Ga naar inhoud

beeld hangt regelmatig - auto beeldverhouding schuldig?

Aanbevolen berichten

• Beheerder
Geplaatst:

Bij het ET9500 testexemplaar dat we hier hebben staan, waar we verder overigens zeer goed over te spreken zijn, heb ik vastgesteld dat het beeld regelmatig blijft hangen, terwijl audio doorloopt. Het beeld knippert en verschuift dan ook een beetje.

Ik heb zeer sterk het gevoel dat het te maken heeft met de instelling: 'auto' bij de 4:3 en 16:9 beeldverhoudingsinstellingen in het AV menu. Als ik die instelling op letterbox of dergelijke zet heb ik het probleem niet kunnen vaststellen, maar dan schakelt de beeldverhouding dus niet meer automatisch.

Het probleem 'verhelp' je overigens door te zappen naar een kanaal met een andere beeldverhouding, maar treed dan later opnieuw op.

De gebruikte software is OpenPLi 2.1 geüpdatet tot eergisteren.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)

Ik constateer alleen een vastloper van het beeld als er een beeld word uitgezonden met een geel gouden kleuren.

Ik gebruik op mijn ET9500 Openpli 2.1

Ik los het op door even epg te kiezen en dan weer exit .

aangepast door ghostecho
Geplaatst:

Ik heb sind 2 maanden deze box. Draai Open PLI 2.1 en heb dit probleem überhaupt niet.

De Box loopt na enige dagen knoeien (mn eerste Linuxbox) foutloos.

Ik heb de autoresolutie plugin geinstalleerd en als volgt ingesteld : http://www.xtrend-home.de/forum/index.php?page=Attachment&attachmentID=166&h=23a8d555f74381bb686e4998d83dd92824ef3fe0

Weet niet of de link mag.

Groetn

Philips 55/9036+ OLED - VU+ Solo 4K - Samsung 55 KS 9090 +  XTrend ET7500 alles op Open PLI.

Geplaatst:

Je moet eerst registreren op die site voordat je deze link kunt bekijken.. :crazy:

HCO.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Het is bij de Xtrend een bekend probleem als de beeldscherminstelling op auto staat dat dan het beeld regelmatig stilvalt, vooral bij reclame blokken komt dit nog wel eens voor.

• Beheerder
Geplaatst:

Ok, dat is dus precies wat ik ook ervaar.

Dank je.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

• 4 weken later...
  • Beheerder
Geplaatst:

Dit begint toch wel een beetje vervelend te worden.

Ook het om de haverklap veranderen van de beeldverhouding als deze op AUTO staat is erg irritant.

Ook tijdens een film (als er in de beeldverhouding niets veranderd) switcht hij er lustig op los.

Perfecte receiver verder, maar dit is erg irritant.

Mvg,

Michel

Geplaatst:

Bij het ET9500 testexemplaar dat we hier hebben staan, waar we verder overigens zeer goed over te spreken zijn, heb ik vastgesteld dat het beeld regelmatig blijft hangen, terwijl audio doorloopt. Het beeld knippert en verschuift dan ook een beetje.

Ik heb zeer sterk het gevoel dat het te maken heeft met de instelling: 'auto' bij de 4:3 en 16:9 beeldverhoudingsinstellingen in het AV menu. Als ik die instelling op letterbox of dergelijke zet heb ik het probleem niet kunnen vaststellen, maar dan schakelt de beeldverhouding dus niet meer automatisch.

Het probleem 'verhelp' je overigens door te zappen naar een kanaal met een andere beeldverhouding, maar treed dan later opnieuw op.

De gebruikte software is OpenPLi 2.1 geüpdatet tot eergisteren.

Mvg,

Michel

De auto funktie is alleen beschikbaar voor de Xtrend maar dit funktioneert nog niet goed.

Eigenlijk hadden ze dit optie nog niet moeten toevoegen in pli voordat het helemaal goed was afgetest.

Probleem wat er lijkt te gebeuren is wanneer er al gescalled is en beeld wordt zwart dan wil het nog een keer scallen. Daarna blijft de beeld hangen en zappen of een PiG venster openen loopt het beeld weer goed door.

Je kan beter de standaard instelling blijven gebruiken

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

Geplaatst:

En wat zijn de standaard instellingen?

Nadeel blijft dat je dan wel balken in beeld heb..

En bij auto een vol beeld....

Maar trillende beelden is echt een groot nadeel.

Krijg klachten van de diectie opname, helemaal trillend beeld [ hahahahaha]

• 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...