Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Op mijn remote van de Topfield kon ik met 1 druk op een knop sbel schakelen tussen 2 zenders.

Op Openpli heb ik dit nog niet ontdekt, iedere keer naar favorieten of satellieten etc. en dan weer kiezen. Zeer omslachtig.

Bestaat er zoiets ook op Openpli. Nu met de O.S is het wel makkelijk om snel te switchen tussen bijv. BBC en Ned.

Geplaatst:

Of met de < en > toetsen als je meerdere zenders terug of heen wilt.

Die met die 0 had ik nog nooit gebruikt en ik heb de VU+ Duo al bijna 2,5 jaar! Leuk om iedere keer weer iets te ontdekken. Bedankt

Vu+ Duo 4K (OpenPLi 9.0) Visiosat BigBisat met een hele kermis aan LNB's

Geplaatst:

Die met die 0 had ik nog nooit gebruikt en ik heb de VU+ Duo al bijna 2,5 jaar! Leuk om iedere keer weer iets te ontdekken. Bedankt

Die 0 knop is zeer handig, trouwens niet alleen op Vu, maar ook op dreambox werkt dit.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst:

Ook op de VU-Duo (maar dat spreekt misschien voor zich?).

Een soortgelijke vraag..... (wil het topic niet kapen....).....

Op de Topfield had ik ook een toets op de afstandbediening waarbij ik op alfabet (beginletter) door de zenders kon bladeren.

Dus je hebt de lijst van b.v. "alles" gekozen en dan kon ik op 1 toets bladeren van a naar b naar c etc.....

Is dit ook mogelijk bij de VU-Duo met Openpli?

Geplaatst:

Ik wil een note plaatsen. Dit soort vragen geeft ook een weerspiegeling weer van de Nederlandse autowegen net en waarom auto rijders zoveel boetes krijgen. Alles moet snel, sneller snelst.

Weetjes zijn nooit weg en een welkome aanvulling, maar of ik nu een 0 indruk of een 99 of 64, Tjonge wat zit daar een tijdwinst in. Ik weet het niet en laat het ook maar aan mij voorbij gaan, leef ik lekker rustig en niet in een wereld die ik niet eens aan mij voorbij zie gaan.

Let wel: dit is mijn mening en breng dit, maar u behoeft er niets mee te doen. In deze dingen ben ik een beetje anders, rustig blijven geen paniek.

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Het heeft niet alleen met snel te maken maar ook met onthouden, als je op een zender een programma zat te volgen en je zapt even weg en je wil daarna weer terug dan hoef je niet te weten op welk kanaal je zat, 99 intoetsen is ook maar één toets meer maar wat nu als je niet meer precies weet of het nou 99 of 96 was, dan zijn die andere toetsen weer een uitkomst.

Het heeft dus niet altijd met snelheid te maken maar meer met gemak.

Geplaatst:

En daar zit nu net de knik in de kabel. Jullie weten dus niet eens meer: waar jullie naar zaten te kijken en:waar dat kanaal zat. Dat heeft te maken met memmorie. Zouden wij daardoor een overvloed van luie geheugens krijgen. Ik denk het dus van wel. Voor mij nu dis gesloten, want hier is de forum niet voor, maar wilde dit wel kwijt.

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

Geplaatst: (aangepast)

En daar zit nu net de knik in de kabel. Jullie weten dus niet eens meer: waar jullie naar zaten te kijken en:waar dat kanaal zat. Dat heeft te maken met memmorie. Zouden wij daardoor een overvloed van luie geheugens krijgen. Ik denk het dus van wel. Voor mij nu dis gesloten, want hier is de forum niet voor, maar wilde dit wel kwijt.

1. Ik zou niet weten waarom in dit subforum deze (2) vragen niet thuis horen!

2. Als ik een (voor mij nog onbekende) zender op naam zoek - ik weet dus het zendernr nog niet - dan is het erg makkelijk om snel op alfabet

te kunnen zoeken.

Zoals je weet hebben we al gauw een paar duizend zenders (bij "Alles"), die beginnen met of 10 cijfers of 26 letters: 36 mogelijkheden.

Gemiddelde prikken op begin-cijfer/letter is 36 : 2 is 18 prikpunten.

Jij gaat bladeren door duizenden zenders heen?

aangepast door Jedeel
  • Moderator
Geplaatst:

Ik wil een note plaatsen. Dit soort vragen geeft ook een weerspiegeling weer van de Nederlandse autowegen net en waarom auto rijders zoveel boetes krijgen. Alles moet snel, sneller snelst.

Weetjes zijn nooit weg en een welkome aanvulling, maar of ik nu een 0 indruk of een 99 of 64, Tjonge wat zit daar een tijdwinst in. Ik weet het niet en laat het ook maar aan mij voorbij gaan, leef ik lekker rustig en niet in een wereld die ik niet eens aan mij voorbij zie gaan.

Let wel: dit is mijn mening en breng dit, maar u behoeft er niets mee te doen. In deze dingen ben ik een beetje anders, rustig blijven geen paniek.

Als je niets hebt toe te voegen aan een topic, plaats dan dit soort dingen niet meer. Het voegt niets toe aan de vraagstelling van de topicstarter, en kan de goede sfeer op het forum nadelig beinvloeden.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Als je niets hebt toe te voegen aan een topic, plaats dan dit soort dingen niet meer. Het voegt niets toe aan de vraagstelling van de topicstarter, en kan de goede sfeer op het forum nadelig beinvloeden.

Als u denkt dat mijn reacties niet hebben toe te voegen, verwijder dan mij aub. Ik geef allen mijn mening, ik kwests niemand, dat leest u erin ik niet. U bent de big boss. u bepaald niet ik.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...