Gast jekkylenhyde Geplaatst: 31 juli 2012 Geplaatst: 31 juli 2012 (aangepast) Kun je probleemloos uitbreiden ,iemand ervaring? 31 juli 2012 aangepast door jekkylenhyde
Loui (K) Geplaatst: 31 juli 2012 Geplaatst: 31 juli 2012 Jou informatie over sat tuners is wel wat karig, graag wel wat meer info zo dat wij weten waar je over praat.
Gast jekkylenhyde Geplaatst: 31 juli 2012 Geplaatst: 31 juli 2012 Lijkt me duidelijk prefix is dm8000 die kun je uitbreiden vraag is iemand ervaring?wat is hier niet duidelijk?
Loui (K) Geplaatst: 31 juli 2012 Geplaatst: 31 juli 2012 (aangepast) Die tuners zet je er gewoon in klaar en werken.Wat is hier zo moeilijk aan? 31 juli 2012 aangepast door Loui (K)
marleentje Geplaatst: 1 augustus 2012 Geplaatst: 1 augustus 2012 Ik heb ook een DM8000 met 3 sat tuners en 1 dvb-t tuner, no problem alles werkt perfect ! Ik heb er wel een ventilator in mn box geplaatst. DM 8000 + Formuler F1 88cm schotel 4x quad lnb, 2x UHF-antenne voor dvb-t ontvangst.
Gast Jeroensky Geplaatst: 1 augustus 2012 Geplaatst: 1 augustus 2012 (aangepast) Ik heb een DM8000. na enige tijd een derde DVB-s2 in gestopt. De reeds aanwezige twee ingebouwde tuners zijn hier bcm4501, deze ondersteunen geen blindscan. De derde toegevoegde dvb-s2 is een bcm 4505, deze support wel blindscan. Als 4e tuner (tweede insteek) heb ik hier een CXD1981. de cxd1981 is een combi tuner, via instellingen kan deze werken als DVB-C(coax kabel provider) HD tuner, of als een DVB-T (digitenne) tuner. Ik gebruik de digitenne optie voor als er eens een keer een erg dikke regenbui tussen schotel en satelliet is, dan kan ik dmv digitenne alsnog naar publieke omroep en regionaal kijken. Dreambox van voeding loskoppelen, openen, en DM8000 compatible insteek tuners insteken. Tip bij monteren tuners: Let er op dat er variabele ruimte is tussen tuner printplaat en metalen achterplaat van insteektuner(schroef eventueel schroeven van kabelbevestiging achterplaat beetje los, om na montage weer vast te schroeven). Sommige insteektuners hebben achterplaatje met schroef vast aan printplaat. Deze tuners raad ik af, omdat het kan voorkomen dat de afstand van achterplaat insteektuner niet gelijk is aan achterplaat behuizing dm8000. met als gevolg dat je teveel mechanische krachten gaat gebruiken, en tuner niet goed insteekt in tunerslot. Toendertijd toen ik deze issue had, had ik de mazzel dat verkoper op een_of_andere_veiling_site makkelijk was en mij optie gaf tuner met schroef terug te sturen zodat ik geld terug kreeg. Hier een link naar Dream topic wat ik toendertijd gemaakt had. Eerste posting is een afbeelding van goed in te bouwen tuner. Foto's in 2e posting zijn foto's van die "foute" tuner die achterplaat met schroef vast aan print heeft(ik had er zelf foto's van gemaakt). Verder opletten dat je geen goedkope clone tuners koopt, let er dus op dat er merk vermeld is op hardware(Dream Multimedia, of LG/LuckyGoldstar/Philips/ etc. etc. En natuurlijk dat de insteektuner voor een dm8000 is. 1 augustus 2012 aangepast door Jeroensky
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen