internet en 20 voor voip) Heb ook geen iptv abbo ,zal wel eens testen of de vrije streams binnen komen als ik via poort 30 een pppoe verbinding opbouw.
satje4U Geplaatst: 23 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 23 augustus 2012 Was het tpoic ff kwijt. Blijf het volgen, maar wordt nog niet vrolijk.. Tot zover iedereen bedankt. satje4u Gigablue Quad HD Plus
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen