Gast DIGIBOY Geplaatst: 2 augustus 2012 Geplaatst: 2 augustus 2012 Even ter informatie: Ik heb reeds Sat Tv sedert 1994. (Schotel: offset Funke 90cm, 1 Universele LNB) Soms draai ik handmatig mijn schotel wel eens bij en als ik +/- 5mm naar rechts draai , ontvang ik naast astra 19° oost ook Hotbird 13°. Ik heb al geprobeert Astra 28° te ontvangen maar ik krijg nooit een signaal binnen. Ik heb ook een Tv Vlaanderen abonnement. Ik heb een Samsung LED tv met ingebouwde satelliet-ontvanger en ik gebruik een losse Tv Vlaanderen CAM module (steekt in de TV). Nu ben ik van plan wel een Triax schotel te kopen van 110cm voor volgende satellieten te ontvangen: ASTRA 1, ASTRA 2 en Hotbird. Wat raden jullie me aan?: 88cm of 110 cm? En hoe zit het met de aansluiting? Ik heb 1 antennekabel naar mijn TV. Wordt deze kabel dan doorverbonden naar de 3 ontvangstkoppen of heb ik een soort "Multiswitch" nodig?
DANYSAT Geplaatst: 2 augustus 2012 Geplaatst: 2 augustus 2012 ik heb een goedkope merkloze sat installatie met single lnb. in het begin stemde ik af op astra 19, doch toen de britse programmas FTA werden op de astra 28, koos ik ervoor om de schotel daar op te richten. de elevatie (kanteling) van de schotel heb ik hier in België(BRUGGE) moeten wijzigen van 29.5° naar 26.9° op uw woonplaats zal het wijzigen van elevatie dus ook nodig zijn. de juiste waarden kun je hier opzoeken (maar ik twijfel er niet aan dat u deze site wel kent) http://www.dishpointer.com/
Sprietje Geplaatst: 2 augustus 2012 Geplaatst: 2 augustus 2012 (aangepast) Beste DigiBoy Welkom op dit forum. Om de Astra 1, 2, 3, en Hotbird te ontvangen, heb je aan een Triax 88 voldoende. Ik begrijp trouwens niet waarom je de Astra 3 niet vernoemt, want alle Nederlandse HD-zenders zitten op de Astra 3. Bij de schotel zet je een 4/1 diseqc-switch. Daar sluit je de 3 of 4 lnb’s op aan en ga je met één coaxkabel naar binnen. Als je twee ontvangers hebt of een twin-tuner, moet je lnb’s met twee aansluitingen nemen en ook twee diseqc-switches gebruiken. 2 augustus 2012 aangepast door Sprietje
Gast DIGIBOY Geplaatst: 3 augustus 2012 Geplaatst: 3 augustus 2012 Alvast bedankt voor de reactie's! Ik bedoelde ook Astra 3 (sorry!) dus voor de HD kanalen. Er zijn wel kleinere schotels (technisat) met 3 of 4 koppen die Tv Vlaanderen aanbiedt maar ik stel me daar wel vragen bij qua ontvangst bij slecht weer. Deze schotels zijn amper 40cm diameter. Voor meer ontvangstzekerheid ga ik dus bij mijn satelliethandelaar kijken voor een Triax 110cm/3 koppen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen