Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Moderator
Geplaatst:

Ik wil een kleuren scherm uit een HP jornada aansluiten op een arduino mega 2560.

Het scherm is een sx16H003zza .

Omdat het een PDA scherm is kan hij niet meer dan 3,3 volt verdragen. Als het nu 1 of een paar pinnen waren dan had ik de spanningen met enkele weerstandjes kunnen levelen.

Maar op dat scherm zitten 20 pinnen (maar niet alle worden gebruikt) en dan worden dat wel erg veel weerstanden.

Ook moeten een paar lijnen ws bi-directioneel zijn.

Mijn vraag is of er een (hopelijk eenvoudige) manier is om een level shifter te maken die van de 5 volt datalijnen netjes 3,3 volt maakt.

Of weet iemand hoe ik de arduino mega kan modificeren want hij kan volgens mij ook op 3,3 volt werken.

Ook zit ik nog met wat arduino programeer issues.. Maar dat evt later..

Als bijlage de gezipte datasheet van het scherm.

SX16H003-ZZA.zip

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Geplaatst:

Als ik zo naar de datasheet kijk zie dat alleen de voeding 3,3 moet zijn

Data lijnen mogen tot 6 volt worden aan geboden

En toutch deel zo te zien 7 volt

Maar ik kan het fout zien ??

Geplaatst:

Een CD4504 is een multi-bit level translator. Dus die zou je kunnen gebruiken.

De Arduino (of eigenlijk de ATMega128(0)/256(0)) kan prima op 3.3V werken, echter gaat dan wel de maximale kloksnelheid naar beneden. Er zit waarschijnlijk een NCP1117ST50 (of een LD1117ST50) die kan je vervangen door een NCP1117ST33 ... Ik weet echter niet hoe de USB I/F controller het verwerkt als je die laat draaien op een VCC van 3.3V en de USB nog steeds op 5V draait. (Ik neem aan dat het mogelijk is... Maar kijk even naar de datasheet ;) )

Hier: http://arduino.cc/en/Main/ArduinoBoardMega2560 kan je de schema's etc downloaden... Misschien dat het helpt... ;)

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

• Moderator
Geplaatst:

@ focus103..

Als ik naar pagina 15 kijk (interface timing chart) dan staat daarboven VDD=3,3volt+- 0,15V

De datalijnen moeten imo dan 3,3 volt zijn.

Touchscreen en verlichting is niet zo'n probleem.

@ Big Felow..

Zoiets als die cd 4504 zocht ik idd.

Maar als ik de mega op 3,3 kan laten werken dan scheelt dat wel wat onderdelen. Maar ik had precies dezelfde bedenkingen. Die spanningsregelaar is niet zo'n probleem maar ik vraag me ook af of de USB toch op 5 volt gaat werken. Want dan zou bij het aansluiten van dat display meteen de elektronika ervan kapot gaan.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Geplaatst:

@ Matchless

Klopt maar daarmee worden de rise en fall time mee bepaald en op een hogere spanning zal dat dus anders zijn.

op blz 6 staat dat een hoog niveau 0.8 maal de VDD moet zijn.

Maar als je zeker wil zijn zou je dus die 3.3 aan kunnen houden

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...